Gå till innehåll

hubbahubba

Members
  • Innehåll Antal

    2 026
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    10

Allt postat av hubbahubba

  1. tomivey kanske har svårt för att Cyntax "skvallrar" om SKV:s arbetsmetoder
  2. Skanke, ska du göra något själv på huset eller blir det nyckelfärdigt (eller vad nu den korrekta termen är)?
  3. Får börja med att säga lycka till, och jag menar det verkligen. Vad menar du med seriöst? Att du inte ska tilta? Att du är beredd på att lägga ner mycket tid på att både spela och utvecklas? Att du tänker dig pokern som ett jobb? Och om ja på sista betyder det att du inte har eller tänker skaffa ett jobb eller inte tänker studera vidare? Freerolls kan du nog glömma, visst finns det väl några sådana lite här och var men inte i den omfattning och med sådant värde som för 4-6 år sedan, då folk faktiskt byggde upp en rulle via freerolls. Vill du utvecklas pokermässigt? Spela, läs, analysera ditt spel i efterhand, kommentera andras händer här på forumet (även riktigt gamla), lägg upp egna händer tillsammans med dina egna kommentarer, lär dig räkna sannolikhet och kombinatorik. Läs böcker, har du begränsad budget så besök ditt lokala bibliotek. Lägg upp dina funderingar om böckerna här på forumet, på så sätt kan du utvecklas även av dåliga böcker. Vill du leva på poker? 2011 är nog det sämsta året på tio år att starta en professionell pokerkarriär. Mitt råd är att du ska sikta på att ha pokern som en kul hobby, i bästa fall går du inte back på din hobby. Få seglare eller golfare kan säga det.
  4. Absolut!! Men detta är min favvo med dem
  5. 666 bästa rocklåtarna enligt några randomtomtar Börjar jag bli gammal på riktigt när jag ser denna lista och tänker: WTF! Jag blir förvånad över: Låtar som är med Låtar som saknas Diverse låtars placering Det finns band som saknas helt på listan som jag skulle ta med ett par gånger om jag gjorde en egen. Lynyrd Skynyrd är ett exempel, freebird, that smell, sweet home alabama borde platsa på topp666. Lordi, skulle inte komma med på topp2000, med någon låt. Kiss skulle få flera låtar på min topp666, Lick it up skulle inte vara den högst placerade, den skulle inte ens vara med. Led Zeppelin skulle förmodligen vara bandet med flest låtar på min lista, Kashmir och four sticks skulle definitivt vara med. Guns n' roses skulle kanske få med någon låt, men inte på topp10 och absolut inte november rain.
  6. Alkohol är väl krav enligt lag. Svenska spel kan ställa ut vegasmaskiner om man har serveringstillstånd eller bingo. Det är alltså svenska spel som kräver sponken. Min gissning är att de någon gång resonerat ungefär ... om man serverar alkohol har man koll på åldersgränser ... fast man vet ju aldrig, det kanske ligger mer krassa motiv bakom.
  7. Jag såg nyss gårdagens avsnitt av Montalbano. Störde mig enormt på att han sa fel regnr till sjuksköterskan. Liksom, hur fan kunde hon hitta bilen? Iofs var det inte någon gigantisk parkeringsplats men ändå. Frugan tyckte inte att jag skulle bry mig om sådana petitesser. Oerhört befriande när det visade sig vara en del av plotten.
  8. Svenska spel hade något liknande på joker tidigare. Om högvinstens jackpot blev över 10Msek delades överskottet på de lägre vinstgrupperna. Vill minas att det som mest blev ~2500 för två rätt. Lite kul för övrigt att det kallas för "cheat", hmm någon anstränger sig ... det måste vara fusk, ungefär som att "fuska" genom att räkna i black jack.
  9. Gräs är egentligen brunt men ser på håll grönt ut.
  10. XKCD är oerhört träffsäkert:
  11. Eftersom jag anser att du brukar ha saklig grund till dina påståenden, hästlängder över pf-medel iaf, så studsar jag lite över det fetstilta. Hur kom du fram till ovanstående? Andra kvinnor kanske inte resonerar som du.
  12. Ah, ok, jag som trodde att du hade någon specialare då du spelar sng.
  13. Kom på att jag har ganska mycket sparad semester så det blir nog en lång semester nästa år också. Mindre stressande?
  14. Igår var halva semestern slut, åtminstone om man mäter i campari. I kalendertid har jag väl ~4 veckor kvar eller nåt sådant, orkar inte kolla exakt, lite drygt hälften avbetat. Passade på att kolla träningsdagboken: enligt min konditionsträning har 60% av året gått men vad gäller styrketräning så borde inte mars vara slut än:oops:
  15. Enligt Röde Orm är det bara för att Allah vill ha allt fläsk själv. Osympatiskt tycker jag.
  16. får mig att tänka på kristendom. De har ett stort tabu kring kannibalism samtidigt är en av de centrala riterna just symbolisk kannibalism.
  17. GL En fråga, hur vet du att du är 14% under ev?
  18. Från 10% till majoritet. Majoritet och 100% är inte samma.
  19. Jag tänkte mer på vilken koll de som skapar frågorna har. Det är klart att det är frågan om Fazer och visst startade han i Helsingfors. Det som gör det till en slamkrypare är att Helsingfors år 1891 låg i Ryssland.
  20. Tragiskt, det som hände i Norge.
  21. Om man glömt sitt lösenord ska man få ett nytt temporärt. För att autentisera sig vid denna process bör man behöva krångla mer än om man kommit ihåg lösenordet, kanske ett telefonsamtal där siten ringer upp eller liknande. Det är pinsamt hur usel säkerhet det är (eller har varit) på många ställen. Jag försökte en gång logga in (med korrekt lösen) på en site som jag inte besökt på över ett år. Jag kom inte in, istället fick jag ett mail där de skrev ungefär 'Välkommen tillbaka du har kanske glömt ditt lösenord, det är "Qwerty123"'. Ovanstående har inget med Bet24 att göra, sorry för OffTopic.
  22. Med bh utan skor är väl nöten. Angående firande så är jag konservativ och tycker att kvadrater räcker.
  23. Kulturell fördom, alla visar inte 40 inlägg per sida:-D
  24. Om du har 26% ROI med "dumma beslut" så finns det väl ingen anledning att försöka rätta till ditt spel. Skämt åsido, tycker du att det är skillnad på spelet på $1 och $5 nivåerna? Försök att fatta de bästa besluten oavsett vilken nivå du spelar på. Om det är den fokuseringen du har problem med ska du inte leta efter videos eller en pokercoach utan leta efter böcker om idrottspsykologi och liknande.
×
×
  • Skapa nytt...