Gå till innehåll

hubbahubba

Members
  • Innehåll Antal

    2 026
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    10

Allt postat av hubbahubba

  1. Jag tror inte att du var sämre än dev, kom igen, skicka in.
  2. När det gäller musik bjuder jag på http://pokerforum.nu/forum/off-topic/63841-intro-quiz.html Kom igen
  3. +1
  4. Var det många som fixade de lätta låtarna?
  5. Hur korrelerade de tio "lättaste" som saknade bonuspoäng med de inlämnade svaren?
  6. duoflow glider in på första plats med 59p. devalanteriel fixade 11p. För att öka incitamentet att svara kanske facit skickas per PM till dem som svarat.
  7. Dev leder med hästlängder. Rent teoretiskt är det dock möjligt att slå honom
  8. Jag hade ganska kul när jag satte ihop denna quiz. Planen var att det skulle vara några lätta, några svåra, någon "omöjlig" och någon som får mer än en person att tänka "YES, ingen annan kommer att fixa denna". Det kanske blev svårare än jag tänkt mig, det är lätt att bli hemmablind. Jag har testat på 2 IRL bekanta som fixade 86 respektive 25 p. För att få lite fart på svaren så kan vi väl säga att deadline är på Söndag (godtyckligt, enväldigt valt klockslag) och att man dessutom får en bonuspoäng per svar som kommer in efter ens eget. Shoot.
  9. Får mig att tänka på kinder ägg
  10. Det får komma in något lösningsförslag innan vi kommer överens om deadline. Ös på!
  11. hubbahubba

    Intro Quiz

    intro-jan.zip För er som inte hittade den i den andra tråden. 1p för låt 1p för artist 1p extra för båda. Svar via PM
  12. Blev det för svårt? Eller för tråkigt?
  13. Here we go ... intro-jan.zip
  14. Jag har 50 intron liggande.
  15. jonny00, om jag förstått dig rätt så undrar du om det skiljer i motspelarnas skicklighet på de olika nivåerna du nämner, rätta mig gärna om jag misstolkat din fråga. Som svar skulle jag vilja säga att skillnaden inte är märkbar. Om vi kom över ett antal kompletta hand-histories från några $10 och $20 DoN så tror jag inte att pf:s kollektiva kompetens skulle kunna avgöra vilka som kom från vilken nivå baserat på spelet. Är det någon som tror annorlunda? Jag gissar att diskussionen angående gällande bankrullens storlek mätt i inköp är nog så intressant men passar bättre i någon annnan tråd.
  16. För att rullen ska växa måste man vinna. Din historik säger om du vunnit eller inte, inte att du är och förblir en "vinnande spelare". Hur många inköp man behöver är beroende av tre faktorer: Din edge (skattas enklast med historiken) Din varians Hur ofta du fattar beslut om nivå Har man liten edge, stor varians och aldrig vill gå ner i nivå så behöver du ett större antal inköp. Med stor edge, liten varians och täta beslut om nivå klarar du dig med färre. Edge och varians är skattningar baserade på historik som inte behöver ha mycket med kommande spel att göra då motståndet förändras etc. Tätheten på nivåbesluten är det enda du kan vara säker på. Tror du dig ha edge så kan du få hjälp av Kelly för att hitta den nivå som maximerar tillväxttakten på rullen.
  17. För att låta rullen växa snabbare. Nej. Jo.
  18. Alternativt köra med färre inköp (20-30) och gå ner i nivå om du torskar några.
  19. Det var ett tag sedan jag lirade dessa, men skillnaden i genomsnittstomtighet/skill mellan $10+1 och $20+2 var försumbar.
  20. Det jag vill säga är att katolska prästers vidriga agerande samt organisationens beskyddande av dessa individer snarare bör skapa skepticism gentemot kristendomen än funderingar om hur någon för 2000 år sedan hade reagerat över detta.
  21. Var Jesus pedofilimotståndare eller utgår du från att han borde tänkt som du?
  22. HU SnG
  23. Om du ser pokern som ett jobb så bör du söka något annat. Ser du det som en hobby kan du fråga dig om det hade varit dyrare att spela golf eller segla eller plocka svamp eller vad nu folk gör för att ro sig. Fortsätt så länge det är kul. Det gäller inte bara spelandet utan även pokerstudier.
  24. Jag är stolt över att jag inte fixade S club 7
×
×
  • Skapa nytt...