Lol, klonkade gratis inträde till matchen tack vare ett känt HIF-superfan (han har varit med i lokaltidningen och hans son heter...HIF. Nä allvar alltså, hans son heter HIF. Jag skojar inte, hans son heter HIF) som hade ett årskort över. Han var asfull och det var lite pinsamt när vi stod i kön och han plötsligt skriker "HÅÅÅÅIIIIIIFFFFFFF!!!!".
Han stod i kön till biljettluckan och flyttade sig åt sidan när jag kom. "Ska du till östra läktaren?" frågade han rakt ut. Jag kände faktiskt igen honom direkt för övrigt. Medan jag funderade på om det är östra eller västra jag går på pekade han på rätt. Jag svarade ja. "Jag har tre kort, vill du gå in med mig? Frugan kunde inte komma" (thailändsk fru har han också, vad är oddsen ). Oooook, kan jag väl liksom?
Skum snubbe är det men det var verkligen sjukt snällt och godhjärtat av honom att ställa sig i biljettkön och leta folk, han bad inte ens om pengar. Jag erbjöd mig att bjuda honom på en öl när vi kom in och han var inte sen med ett sånt där riktigt skönt fylle-"jaaaaaaamen ja det kan du väl få göra" Såhär i efterhand kanske det inte riktigt var så sjysst mot hans stackars 9-10 årige son, det måste ju vara jobbigt nog bara att heta HIF liksom. Han verkade dock inte störas nämnvärt av det, när vi var inne på arenaområdet och nån tradig HIF-låt spelades skrålade båda med i texten
Synd matchen var så brutalt usel bara. Jag vet inte vem som var sämst, HIF, DIF eller domaren.
Magisk hyllning till Henke var det iaf efter matchen. Det var 11600 pers och tittade och jag tror fanimig där var hela 11000 kvar efter matchen för avtackningen. Detta trots att det regnade rätt hårt och var riktigt ruskigt. Jag trodde kanske hälften av publiken skulle stanna kvar och bara det hade varit rätt bra men att i princip alla stannade var riktigt sjukt. Snacka om kung här i Helsingborg Bra jobbat av HIF med, de hade lyckats få videohälsningar från celebriteter som sir Alex Ferguson och Wes Brown (Fergie förstår jag, Brown var väl lite mer otippat men ändå), Zlatan och Lagerbäck, van Bronckhorst, och Henkes tränare i Högaborg (även min gamle tränare, not so hidden brag).