-
Innehåll Antal
2 026 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
10
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av hubbahubba
-
http://www.poker.se/nyheter/77959918/ongame-till-salu.html Ett alternativ?
-
Att få riskkapital till att starta en pokersite idag, utan existerande spelarbas, tror jag är extremt svårt. Och att dra igång från noll kostar en slant, betydligt mer än vad det kostar att licensiera ett skin.
-
Jag har iofs inte varit med förr, ser fram emot september. Cyntax förslag låter intressant. Vad tror ni om en turnering med ett konstant antal bb i omlopp, dvs blindhöjningar för att kompensera utslagna spelare.
-
söndergrindat och riggat på en och samma gång?
-
Om vi ska ha patent, varför är ni kritiska till ett statligt patentverk och hur skulle alternativet se ut? Civilrättsliga processer med fri bevisförig?
-
Trettonåringen diskuterar årets "Allsång på skansen" med sin jämnåriga kusin. De pratar om "Måns" och jag tänker omedelbart på Gösta Knutsson, inte för att jag är lastgammal utan för att det är kvalitetslitteratur, sa Bill. Litteratur av kvalitet sa Bull. För att visa att jag är med i matchen klämmer jag ur mig följande replik: -Jaha, har Lasse Berghagen fått sparken? Tjejerna skrattade länge och gott.
-
Jag tycker att du presenterar lösningen i dina premisser.
-
Vad är det i de händer du postat som gör att du anser det vara TYDLIGT att det är fråga om collusion? Det är tyvärr inte uppenbart för mig.
-
Hur det är i praktiken vet jag inte men i teorin borde programmet kunna behandla händer där motståndarens (förlorande) hand muckas korrekt. Handen har ju gått till showdown oavsett om korten visas eller ej.
-
Pentomino är ett pusselspel med tetrisvibbar för två personer. Det spelas på ett rutnät av en fix storlek förslagsvis med papper och penna. Det centrala i spelet är de så kallade pentominobitarna, de består av fem kvadrater som är hopsatta längs sidorna för att skapa olika figurer. Om man tar bort speglingar och rotationer får man 12 unika bitar som ser ut på följande sätt Spelet går ut på att turas om att placera ut bitar på en 8x8 rutor stor spelplan, varje bit får endast användas en gång, bitarna får roteras eller speglas innan de placeras ut, bitar måste placeras ut så de endast täcker tomma rutor och den spelare som placerar ut den sista biten vinner. En variant är att man istället använder en 11x11 spelplan och spelarna får varisin uppsättning med bitar. Jag har för mig att 8x8 spelet är "löst" med vinst för spelaren som börjar men i 11x11 uppfattar jag det som en stor fördel att vara tvåa. Är det någon som spelat detta?
-
Planen för sommaren: Umgås med ungarna Spela backgammon med frugan Läsa böcker, förhoppningsvis någon bra. Tar gärna emot tips. Spela pingis mot fru&barn samt grannar och annat löst folk Motionera med en lagom avslappnad ambitionsnivå Implementera 2 spel, funderar på pentomino och en variant av schack där man endast ser motståndarpjäser som står i rutor som hotas Dricka Campari Vila mig i form pokermässigt till MikeTimes turre i september Sen finns det en del saker som "bör" göras, klippa gräs, måla, bygga staket osv.
-
Det stora problemet är väl att räkna ut EV när man inte vet vilka kort som ska matchas mot varandra.
-
En lite mer traditionell inledning. Jag har semester och jag är inne på pf i princip varje dag. För att ha en plats att skriva om trivialiteter samt att träna på dvorak-fingersättning startar jag denna db. Sannolikheten att det dyker upp en intro-quiz är betydligt högre än att det kommer en hh.
-
Min sista sommar med hyfsat lång semester, jag är inne på andra veckan och har 7 veckor kvar.
-
Något ska väl hamna i dagbokens första inlägg. Huvudet på spiken. Fast jag tror vi börjar med isberget och sjunker sedan sakta mot botten.
-
Kanske inte. Den dag som jag mest förknippar med Sverige och svenskhet är midsommarafton. Jag kan förstå länder som väljer dagen för självständighet eller liknande som nationaldag, men i Sverige tycker jag skälen till 6/6 känns väldigt krystade.
-
Finns det någon logik i att 6/6 är Sveriges nationaldag? Kan någon säga hur ni firade nationaldagen som barn? för 5 år sedan? eller i år? Midsommarafton borde vara Sveriges nationaldag om man nu ska envisas med att ha någon överhuvudtaget.
-
Välkommen till pf. Ibland ska man betala skatt, ibland behöver man inte det (alternativt att man skattar någonstans där skattesatsen är 0%). I denna forumdel behandlas frågor som har med ekonomi, skatt och juridik. Där finns till exempel denna tråd. Annars är detta ett bra ställe för nybörjare som vill slippa dryga svar.
-
Det är nog bara 3 jag tycker är något för konservativ.
-
GL Seriösa budord, även om jag inte håller med om allt.
-
Pokerhistoria/Bluefirepoker /Cardrunners /Utveckling
hubbahubba svarade på Zurroll ämne i Onlinepoker
Vad lätt det blev. Spela SnG. Gå upp och ner i nivåerna för att maximera tillväxten av din BR. Spela cashgame för fikapengar och dra in stålarna på SnG. Varians kommer du att få leva med, bit ihop. -
http://www.amazon.com/Cryptonomicon-Neal-Stephenson/dp/0060512806/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1308121226&sr=8-1 Min ryggmärgsreflex när någon frågar efter boktips.
-
Då får jag göra "+1"
-
Jag tror inte att du missförstår mig, men jag ska försöka uttrycka mig tydligare. Turneringsspelare är ofta intresserade av sin roi, dels som ett mått på hur bra det har gått i karriären men även som en skattning av hur det kommer att gå i framtiden. För att öka "säkerheten" i sin roi frågar exempelvis TS hur många man måste spela. Många som läst lite statistik tänker "Aha hur stort urval behöver vi?" och kan komma med utsagor om att det behövs väldigt många om roi är nära 0 och lite färre om det ligger långt från 0. Om man vill använda roi i beskrivande syfte så räcker det med så många man spelat. Punkt. En eller tusen. I vilket fall som helst anger roi återbäring på omsatt kapital (ekonomer brukar vilja räkna på insatt kapital men det är en annan diskussion). Om man istället vill använda roi för att skatta framtida utfall får man i mina ögon problem. Det verkar finnas en tro på att bara man kan visa upp en positiv roi över en tillräckligt stor urvalsstorlek så kan man använda detta som säkerhet för ett lån på banken. ROI kanske är den bästa skattningen vi har men det betyder inte att den är bra. Säg att vi spelat tio MTT per dag i fem års tid och har en roi på 20%. Är vi bra? Kan vi förvänta oss att vi ska gå + den kommande månaden, eller halvåret? Eller saknar vi information? I så fall vilken? Fisk/Haj kvoten vid borden har sjunkit mycket de senaste 5 åren, hur påverkar det oss? Det ante mig att du kunde formulera det jag ville ha sagt.
