-
Innehåll Antal
2 026 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
10
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av hubbahubba
-
Kanske lite off topic men vad menar ni med plussande respektive förlorande spelare? En som vunnit mer än denne satsat? En som fattat fler korrekta än felaktiga beslut? En som kommer att vinna i framtiden, i så fall givet vilket fält av motståndare? Om man vill använda roi som skattning av framtida ev bör man ta med såpass många turneringar så att spelstilen bör ha utvecklas om inte hos spelaren så i alla fall hos motståndarna.
-
Det beror på vad du vill ha di ROI till. Vill du veta återbäring på omsatt kapital dvs hur det har gått så räcker det med en turnering. Vill du istället använda di ROI som en skattning på ditt ev i en kommande turnering så finns det fler variabler att ta hänsyn till än hur du sprungit tidigare.
-
gl Kan du inte dra historien om jocke och kens ögon, jag har bara hört halvkvädna visor.
-
Staten äger aktiebolaget som driver siten. Hade svenska spel varit en myndighet hade vi hamnat i ett annat läge.
-
Vad är det som du tycker är orimligt? Edit: Du har helt rätt. Jag räknade ihop resultaten som en kratta. ~4% vinner kunden 50kr ~96% vinner kunden -42.08kr Totalt är värdet för kunden -38.41kr/spel
-
Det är lättare att räkna ut sannolikheten att inte få hundringen. Välj 9 av 225 ta sedan 1 - resultatet.
-
2761582465050 av alla möjliga utfall ger 30p
-
Hur kommer du fram till det?
-
Det blev en analys iaf. Det är lättare om man bryter ned problemet. Att kunden går plus är ett specialfall som endast uppstår om de hittar 100 poängaren, det är dessutom lätt att räkna ut sannolikheten för det vilket ger kunden ungefär 2kr. I de övriga fallen backar kunden i snitt 42.08 kr Så lite drygt 40kr i +ev per spel för tivolit.
-
Jag gissar på över 10, men jag tror jag ska programmera lite nu.
-
Finns det folk som spelar ett spel som detta? Det är väl ca 4% att gå bättre än +-0
-
Ett tips är att försöka skaffa många kunder till sitt casino, alternativt kunder som omsätter stora summor. De bästa spelen är naturligtvis de som dina high-rollers föredrar.
-
Lite off-topic men hur skulle de kunna kolla mac-adressen?
-
Detta får du gärna utveckla. Gör fel och brister att du gillar honom? Leder det till att du gillar många i bunkern? Eller är det hans normala mängd brister som gör att du gillar honom, gillar du i så fall väldigt många? Står "man av folket" i kontrast med "blåblodig högadel" och är han i så fall opassande för sitt sagoämbete men en reko kille. Kort sagt Carl Gustav som individ eller kung som ämbete.
-
För mig får du gärna förklara.
-
Jag har prövat, den var god!
-
Tre tappra själar skickade in sina svar! poängställning (utan extrafrågorna) 40: duoflow (med lite fusk då han hann se svaren på extrafrågorna:)) 34: Valterego 27: Grinder22 17. devalantriel Svaren på extrafrågona var: 1: Låtar som jag hört live 2: Ordningen är kronologisk 3: Låt 47 borde ta den tomma platsen #8 4: Ulf Lundell: "Även en inställd spelning är en spelning". Jag blev grymt besviken 5: Själland och kungsholmen. 9: Led Zeppelin/Roberet Plant 10: 33&41
-
Eftersom siten (exempelvis pokerstars) har programvara installerad på din maskin (pokerklienten alltså) så har de möjlighet att se din lokala ip-adress. Oavsett om du ansluter via dold.se, tor eller någon proxy.
-
Kul att du kom med Grinder. Jag har en ganska smal smak så jag gissar att man kan väldigt många eller väldigt få låtar på mina quiz. Jag försöker dock att ha "lätta" låtar utan att göra för mycket våld på temat. Har man facit på tidigare mina quiz så blir det nog också lättare.
-
Vad sägs om dead-line till helgen? Facit i tråd/pm beroende på hur många som svarar.
-
Mina två kopek i diskussionsfrågorna 6. Extrafrågor är nog kul om det inte är googelskill man testar. 7. Tyckte efter devs quiz att 50 var nöten men när jag började göra egna har tvivlet kommit krypande. Anledningen är att jag tycker det är lätt och roligt att sätta ihop de första ~40 sedan blir det lite krystat, får ihop 50 och skickar iväg innan jag ångrar mig ... och ångrar vissa val. När en tid har passerat är jag ändå hyfsat nöjd. 8. Svårigheten är värre, idealet vore att alla intron blev pockade men att ingen kunde allt. Det förutsätter att fler resultat kommer in men jag tror att en del tyvärr låter bli att skicka in svar om de inte klarar "många". 11 Jag hade redan tröttnat, men det kanske kommer ett till. Jag funderar lite på att gruppera låtar fyra och fyra där en ska bort. Låter det lockande? Vad gäller temat så kanske det är lite fult gjort av mig men ingen kommer att "veta" vad rätt svar är. Däremot kan man gissa hyfsat bra med hjälp av ledtrådar som finns i andra frågor. Valterego var dock skrämmande nära. När ska vi ha dead-line?
-
Varje år efter oscarsgalan frågar jag mig - Hur fan avgör en jury bästa regi? Vem stod för regi i bästa filmen? I vems regi har en viss skådis gjort sin bästa rollprestation? Vem fick skådisar som hatar varandra privat att framstå som ett trovärdigt kärlekspar? Jag skulle förstå om skådespelara får avlägga en röst med "Bästa regissör jag jobbat åt är NN" men då blir det svårt att avgöra "Årets bästa regi" och folk utvecklas, vilket inte gör debuten jämförbar med trettonde filmen etc. Edit: OnT Chuck Norris comes to mind
-
Jo, det är trist. Jag har fått in två svar. Jag är tämligen säker på att ett tredje kommer när vi kommer överens om deadline. Det är dock fler som laddat hem quizet, ni kan väl säga hej i tråden även om ni inte tänker skicka in en lösning.
