Gå till innehåll

Metaddict

Members
  • Innehåll Antal

    14 146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av Metaddict

  1. Strikt träning är ju det klart bästa, wp
  2. Var på inflyttningsfest i MrJimmys nya palats i lördags. Dagen började åt helvete med dålig mage. Jag prickade även in just det dygn det var underhållsarbete på rälsen på vägen till Kristianstad, så man fick gå av tåget och ta buss en bit, sen gå av och gå på tåget igen. Dit var det mest tråkigt, hem dagen efter var det riktigt jävligt jobbigt när man inte mådde helt hundra. Efter det var det inte mycket dåligt med dagen! Riktigt jävla kul var det, precis som jag hade förutspått mtp vilka som skulle komma Förutom de äkta skåningarna MrJ och Ebisumaru var även semiskåningen iamivar, och norrlänningarna Punkrock_kid och Luap där. Vet inte exakt hur många fler där var men det var mycket folk iaf! Runt 30 skulle jag gissa på. Även alla "utomstående" jag pratade med var hur trevliga som helst. Stod och snackade med ebi och ivar när tre tjejer kom fram och en av dem sa: "är det du som är Meta?" Visste ju redan att diverse systrar och flickvänner också skulle komma så jag blev inte direkt helt chockad. Hade varit riktigt sjukt om det hänt ute! Kan tänka mig att Jimpas köksgolv var riktigt klibbigt dagen efter, jag har aldrig varit med om att folk spillt ut fler drinkar på ett och samma golv Smart-Luap stod bl.a. och klämde och klämde på sitt plastglas tills det smällde till och det stänkte juice/läsk/vodka över hela golvet. Dessutom på min skjorta och mitt ansikte. Tack luppen! Utgång blev det på något ställe som hette Grand. Jättefint ställe men brutalt usel musik. Så dålig att jag faktiskt kom av mig en aning. Hittade sen Jimmy och några andra vid ett bord (VIP??) i en liten lugnare hörna och chillade ett tag, tills en av hans tjejkompisar började gå loss med isbitar i kläderna på alla killar där satt. Vid stängning hade jag tappat bort folket och ringde efter ett tag Jimmy, stod nog och snackade med annat folk i 5 minuter först. Grand låg mitt på en gata med en byggnad på andra sidan så när man kom ut var man obv tvungen att gå antingen åt höger eller vänster. Ringde Jimmy som sa "gå rakt fram tills du kommer till Subway" etc. Jag undrade om han menade rakt fram åt vänster eller höger, han svarade "ja, rakt fram". Försökte förklara att man var tvungen att FÖRST gå åt antingen höger eller vänster men det var helt omöjligt, jag undrar vad han hade fått i sig! Får tag på de andra och går vidare mot nattkebab. Står bakom MrJ och hans kompis och de beställer varsin kebabtallrik. Jag går sen fram och tar en kebabrulle som är klar nästan direkt. När jag vänder mig och står Jimpas kompis med en halv kebabtallrik i handen, resten ligger på golvet, förutom en stor mängd vitlökssås som har gjort Jimpas tidigare svarta jacka vit Personligen tyckte jag det var askul men somliga var mindre nöjda! Kvällens sjukhet: Jag tror det var luppen och punken jag stod och snackade med när en av dem sa (Punken?) "fyfan va sjukt Meta, har du hört?" Han fortsätter och jag tyckte han sa "Jimmy har fått en helt egen hörna i bastun". Jaså, de har tillochmed bastu i byggnaden, tänkte jag. Visst, det var väl lite småsjukt att han hade fått en egen hörna där tänkte jag men inte att det var riktigt så sjukt som Punken och Luap verkade tycka. Tänkte inte mer på det förrän jag lite senare skulle gå på toa. En tjej kommer precis ut och har nästan tårar i ögonen och säger "låt hönan vara ifred nu bara, den är jätterädd". Då slog det mig, jag hade hört fel. Inte nog med att rikJimmy hade en egen bastu, det var en livs levande höna i en plastbur därinne! Så jävla bisarrt. Kan ju påpeka att bastun INTE var igång Jag vet inte vem som gav honom den och vad syftet var men det var kanske inte världens bästa inflyttningspresent... En annan kul grej hände med samma tjej som ovan. Jag kommer inte ihåg vad som föregick konversationen men jag stod med Luap och henne och