Gå till innehåll

hubbahubba

Members
  • Innehåll Antal

    2 026
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    10

Allt postat av hubbahubba

  1. Jag hade ingen lust att lämna uppgifter till PP så jag kopplade ned nätet när jag gjorde valkompasstestet, det gick bra tills jag skulle få mitt resultat:( Har någon lyckats med att köra testet lokalt?
  2. Det är väl ingen som tvingar dig att tjäna pengar på poker? Vill du inte lära dig poker men ändå tjäna pengar kan du väl skaffa dig ett (annat) jobb.
  3. Det finns ett antal liknande, vilken är bäst och vilka partipolitiska kopplingar har de?
  4. Katastrof är kanske att ta i men min privatekonomi har iaf påverkats positivt av exempelvis jobbskatteavdraget.
  5. Om man spelar någonstans där trafiken inte medger att man fyller sin kapacitet. Visst kan man köra flera siter, eller byta till en med mer trafik men har man en bra deal så kanske man vill koncentrera sitt spel till ett ställe. Men visst, variansen ökar men det var inte det OP for efter.
  6. De andra kanske dock har något rätt?
  7. Det är väl självklart att de med högre inköp påverkar mer. Så länge man har edge bör man väl sikta på att öka volymen även om det innebär hopp i inköp.
  8. Varför inte?
  9. För ett par val sedan gjorde jag ett test för att se vilket parti som överensstämde bäst med mina åsikter, resultatet blev ganska kul: MP passade ganska bra men jag ville bygga ut kärnkraften. V passade ganska bra men jag ville avskaffa statligt företagande S passade ganska bra men jag ville tillåta stora klyftor i folks levnadsstandard M passade ganska bra men jag ville inte sänka skatten KD passade ganska bra men jag ville psykvårda folk som led av religiösa vanföreställningar FP passade ganska bra med jag var skeptisk till EU C kommer jag inte ihåg vad det föll på men det var en av deras hjärtefrågor. Riksdagspartierna är ändå ganska lika.
  10. Vad hände med roddmaskinen?
  11. Mitt tips är att köra 7-8 bord och dessutom sätta av ordentligt med tid för att i efterhand analysera händerna du spelat. Skillnaden gällande spelarpoolens skicklighet på nl10 och nl25 skulle jag kalla försumbar.
  12. Att köra via proxies behöver inte nödvändigtvis hjälpa. Tänk på att klienten är deras programvara, de kan alltså känna till till lokala ip-adress. Mobilt bredband är väl lösningen.
  13. Kanske lite off topic men är det bara jag som tycker att den som vinner potten är den som betalar rake? Varför hålla på och tramsa med contributed osv.
  14. Skulle du hellre deklarera i USA????????
  15. http://en.wikipedia.org/wiki/Stairway_to_Heaven_%28book%29 Skriven av Zeppelins tour manager
  16. Othello är den jag saknar mest.
  17. Vad skulle de vinna på att samköra sina register? Visst de kan hitta vilka som surebettar, men för den enskilda siten spelar det väl ingen som helst roll. Det som påverkar dem är om du vinner eller inte samt spelar eller inte. Vad du gör med pengar som du inte deponerat hos dem spelar knappast någon roll.
  18. Kan vi veta hur bra oddssättare de olika siterna har? Finns det någon historik tillgänglig?
  19. Om jag räknar saker så tänker jag på ljuden. Om jag löser ekvationer eller räknar ut större tal så visualiserar jag som om jag skrivit på papper. Men de gånger jag försökt räkna till 100 i huvudet utan att tänka på ljuden så skiter det sig.
  20. Inte riktigt, skolan har extremt lite att göra med mina politiska åsikter. Olika statsskick har olika fördelar/nackdelar och passar olika bra i civilisationens faser. Det räddar vårt våldtäktsoffer iaf, eller fördömer åtminstone våldtäkten. Hitta en objektiv standard för rätt och moral? Tror du på allvar att vi kan sätta ribban på ett sådant sätt att den kommer att ligga kvar även efter ett antal generationer. Har bara kastat ett getöga på detta, det verkar vackert men jag får återkomma när jag läst på
  21. Jag gillar verkligen detta exempel. Men jag gillar min uppfattning av demokrati mer än gruppvåldtäkter så jag fick fundera lite på detta. Det jag kom fram till är att demokratin (bland annat som den fungerar i Sverige) även låter folk som inte är inblandade i de direkta aktiviteterna att ha en röst och vara med och bestämma om rätt och moral. Samerna kan en riksdagsmarjoritet utlysa skyddsjakt på, men jag tror inte att de behöver oroa sig.
  22. Att finansiera statsapparaten med sedelpressen kräver nog ett lägre skattetryck än vad jag vill ha. Jag får läsa på om LVT men spontant ser jag inte att den skulle vara överlägsen fastighetsskatt. Jag ser exempelvis inte varför den skulle störa ekonomin mindre än fastighetsskatt (på marknadsvärde av bebyggda fastigheter).
  23. Jag vill ersätta inkomstskatten (eller i princip alla skatter) med fastighetsskatt. Det är för mig, och förmodligen för flera andra, mycket lättare att ändra mina utgifter än mina inkomster. Den konsumtion som är minst lättrörlig och därför utgör den stabilaste skattebasen är fastigheter. Visst blir det problematiskt med jordbruks och skogsfastigheter men det borde kunna hanteras genom avstyckning där endast bebyggda fastigheter beskattas. Bostadsrätter är ett annat problem, eventuellt kan man lösa det med tredimensionell fastighetsbildning eller att omvandla bostadsrätter till hyresrätter där bostadsrättsföreningen står som hyresvärd. En reform som denna bör naturligtvis innefatta marknadshyror, men för dem kan man argumentera ändå. Att folk pendlar in för att arbeta från andra länder borde väl marknaden ta hand om med prisjusteringar av gränsnära fastigheter. Skatten bör i mitt tycke tas ut som en procentsats på marknadsvärdet.
  24. Om konsumtionsskatten gäller fastigheter är det svårt att handla i grannländer.
×
×
  • Skapa nytt...