Gå till innehåll

hubbahubba

Members
  • Innehåll Antal

    2 026
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    10

Allt postat av hubbahubba

  1. Sticker du också till Iran efteråt för att hämta olja?
  2. Varför är raken så hög på turneringar?
  3. Vad får ett hotell ta ut? Slaktis har en poäng här men man skulle kunna angripa det via ägandet istället för eventuella konsekvenser av socialdemokrati. Man äger inte sin lägenhet utan det gör föreningen.
  4. Även om vi har ett surebet så låser vi vår insats till en ränta sämre än volvokortet.
  5. +1 Skulle iofs vara kul med hemma-hos av Valterego hos flera forumprofiler.
  6. Jag utgår från att du använder oddsen som en mätare av marknadens förtroende för de olika regeringsalternativen och inte som tänkbara spel. Finns det någon som bettar på detta? Är det inte otroligt korkat att låsa sin insats på så lång tid för så liten edge?
  7. http://www.svd.se/naringsliv/commodore-64-datorns-skapare-dod_6985069.svd
  8. Jag håller med dig men föräldrars engagemang i sina barns skolgång har väldigt lite med boendet/mm att göra. Det finns helt enkelt många som inte bryr sig, både i villa och i husvagn.
  9. Det är väl inte normalt att riskera att gå om en klass, så min peng satsas på en viss otur i den genetiska tombolan.
  10. "Hej jag tycker att livet är jobbigt, kan ni inte hålla med mig!" Jag har till och från haft mycket konflikter med mina ungar om deras läxor. Jag är inte lärare men fortfarande kapabel att hjälpa dem på den nivå de är på nu. Dessutom är mina barn mer begåvade än vad jag är så jag har det nog förhålladevis lätt. Jag tycker iofs att både läxläsning och diverse idrott/musikutövande/whatever borde skötas i skolan just för att många barn inte har föräldrar som fixar att hjälpa till vare sig hjälpen består av undervisningsstöd eller hjälp att hantera impulskontroll.
  11. Det var bara Linux kolumnen som hade vinst varje gång!
  12. Även om jag inte håller med om EH:s definition av "bra" så kan man inte dra dina slutsatser. Vad är motsatsen till inget? Är det allt eller är det något?
  13. Ah, jag är för gammal.
  14. Vilka är det längst upp till höger?
  15. Max en sked amfetamin i morgonkaffet Hogge!
  16. Trilske kanske tänkte på Edward Persson.
  17. Jag hade några konsulter på jobbet innan ett val där Persson var aktuell. Deras analys var "Om man ändå kunde lita på att han gör som han gör och inte som han säger!".
  18. Jag har inte läst böckerna så än så länge: ja.
  19. Jag har tittat på Game of Thrones. Något som stör mig är att det utspelar sig i en värld som har en medeltida tekniknivå, samtidigt som de pratar om ett sjutusenårigt rike. Jag menar, vad fan, borde de åtminstone uppfunnit en ångmaskin?
  20. Jo, så långt är jag med. Det jag funderade över var väl mest vilket man bör välja om man bara får ta ett. Detta kanske blir ett onödigt konstruerat scenario då bettaren strävar efter att omsätta mycket. Något jag funderat över är spel som det förra våren, om mannen med mustachen skulle bli vald som sossarnas partiledare. Det var ett spel med enorm edge för spelarna. Flatbettares max gav upp en hel del värde. Är det önskan om hög omsättning som gör att bettare undviker dubblar/tripplar/sjulingar? Tomtespelarna bör undvika dessa då husets vigg ökar men proffsen spelar ju på spel med ett positivt värde. Kelly är väl en anledning som har en stabil matetematisk grund. Är då problemet att folk inte kan värdera spelen tillräckligt bra?
  21. Lobo, tycker du bättre om ett spel där du har stor edge eller ett som har stor sannolikhet att sitta?
  22. Så om jag förstått det hela rätt så vill flatbettaren nappa på alla bra spel, oavsett hur bra de är. Så istället för att göra en värdering som man kan jämföra erbjudanden mot så tittar man på erbjudandet och avgör om det är bra eller dåligt. Korrekt?
  23. Angående DLD så handlar det om trafikdata, inte innehåll. Vad gäller källskydd så är det snarare en fråga för journalister att hantera sina källor på ett säkrare sätt. Aftonbladet gjorde ett försök med att ta emot krypterad e-post. De råkade tyvärr publicera både den publika och den privata nyckeln. För övrigt tror jag att privatanställda har ett sämre konfidentialitetsskydd än de statsanställda, var det inte någon historia med svårigheter med lex-sara anmälningar nyligen?
  24. Jag är inte insatt i bettingvärlden så jag ber på förhand om ursäkt om mina frågor/kommentarer verkar noobiga. Som jag förstått betting så gör man i princip så här: *Tittar på vilka spel som erbjuds: exepelvis Fisher vs. Spassky *Vi bedömer sannolikheten för de olika utfallen vinst-oavgjort-förlust: 80%-0%-20% *Vi räknar om till odds: 1,25-0-5 *Vi letar efter en bookie som erbjuder högre än 1,25 för Fisher eller högre än 5 för Spassky *Ponera att chessbet erbjuder Spassky till oddset 6 *Vi vill nu satsa X kr på Spassky *I flatbetfallet är X konstant *I Kelly fallet är X beroende av storleken på vår BR samt vår edge *Vår edge är skillnaden mellan vår och chessbets värdering *Kelly säger att vi i detta fall bör satsa 4% av vår BR Angående ditt exemepel. Det är självklart att resultatet blir högre ju mer vi satsar om vi antar att spelen sitter. För att jämföra systemen bör vi satsa lika mycket i båda fallen, dvs räkna på en flatbetsize på 15:-. I ditt exempel (där båda spelen sitter) har vi nu vunnit 61,50 och hamnar något efter Kelly. Om vi istället antar att Kellyvärderingen är korrekt och tittar på både vinst- och förlustspel blir resultatet ännu mer till Kellys fördel.
×
×
  • Skapa nytt...