snackade. Hon sa något, jag kommer tyvärr inte ihåg vad, men Luap sa ungefär "nej nej det går inte förstår du, då kommer Meta här bli riktigt jävla sur på mig. Det är han som är min chef på Företaget". Ämnet byttes sen och båda försvann ett tag. Någon minut senare kommer tjejen fram till mig och frågar "vad sysslar ditt företag med då?". Jag höll masken i ungefär 3 sekunder medan jag febrilt tänkte på något roligt att ljuga om men brast sen ut i gapskratt. Förklarade att jag inte kunde spinna vidare mer på det och hon verkade tycka det var väldigt gulligt och snällt Natten slutade med att jag kl sex på morronen låg i samma rum som Luap och skulle sova lite när MrJimmy kommer inrusande och märkbart exalterad ropar "Meta! fshark sitter på 25/50!!" Hej degen!! Nästan lika sjukt var att jag faktiskt gick ut för att kolla om det var sant Det satt kända fiskar på exakt alla bord som fanns uppe. Vi konstaterade att värdet var riktigt sjukt när snälla Jimmy säger att jag kan låna hans dator om jag vill lira. Fylleskott kl 06 på morronen, tjena gulen... Dagen efter var verkligen ingen höjdare. Framförallt mtp hemresan. Men det var det väl värt! Roligaste festkvällen jag haft på evigheter. Kan bli repris redan nästa helg
  3. Nu är jag fan kluven. Grindat ca två och en halv timme nu och spelat mitt A-game i princip. Varit fortsatt kall men höll mig förvånansvärt lugn trots 1500-pott med QQ mot KK mot aningen överaggro reg (Q river men obv K flop ) och en standard 3-outare av fisken i lite mindre pott, runt 6-700 men tråkigt ändå, hans Q6 mot min AQ på QJxQ6. Spelade vidare bra och värdet var finfint så jag jobbade tillbaka. Tappade kollen men trodde jag kanske kunde vara runt BE och var rätt nöjd med det. Då kommer denna sjuka hand. $2/$4 No Limit Holdem 6 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: UTG+1 ($1,812.83) Hero (MP) ($400) CO ($400) BTN ($1,096.60) SB ($2) BB ($547) Pre-Flop: ($6, 6 players) Hero is MP 4:diamond: 4:club: 1 fold, Hero raises to $12, 2 folds, SB goes all-in $36, 1 fold, Hero calls $24 Flop: A:heart: 2:club: 5:diamond: ($76, 2 players, 1 all-in) SB checks, Hero checks Turn: 4:spade: ($76, 2 players, 1 all-in) SB checks, Hero bets $59, SB goes all-in $364, Hero calls $305 River: 8:diamond: ($804, 2 players, 2 all-in) Final Pot: $804 SB shows A:club: 7:spade: Hero shows 4:diamond: 4:club: Hero wins $801 (net +$401) SB lost $400 Var det dumt att ens timebanka som jag gjorde rätt länge? Fi var helt ny och hade typ 45/35 efter 25 händer. Känner mig skitnöjd och ska precis sluta när jag får TT i SB på NL600, sista varvet. Fshark (fisk) mfl synar in före, jag squeezar och han synar igen. Rätt nöjd med floppen 933 med ett färgdrag och synar hans push mot mitt CB. Han hade spelat QQ lite sneaky och tog hem det. Hatar verkligen stora "sista-varvet-förlusthänder", som verkar ha blivit lite standard för mig på slutet. Men det visade sig att jag hade jobbat upp mig själv till över 1k euro precis innan den. Trodde jag inte riktigt. Men jag är ändå rätt nöjd med att inte ha backat iaf, hittar fortfarande inget riktigt flyt och får kämpa på hela tiden. Jag måste säga att jag är extremt nöjd med attityden jag helt otippat har hittat på slutet Fokuserar mycket mer på besluten än resultaten/tänkbara resultaten, spelar bättre och bättre, och framförallt har jag hållt mig lugnare och på bättre humör än på enormt länge! Sen har jag de två senaste sessionerna slutat exakt när jag känt att jag varit på väg att spela lite sämre, trots bra värde. Jag tror det är rätt i längden så länge jag inte känner mig ovanligt pigg eller klar i huvudet. Nu måste det bara vända snart!
  4. Tar whey annars med men blir inte dålig då! Det börjar ofta innan jag ens är klar med passen med. Som idag, körde dips och pressade som fan, men efter andra setet fick jag springa in på toa och pressa vidare där (HEHEHE)!
  5. Är det bara jag som nästan alltid blir sjukt bajsnödig och gasig efter ett hårt gympass?
  6. Metaddict

