Gå till innehåll

hubbahubba

Members
  • Innehåll Antal

    2 026
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    10

Allt postat av hubbahubba

  1. Passa på att gå igenom dina spelade händer innan du sätter in mer pengar. Kolla var du skulle ha gjort annorlunda oavsett om du vann eller förlorade potten. Lek med pokerstove för att bygga upp en känsla för oddsen. Leta i gamla trådar med handanalyser, bumpa dem gärna om du vill få ny diskussion gällande analyser. Posta egna analyser med argument för dina beslut och hoppas på att någon kan visa om du tänker tokigt.
  2. Du tar upp en mycket intressant aspekt av det hela. Vi lägger till 13. Vem försöker sprida malware i form av introquiz (som vid tre tidigare försök fått som mest 20 nedladdningar) istället för med en story som denna:
  3. Nytt quiz april.zip Denna gång med ett bestämt tema och ett antal extrafrågor som ger en bonuspoäng vardera, annars en poäng för artist (generöst tolkat) och en för låt. Frågorna: Vilket är temat? Ordningen "hyffsat" relevant, på vilket sätt? Vilken låt ligger på mest fel plats? Låt 1 platsar inte om man inte resonerar som en svensk artist. Hur lyder citatet? Det finns 4 st "kluster", dessa kluster leder till två öar - vilka? Är det roligare med extrafrågor? Hur många låtar bör ingå i ett quiz? Hur svårt ska det vara? Vilka är husgudarna? Om man bortser från husgudarna, vilka två låtar kommer från fullpoängsplattor? Känner du dig inspirerad att göra nästa quiz? Svara i pm. Vissa av extrafrågorna (uppenbart vilka) får gärna diskuteras i tråden.
  4. Om du är trött på att folda kan du testa att spela heads-up. På låga nivåer bör du köra SnG annars äter raken upp din rulle. Lycka till
  5. Det kanske inte är någon som sett den?
  6. Det är fullt möjligt att ta fram fakta, titta i handhistoriken. Ser du fortfarande mönstret att du går + de ~30 första händerna på varje bord? Ett sätt att hantera rastlösheten är att spela flera bord, hur många har du uppe samtidigt? FYP Om din uppfattning av spelet är med verkligheten överensstämmande så borde du kunna hantera ditt problem genom att byta bord var 20:e minut. Du bör nog kolla fakta en extra gång, det är väldigt lätt att ha ett selektivt minne. GL
  7. Förstår inte riktigt vad du menar med:
  8. Jag tycker som Supertequila, fast tvärt om. De tre som gjordes först var ok men de nyare är alldeles för fåniga.
  9. Det går väl att plussa på alla typer av spel under förutsättning att variansen inte är för elak. Som du själv skriver måste man anpassa sig efter motståndet och helst söka upp svagt motstånd, detta är lättare för cashgame än för turneringar.
  10. Det är väl standard att skrika "Chippie!!!" om man får walk på bb första handen.
  11. Jag tänkte mer på att få ihop paketet efteråt. Går det inte att fixa med gaffa så är det trasigt.
  12. Gaffatape?
  13. Att köpa containervis med cigg nu tror inte jag heller är en bra idé. Men jag tror att cigg är en bra vara att plundra även om man inte röker just för att kunna använda som bytesvara. Om vi vill förbereda oss på apokalypsen tror jag mer på att ha tillräckligt stora förråd av hållbara varor i kombination med vapen. Att säkra sin förmögenhet tror jag blir såpass svårt att det är bättre att negligera risken för civilisationens undergång.
  14. Ola skriver INTE att det skulle vara riggat på ett tekniskt sätt från stars sida. Däremot är båda sponsrade av stars och båda har intresse av att det blir ett för stars gynnasamt utfall i matchen.
  15. Om apokalypsen endast är lokal så visst, go for gold. I en global total (dvs upplösning av alla nationalstater etc) kollaps så tror jag att guld gör nytta först om en generation eller två. Om vi hoppas på något rättsväsende som kan tillvarata våra intressen samt eventuell äganderätt så guldfonder lika bra som guld i byrålådan.
  16. När kommer ädelmetallerna göra nytta? Cilivisationen bör väl återhämta/återuppbygga sig rejält innan guld slår cigg, eller varför inte patroner á la Metro 2033.
  17. Jag tycker att days är rejält mycket bättre än weeks. I valet mellan plundra och odla så tror jag att det är viktigt att starta odlandet och framförallt djurhållning tidigt trotts att man fortfarande "försörjer" sig på plundring.
  18. +1 En intressant fråga är hur samhället fungerar efter den initiala perioden. Hur stor andel av befolkningen måste försvinna för att samhället ska kollapsa? Hur klara vi oss bäst i en värld där 99% av befolkningen är borta, ensam eller i grupp? Bör vi stanna i bekanta miljöer eller bör vi ta oss någonstans där årstidsväxlingarna är lika extrema?
  19. Jag har några introquiz liggande, ett med TV/filmtema där följdfrågan ger sig själv, de andra två är endast intron. http://pokerforum.nu/forum/off-topic/63841-intro-quiz.html http://pokerforum.nu/forum/off-topic/64082-musikquiz-film-tv-tema.html http://pokerforum.nu/forum/off-topic/64334-ny-manad-nytt-quiz.html
  20. Bra för vem? Dig? I så fall vet du nog bäst själv, vilken dagsinkomst skulle du tycka var bra för ett annat jobb? Eller är du ute efter att få reda på om du är tillräckligt bra för att leva på pokern? Det finns ett lätt sätt att ta reda på det, testa. Se det som ett sommarjobb i väntan på att universitetet drar igång. Går pokern tillräckligt bra så kan du skjuta upp studierna. Men rent generellt, ta språnget till att leva på poker när du har 6 månaders utgifter på ett konto som är separat från din bankrulle. Räkna med att du i snitt behöver dra in ungefär dubbelt så mycket som du förbrukar.
  21. En vinnande spelare har färre eller billigare luckor i sitt spel jämfört med sina motspelare. Fältet är betydligt bättre nu än för ett antal år sedan. Table seleciton är det som de flesta skulle tjäna mest på.
  22. Hur mycket du kan TÄNKAS vinna påverkas mer av vilken nivå du spelar på än hur ditt resultat varit historiskt. Lyckas du få in 100k händer mot ungefär samma motståndare som dessutom inte utvecklats mer än vad du kan hantera osv osv. BB/100 är en beskrivning av hur det gått och en ganska dålig skattning av hur det kommer att gå.
×
×
  • Skapa nytt...