Gå till innehåll

hubbahubba

Members
  • Innehåll Antal

    2 026
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    10

Allt postat av hubbahubba

  1. Var det bara jag som fick Iron Man med Black Sabbath i mitt intropaket?
  2. Om det ändå vore så att Jethro Tull och Jefferson Airplane var main stream ...
  3. Den bästa var en jag gav, pruttkudde till en 6-åring.
  4. Törs vi hoppas på en ny DB? God Jul Själv!
  5. På vilka kriterier valde du ut låtar som saknade bonuspoäng?
  6. dubbel
  7. +1 och gott nytt år osv, eller varför inte ALL IN!
  8. Har inte du åldern inne för att pricka in en hel del på detta quiz, eller har du inte ens lyssnat på det?
  9. Riktigt kul quiz, jag var tvungen att fuska lite och lyssna på nr 50 mer än en gång.
  10. OK, jaf fattar även om jag tycker att det är skumt. Fast å andra sidan så är riksgäldens lotterier ännu mer i strid med lotterilagen.
  11. Jag fattar fortfarande inte. De bedriver en verksamhet som är reglerad i lag. Borde inte eventuella undantag ha lagstöd? Jag utgår från att de har jurister som stött och blött frågan och kommit fram till att det är ok. Kan någon med bättre google skills eller bättre förstånd gällande lagtext peka ut vad i vilken lag/förordning som tillåter 60% återbetalning.
  12. Nu förstår jag inte. Juridik är inte min fisksoppa. Betyder detta att SS och ATG inte behöver följa lagen????
  13. Hur kan de ha över 60% återbetalning?
  14. Inte så pinsamt iaf. Några till borde jag tagit men bara en framkallade "Visst fan, hur senil får man bli." det var 3-05.
  15. Det är för att öka säkerheten i amerikanska hamnar.
  16. +1 Nej nu får jag sluta leta ursäkter. Jag tycker dock att det var en kul quiz.
  17. Det tar marginellt mer än 8 minuter att lyssna igenom allt ...
  18. Maby I should reconsider quitting my day job:oops:
  19. I monopol vinner en spelare när alla andra är bust. Det närmaste CG man kommer är att den vinnande spelaren omsätter alla sina tillgångar till cash och kvitterar ut den summan ur den gemensamt finansierade banken. Alternativet är att spela en fix tid och att alla cashar in när tiden är ute. Problemet med detta är att så fort men ser varthän det barkar så vill man konka så fort som möjligt, gärna via skattesuld eller liknande. Jag tror Saint_Bjorns upplägg är bra men som jag ser det är det en turrevariant.
  20. Monopol är ett riktigt dåligt spel att köra CG (har gjort detta ett antal ggr i ungdomen).
  21. Jag som blev väldigt glad över inlägget, av flera anledningar.
  22. Jag har hjälp min dotter med matteläxan. Sannolikhet är något jag tycker att jag borde ha koll på men sedan dök detta problem upp: Förmodligen är det bara en osedvanligt korkad person som skapat uppgiften och de förväntar sig svaret 10% men jag ville hitta ett bättre svar. För det första behandlar frågan Lisas vinstsannolikhet, vi saknar information om Lisa och hennes förmåga i dylika situationer. För det andra, om vi ändrar frågan till att du ska gissa, hur stor sannolikhet är det att du prickar rätt? Jag har letat efter statistik över mynt i omlopp men inte hittat någon. 1976 präglades det få enkronor vill jag minnas, och finns det några alls från -75? Hjälp!
  23. Jag hittade inga rapporter hos hjärnfonden så jag googlade på det fetmarkerade. Bortsett från era pressmeddelanden hittade jag detta http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:292175/FULLTEXT01
  24. +1 GOGOGOGO
×
×
  • Skapa nytt...