-
Innehåll Antal
14 146 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
1
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Metaddict
-
Ryktas om svininfluensan på Brock Jepp det var Duffee och han möter snart återvändande Paul Buentello. Perfekt match för Duffee, förlorar han bryr sig igen men om han vinner klättrar han skitfort, dessutom känns det som en bra matchup för honom stilmässigt. Jag tror stenhårt på Couture mot Vera måste jag säga. Tyckte Randy gjorde en fantastisk insats mot Nogueira men det var bara det att Nog gjorde sin bästa match på evigheter. Senast spelade jag på Expekt som hade mycket bättre odds än Betsson där jag varit innan. Men nästan alltid finns det någon match som har bättre odds på en annan sida. Men skulle jag bara välja en just nu känns det som Expekt. Ungefär samtidigt som jag insåg att jag inte har någon potential själv. Men du kan ju iaf svara på handen jag postade en bit bak så kanske jag orkar posta fler Även om det bara var ett "standard?". -2!!! Om det blir för mycket MMA kan jag skriva lite mer om mitt tränande istället, vad säger ni?
-
+1 Det har varit en fantastiskt kul dagbok att följa, jag önskar babbe all lycka och välgång framöver!
-
Yaaaay jag fick rätt, det blir omedelbar rematch mellan Machida och Rua Räknar med att oddset på Rua är nere i knappt två gånger pengarna lagom till match
-
Man har ju sett många helt sjuka domslut så även om jag i princip skulle kalla det ett rån var det ändå inte sååå hemskt. Du håller med om rematch-snacket ja. Känns verkligen så. Rashad är väl mer eller mindre spikad att ta sig an Thiago Silva. Snacka om Anderson Silva-situation i lätt tungvikt nu, Lyoto har krossat både Silva och Rashad. Men iofs, krossar Couture Vera nu skulle jag bli ett dugg förvånad om han får en titelfight! Kände likadant med Johnson men han sa ju att det berodde på att han blev för fet på grund av en knäskada Själv har jag nu bulkat upp till ATH men börjar känna mig småfet så jag ska nog försöka hålla mig här. Har som tur är inga matcher att banta ner mig till
-
Puss Jag kan personligen knappt vänta på deras nya skiva men jag vet att jag är i stor minoritet här, om man kan säga stor minoritet... Pfft, sätt dig i ett hört plonkandes på din gura och nynna lite mesiga och uttjatade melodier med texter om livet och förlorad kärlek eller nåt!!!!!!11!1!!!!
-
Lite läsning om reglerna och faktiskt bra input att applicera på matchen vi snackade om. http://www.fightplay.tv/nyheter/mma/2009/10/27/mandagens-historielektion-4-%e2%80%93-regler-och-poangsattning/
-
Haha sure thing 1. Kändes som Machida var mer rädd för att förlora sitt bälte än sugen på att vinna. 2. Jag vill påstå att han fick väldigt dålig coachning. Snudd på idioti att säga saker som "du vinner ronderna just nu" och "fortsätt som du gör, du kommer hitta hans rytm". Oops, hittade visst inte hans rytm. 3. Punkt tre hänger litegrann ihop med att han faktiskt var väldigt endimensionell, när inte hans stil funkade verkade han inte ha några andra valmöjligheter. Står mer bland annat här: http://www.fightplay.tv/nyheter/mma/ufc/2009/10/26/sapan-machida-shogun-fortsatter-en-av-matchdomarna-ger-svar-pa-tal/ Hehe jepp jag ska nog också se om den. Om man kollar länken ovan så var majoriteten av media inne på 48-47 till Shogun så det är ju ändå inte sååå sjukt som i många matcher man sett. Men det ligger nog väldigt mycket i det Cecil Peoples säger, leg kicks har inte speciellt hög status just nu i MMA. Mmm det var Shogun mot Coleman du tänker på. Jag som inte sett Shogun i Pride trodde bara han hade haft tur tidigare men det är ju jävligt uppenbart nu att hans usla prestation mot Coleman berodde på hans enorma otur med skador. UFC är inget fan av omedelbara rematches men en sak jag tänkte på var att det var ovanligt mycket snack om rematch efter matchen och ofta kan man uttyda vad de planerar där. Jag skulle inte bli förvånad om Shogun får en chans till, speciellt efter all kontrovers kring domslutet! Lite "komiskt" att både jag och bodinarn hade pengar på Shogun Jepp det ska bli grymt kul. Spännande att vi får in en svensk som är en riktigt bra striker med "knock out power".