    .

    Beror lite på vad det är för dag Men ganska ofta är det så ja!
  7. Nja sjukt och sjukt, har inte alla en egen bastu med en livs levande höna i?? Jag hade en extremt trevlig kväll måste jag säga!
  8. Alltså den där grafen är bara för jävla sjuk. Ännu mer mtp vilka han mött!
  9. Och så backar man igen. En fredag kväll med klart godkänd fisknivå. Tog tillbaka rätt mycket från botten så det var inte någon stor summa. Slutade precis i rätt tid också skulle jag vilja påstå. Var ändå riktigt fiskigt men kändes bäst att lägga ner innan jag blev för steamad. Har verkligen inget som helst flyt så det är uppförsbacke hela tiden. Vinner jag väl en stor pott förlorar jag en annan direkt. Sen är det minst en sån här pott varje gång jag spelar över NL400. Slår aldrig fel. $3/$6 No Limit Holdem 6 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: UTG ($743.10) UTG+1 ($750.60) CO ($247.14) BTN ($653) Hero (SB) ($678) BB ($52.75) Pre-Flop: ($9, 6 players) Hero is SB Q:diamond: Q:heart: UTG raises to $18, UTG+1 calls $18, CO calls $18, 1 fold, Hero raises to $91, 1 fold, UTG calls $73, UTG+1 calls $73, CO folds Flop: 4:spade: 10:diamond: 5:heart: ($297, 3 players) Hero bets $129, UTG calls $129, UTG+1 folds Turn: 7:club: ($555, 2 players) Hero bets $455, UTG calls $455 River: 4:club: ($1,465, 2 players) Final Pot: $1,465 Hero shows Q:diamond: Q:heart: UTG shows 10:heart: 10:club: UTG wins $1,462 (net +$787) CO lost $18 Hero lost $675 UTG+1 lost $91 Vad ska man göra liksom. Obv ingen supersjuk beat eller nåt men en paus från dem hade varit skönt. Siffrorna stämde inte i klienten ett tag så jag trodde jag var back runt 2k mer än jag var. Blev helt knäckt då, fattade verkligen inte hur det hade varit möjligt. Och det var det inte som tur var. Idag var det verkligen inget att göra åt den röda grafen iaf, fan så mycket vissa synar
  10. Ska mycket till för att jag ska lämna Ladbrokes just nu Det är verkligen enda klienten jag kan köra på längre stunder utan att bli 10 gånger tröttare. Sen är den så säker en site kan bli i princip. Och så lite pengar tillbaka varje månad
  11. Metaddict

    .

    Gymet? Gick ni vilse eller?
  12. Metaddict

    Rooney

    Du kommer rätt nära mig också Får jag komma och grinda???? Jag bits inte (bara om du vill)
  13. URSÄKTA??? "Jeg skal dog atter påpege at alle spillere har ret til at udnytte deres tidsbank, mange spillere bruger tidsbanken som strategi for at få andre spillere til at lave fejl på grund af frustrationer." Nu blir jag fan irriterad. Så att be fisken att lämna borden och timebanka varje beslut tills de drar är ok? Tillochmed åsnor till supportpersonal på en pokersite måste väl fatta att det inte kan tolereras?!
  14. MEN NORMALT!! Ska precis stänga ner den första bra sessionen på länge när man floppar nötstegen och åker på runner runner färg i dryga 1K euro-potten. Åkt på en tvåoutare, en treoutare och en fyroutare idag dessutom (ingen av dem för full stack som TUR är). Så jävla äckligt. Ändå är jag plus, men det är tack vare några ärkeåsnor som kastat pengar runt sig. Kunde varit upp hur jävla mycket som helst idag så jag kan bara inte förmå mig att vara nöjd trots att jag iaf fått plussa. Spelade hyfsat iaf men inte jättebra. Satte en tidsgräns på 2 timmar för sessionen men gick över den med 20 minuter. Det är ändå en hyfsad start eftersom det var fiskar igång fortfarande. En bra sak jag har insett är att man faktiskt ganska exakt kan se på min röda kurva hur lång tid av sessionen det tagit innan jag börjat tappa fokus. Tycker den diskussionen är rätt tråkig men mitt spel har inte varit fokuserat på att hålla den kurvan positiv. De senaste sessionerna har jag ändrat om lite i mitt spel dock och märkt att den börjat hålla sig på runt BE och en bit över. Det blir mest tydligt då, men även tidigare har man kunnat ana att den inte är jämn över sessionen. Tar man idag ligger den plus efter ca 80-85% av sessionen för att sedan på slutet rasa ner till back. Det är nog inte uteslutande mitt spel det beror på, det blev även aningen högre fiskratio mot slutet, men det mesta talar nu för att det är en väldigt tydlig indikation på hur länge jag orkar spela. Idag var det runt två timmar, men nu var jag också halvtrött redan från början efter lite dålig sömn och ett väldigt hårt (och bra) pass på gymet. Jag gissar att det ligger hyfsat nära två timmar annars med. Sen kan man såklart ha stor edge ändå om det är väldigt fiskigt men det känns väldigt bra att man kan se de någonstans och inte bara sitter och gissar. Överlag har jag haft en mycket mer positiv känsla inför mitt spel de senaste dagarna än på väldigt länge. Stundtals har jag faktiskt tillochmed känt mig riktigt sugen på att spela Sick or what??
  15. Rundsparka honom i huvudet OBV! Har mejlat Ladbrokes nu, vet inte om de vidarebefordrar det eller vad som händer. Antar att du har koll på att han lirar på Unibet då. Det måste iaf sluta nu, så skitbra om du hos dina ULTRA-VIP-SUPER-kontakter kan lägga in ditt veto. Måste ju få bort både hans chat och timebank.
  16. Nä fyfan nu jävlar i det tjallar jag på pandan! Var en idiot i chatten, fine, men trehandat med oss två och en fisk sitter man inte och timebankar för att man blir sur för att man inte får spela själv med fisken hela natten. Nu har han stekt varje beslut och tjaffsat i en kvart Happy_Panda> you do need to respect HU games in the future though Happy_Panda> when you tell me you will, we continue Sagt medan han timebankar mot mig och fisken. Sjukt att firren inte dragit än men detta kostar mig pengar i längden och det accepterar jag helt enkelt inte.
  17. Vilken overkligt mäktig konsert! Rakt in på förstalistan över mitt livs bästa konserter. All Hail Behemoth (etta tre veckor i rad på polska albumlistan med sin senaste, SICK, hailz)!
  18. Metaddict

