-
Innehåll Antal
1 608 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Imfromsweden
-
Får jag vara så fräck så att jag kör en liten hijack från en annars mycket intressant diskussion kring bitcoins för att fråga en fråga? Funderar på det här med högskolan, är ju bara 6 dagar kvar tills man måste ansöka och är fortfarande inte 100% säker på vad jag ska välja. Lutar just nu mot industriell ekonomi, men har också varit inne på lite mer rena ekonomilinjer på handelshögskolan. Har förmodligen släppt det sista, men slutligen har jag funderat på läkare också. Är det någon som har en kommentar om dessa, bör man välja handels om man kan eller passar industriell ekonomi bra? Kan det finnas en ännu bättre utbildning som jag inte tänkt på? Anta att personen i fråga är din typiska poker-forumit och allt som hör därtill. Tack
-
Innebär det att du har slutat lira? Har inte sett Mr_Jimmy vid borden på ett bra tag nu.
-
Dessutom får vi inte spela på .es eller .it så det spelar ingen större roll. .fr får vi spela på dock.
-
Äh, skulle köpt för ett tag sedan. Funderade seriöst på det före jul när de var betydligt lägre värderade, men bestämde mig för att inte göra det för att det har en tendens att gå åt helvete så fort jag investerat pengar i det. Tyvärr blev det fel beslut även här
-
Ursäkta hijack här, men du menar alltså att om man är norsk nog att sitta med massa aktier i northland skulle du alltså rekomendera att sälja nu trots att kursen ligger under en krona? uhh uggh
-
Alright, tack för snabbt (och koncist, mmhm!) svar
-
När man deklarerar, deklarerar man bara för 2012, eller måste man deklarera för vinster 2013 upp till denna punkt också? mvh 19&ovan
-
ja vafan, får de göra så?? Trodde det var ogiltigt om man provocerade fram brott?
-
Aa supporten på dessa sidor verkar vara bortom jävla inkompetent. Har ingen brakhistoria, men med alla små ärenden har de alltid haft 100% fel, inga undantag. Slutar alltid med att jag får argumentera i två timmar innan de till slut säger att de ska skicka vidare ärendet för att få mig att hålla tyst. Har dock hört att bolaget ska vara väldigt säkert osv, så är inte särskilt oroad när jag spelar där, mest bara konstant irriterad.
-
lol, ser ut som vi haft samma månad
-
Jag tror att ni är sist på marknaden med denna slags poker, och jag ser ingen direkt anledning att prova på det på er sida. Ioförsig ser jag ingen anledning till att spela på ongame överhuvudtaget så det kanske bör tas med en nypa salt, men ser helt ärligt inte det här bli någon succe. Sorry.
-
haha Esseingen, ... intressant dagbok i alla fall, följer denna likväl som jag följde den tidigare på 2p2
-
definitivt för högt på värdesidan för att kontemplera någonting annat än att se hans kort.
-
Ni har förargat Trillske. Upprört inlägg garanteras.
-
Så live-fisken hade rätt hela den här tiden Syna AK pre, det är en drag-hand Appropå hela squeezedebatten är det bland annat därför många regs idag helt spelar utan en 3betting range mot tidig position, och istället synar allt de vill spela. Men överhuvudtaget brukar jag passa mig för att syna små par i tveksamma situationer, det är ofta inte så profitablt som man kan tro att försöka floppa trissen.
-
Och med tanke på att man i verkligheten tryckte ihop 20 veckors arbete på två veckor per termin (veckan innan höstlovet + veckan innan julllovet), så skulle man kunna säga att högskolan håller det tryck man har dessa veckor, fast hela tiden. Låter jättejobbigt
-
Slaktis, hur mycket svårare är universitetsmatematik jämfört med gymnasiematematik? Funderar nämligen på några program som kräver en hel del matte, men vill inte att det ska vara för översvårt. För att få någon slags ram för hur medelmåttig jag var så seglade jag igenom utan att behöva plugga upp till cirka matte d, då allt blev mycket svårare. Har klarat mig igenom matte d och e, men det var inte särskilt enkelt. Finner heller inte själva matematiken särskillt intressant heller, endast mer logiska matteproblem kan jag tycka vara intressanta. Så jag är absolut inget matte-geni, hur svårt kommer jag att finna universitetsmatten ungefärligt? Tacksam för alla svar
-
Vi har 4 outs på river som ger oss 8%. Lägger vi till del facto att han bluffar då och då kanske vi kan sträcka oss till 10%. Ser helt enkelt honom inte bluffa tillräckligt för att motivera syn, c/c flop c/minraise turn är väl i princip alltid nöten från en fisk no?
-
Knacka turn låter dåligt i hand två. Finns fortfarande värde for sure. Lägg dig mot minraisen dock
-
Neal Kern har alltid varit min favorit-piano-gubbe på youtube. Tycker han får till riktigt bra schwing i sina covers
-
Syn på river känns standard, ser inte honom check/höja några tvåpar dels för att vi blockar två kungar och alla andra tvåpar är inte supertroliga, men dels för att jag är ganska säker på att han bara bettar tvåpar på turn. Han check/höjer inte heller AA, med största sannolikhet. Lyckas han ha TT, så är det bara att grattulera, men ser inte hur vi kan folda, explotivt för att inte tala om gto! Betta turn med JJ/QQ känns givet då vi har relativt många floats på floppen och han bör vanligtvis betta turnen med en kung. Imponerande att bara släppa en negativ session sådär. Själv blir jag alltid tiltad/arg/besviken för flera timmar framöver Alltid varit mitt största problem, bra att du lyckas släppa sånt. edit: resultat på handen?
-
Jag kan väl inte möjligtvis tänka mig någon annan anledning än att han känner sig obekväm att spela mot en 5bet range 170bb djup mot SB här? Vilket är helt rätt imo, ofta kommer SB antingen vika eller 5betta i detta läge, och känner att AK spelar så otroligt mycket bättre som en stark hand i en 3bettad pot IP, än mot en 5bet 170bb djupt. Syn pre måste vara långt mycket bättre än 4bet, mot alla utom de mest aggro eller som vi har mest dynamik mot. Dessutom verkar analysen/slutsatsen din vara bristfällig som bäst, så du kan ta och droppa den nedlåtande attityden. För övrigt känns det som en rätt standard syn på turn, syna i princip varje river. Ser inte hur vi kan kontemplera att lägga en så stark hand som AK! Kul tråd förresten, kommer följa. Och titt som tätt dras med i diskussioner antar jag
-
+1 Texten angående nettokostand för samhället pga invandring var däremot rätt intressant imo. Förfriskande att se att någon skriver en objektiv text kring invandring utan att blanda in rasism-begrepp till vänster och höger (tja, mest till vänster antar jag ), mer sånt i debatter !
-
aahah, naturligtvis, vad dum jag är. Tack Slaktis! Mer än 3x kan väl aldrig ha varit standard, ens i 2005? Antar att det är Antonius som tilt-öppnar?
-
Hmm, känns som att det är ett meddelande här som seglar helt förbi mig