-
AfjkdafaljlrenmaFADJKLFAKLDFLKAD Shane Carwin - Brock Lesnar uppskjuten
-
Jag förstår verkligen folk som inte gillar riktigt hård musik, men argumentet att man inte kan höra vad de "sjunger" är lika gammalt som korkat. Hint angående Dark Funeral: Alla deras texter handlar om ondska, död och satan ändå
-
Jepp fin snärt. Men klart man ska exploatera ett 6-0 försvar som inte är det minsta intresserade av att gå ut på skytten Zumsar bad mig posta hans favoritbands nya video förresten! Den efterlängtade skivan kommer snart äntligen!
-
Cliffnotes på min dag: Urtråkig HIF-match mot Kalmar, 1-1. Dåligt gympass, var ute igår men det var inte jättetungt så jag trodde det skulle vara lugnt att träna ändå men det var sjukt segt. Spaghetti med köttfärssås + två avsnitt Dexter. Grind, uselt värde för att vara lördag natt men sjukt nog hittade jag hyfsat spel bra spel och fick springa normalt igen så jag plussade faktiskt 2.1k dollar. UFC 104: SPOILER SPOILER SPOOOOOOOOOOOILER Som mina trogna läsare vet är jag ett stort Machida-fan men visst fan var det här ett stort rån mot Shogun Rua?!?! Jag satt och tänkte att mitt bet på Rua iaf skulle gå in men alla tre domarna gav det till Machida. Generöst. Det lär bli väldigt mycket diskussioner nu! Shogun imponerade verkligen dock, nästan så man lider med honom. Nu: SÖMNNNN Imorrn: Kross av äckelscousers i Liverpool. Glory Glory Man United!
-
Dagens tjej:
-
UFC 104 imorrn natt. Känns lite konstigt att spela mot min favorit Machida men 4.5 gånger pengarna på Shogun blev för mycket. Spelade även Eric Shafer mot Ryan "Darth" Bader för samma odds och Rothwell mot Velasquez för 3.5. Eventuellt kan Sonnen mot Okami till 2.85 vara spelbart. Enorm risk för desicion i den matchen. Sen körde jag en fyrling med Machida, Rua, Anthony Johnson och Joe Stevenson.
-
Aja, tur det finns regs som Happy_Panda iaf. $2/$4 No Limit Holdem 6 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: Hero (UTG) ($869.10) UTG+1 ($442.20) CO ($200.63) BTN ($494.50) SB ($238.05) BB ($308.90) Pre-Flop: ($6, 6 players) Hero is UTG K:spade: A:club: Hero raises to $12, UTG+1 calls $12, 1 fold, BTN calls $12, SB calls $10, BB calls $8 Flop: K:club: 2:club: 10:heart: ($60, 5 players) SB checks, BB checks, Hero bets $45, UTG+1 calls $45, BTN calls $45, SB folds, BB folds Turn: 10:club: ($195, 3 players) Hero checks, UTG+1 checks, BTN bets $118, Hero calls $118, UTG+1 folds River: J:club: ($431, 2 players) Hero checks, BTN bets $319.50, Hero calls $319.50 Final Pot: $1,070 BTN shows Q:diamond: J:spade: Hero shows K:spade: A:club: Hero wins $1,067 ( won +$572.50 ) BTN lost -$494.50 SB lost -$12 BB lost -$12 UTG+1 lost -$57
-
Ingen read på fi mer än hans ultranittiga stats. $2/$4 No Limit Holdem 6 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: UTG ($866.60) UTG+1 ($400) Hero (CO) ($400) BTN ($1,257.40) SB ($453.29) BB ($404) Pre-Flop: ($6, 6 players) Hero is CO K:club: K:heart: 2 folds, Hero raises to $12, 2 folds, BB calls $8 Flop: 9:heart: 4:heart: 10:heart: ($26, 2 players) BB checks, Hero bets $18, BB raises to $52, Hero calls $34 Turn: 4:diamond: ($130, 2 players) BB bets $90, Hero calls $90 River: A:spade: ($310, 2 players) BB bets $246, Hero folds
-