    .

    Njae, hans fyrtal slår min kåk. Fråga mig inte varför Men nog med mitt gnäll, räcker med Okochas whine
  19. Skit får man om man förtjänar det, vafan är du för pokerlirare som inte ens har internet i lägenheten?
  20. Metaddict

    .

    Nej fan, vad ska han ha? $2/$4 No Limit Holdem 5 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: UTG ($1,130.20) CO ($394) Hero (BTN) ($414) SB ($856.20) BB ($1,475.90) Pre-Flop: ($6, 5 players) Hero is BTN 9:club: 9:diamond: 1 fold, CO calls $4, Hero raises to $16, SB calls $14, 1 fold, CO calls $12 Flop: 7:club: K:diamond: Q:diamond: ($52, 3 players) SB checks, CO checks, Hero checks Turn: 9:heart: ($52, 3 players) SB checks, CO checks, Hero bets $42, SB folds, CO calls $42 River: 7:heart: ($136, 2 players) CO checks, Hero bets $115, CO goes all-in $336, Hero calls $221 Final Pot: $808 CO shows 7:spade: 7:diamond: Hero shows 9:club: 9:diamond: CO wins $805 (net +$411) SB lost $16 Hero lost $394 Gårdagens höjdpunkt tror jag.
  21. Ja, för din egen attityd är ju helt fantastisk på forumen. Bra rutet.
  22. FYP
  23. Men fan då, helt kortdöd sista timmen! Kände mig ändå mycket klarare i huvudet hela tiden idag så jag mår inte alls dåligt över att jag körde på. Blev skitpigg av dagens gympass med så även om jag hade slutat spela tidigare hade jag ändå inte kunnat gå och lägga mig. Jag spelade mitt absoluta A-game ett tag idag med och det var väldigt längesen jag kände mig lugnare och stabilare i motgång! Slutar lillback vilket får ses som en framgång mtp den sjuka starten, men ändå lite störande att jag ser i grafen att jag ett tag faktiskt var något drygt inköp upp. Hade varit skitskönt att få pricka toppen idag så man kunde få höja självförtroendet ännu mer. Bäst av allt är iaf att jag lirat 2k händer per dag de senaste fyra dagarna! Det var väldigt längesen det hände. Kombinerat med en bra känsla idag så känner jag mig mycket bättre än igår. Idag kunde blivit hur mycket plus som helst, förutom några bad beats och coolers var det VM i att floppa drag! Aldrig floppat så många bra drag tror jag, tyvärr har jag aldrig missat fler heller Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa lite Stieg Larsson innan jag ska försöka sova.
  24. Looooooool bustar den ena fisken, då skriver 45/18-snubben "about time". tripsss> he one lucky player no skill
×
×
  • Skapa nytt...