Vi kan inte spela annorlunda mot normal-aggro reg här va? $2/$4 No Limit Holdem 7 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: UTG ($199) UTG+1 ($341.54) Hero (MP) ($414) CO ($957.60) BTN ($149.56) SB ($630.54) BB ($94.05) Pre-Flop: ($6, 7 players) Hero is MP A:heart: K:heart: 2 folds, Hero raises to $12, CO calls $12, BTN calls $12, 2 folds Flop: 6:spade: 4:spade: K:diamond: ($42, 3 players) Hero bets $31, CO calls $31, BTN folds Turn: J:diamond: ($104, 2 players) Hero bets $75, CO raises to $914.60, Hero calls $296
-
Hehe, lite sent kanske Men ta med ett gäng och kom till HBG nu på lördag den 17 och kolla på Thaiboxningsgala? http://www.fightnight.se som sagt! Det önskar jag också av hela mitt hjärta men det känns ju tyvärr inte som det finns speciellt många vägar kvar att ta nu för serien. Jag tycker fortfarande det är minst lika bra iaf så för min del får de gärna hålla på länge till Snyft Det känns ju logiskt måste man säga. Men vi får väl se då. Den dag det slutar kommer jag bli ledsen på riktigt iaf!
-
Wow, äntligen en bra pokerdag! Dagen i övrigt har varit superpissig men i nuläget var det klart viktigare med en bra pokerdag än en bra vanlig dag så det köper vi Det började med två tvåoutare för stack och en KK mot AA mot en fisk (rätt brutalt när man floppar en kung, turnar kåken, och river kommer ett ess, speciellt när man redan sprungit skitdåligt) men som tur var fanns där några vinstpotter därimellan med så jag hann inte bli helt knäckt. Sen vann jag plötsligt en massa flips igen (std för mig när jag backat mkt på högre nivåer och går ner och kör NL400) och totalt 2.3k dollar är jag klart nöjd med, även om det också kunde blivit en riktigt riktigt grym dag. Jag bestämde mig också för att svälja stoltheten och fyllde på med NL200 istället för NL600 när det började bli dålig action på NL400 (euro). Jag rycktes nog med litegrann när jag började spela högre och högre i Thailand senast. Det kändes enormt mycket bättre för psyket idag, framförallt mtp swingsen, men självklart lär man kunna få upp självförtroendet igen mot sämre regs. Jag kör nog såhär ett tag och försöker nöta tills jag kan hitta grindsuget igen. Rullemässigt hade jag kunnat prova ett tag till men jag börjar tyvärr bli IRL-gul så jag måste nog snart casha ut lite. Men usch usch usch så tomt det känns, och framförallt kommer att kännas, med ett fotbolls-VM utan Sverige För det är ju inte direkt realistiskt att tro att Malta ska ta poäng borta mot Portugal...
-
Blev nästan tårögd av senaste Entourage-avsnittet Vilken fantastisk serie! Hoppas den fortsätter bara, kändes väldigt mycket avslutning tyvärr Matt Damon mår ju bra förresten...hahaha.
-
http://www.fightnight.se/
-
Jag bad dig lugnt och trevligt att lägga ner och sluta hålla på och försöka förstöra. Vad har jag gjort dig egentligen? Men svara inte ens, bara var snäll och låt mig vara ifred, nu ber jag dig igen.
-
edit: mer back, mer whine
-
Hade jag koll på men sen glömde jag det ju igen, ty Tankar om MMA i Japan vs USA? Jag var aldrig med under Pride men DREAM för mig ligger långt långt efter UFC, WEC och Strikeforce. Sengoku ska vi inte ens snacka om
-
WEC är ju iofs på lördag men det är i USA Nä men annars har jag ingen koll på nåt speciellt som ska hända till helgen.
-
15 dagar för visarun med buss. 30 om man flyger. Makes no sense men så är det. Jag flög senast till KL och sen tillbaka 2 timmar senare Fick 30 nya dagar i passet utan ett ord från immigration i Bangkok.
