Gå till innehåll

Imfromsweden

Members
  • Innehåll Antal

    1 608
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Imfromsweden

  1. ah man jag kan inte vänta ett år igen Dags att börja läsa en bok igen då för första gången på 6 år sigh
  2. friskolor suger iof
  3. En invandrarkvinna som vägrar betala bussbiljetten... ännu en inkoherent rasismdebatt i kommentarsfältet inc.
  4. stön inte ens 10k händer, upp en 3k$ eller nåt Men nu när gymnasiet är över, dååå jävlare blire grind. Minst 30k händer/månad!
  5. jaa..... naturligtvis, stön, så dumt av mig. Tack!
  6. Prov i matte E på fredag och får inte vissa saker att gå ihop. Blir den sista mattefrågan för gymnasiet! Roterande kroppar är problembarnet Kurvan y = 4 - x^2 roterar kring x-axeln. Bestäm volymen av den ändliga kropp som då uppkommer. Svara exakt under enklast möjliga form. Alright, så här tänkte jag; vi gör små cirklar med storleken x^2*pi*(delta-y). Eftersom vi har delta-y med måste vi ändra x-en till y istället. Eftersom y = 4 - x^2 blir x = roten ur (4-y). Sedan måste vi integrera från 2 --> 0 (eftersom nollpunkten för 4 - x^2 blir ju 2). Då ska vi hitta primitiv funktion till funktionen (4-y)*pi, vilket blir 4*pi*y - pi* (y^2)/2. När vi stoppar in 2 här får vi alltså 8pi - 4pi = 4 pi Detta är tyvärr inte är särskilt nära det riktiga svaret. Var gör jag fel?? Verkar få fel på alla frågor om roterande kroppar, så konsekvent något tokigt
  7. Boman - expert på ifs-vetenskap?
  8. Haha, kan ju inte säga nej när jag blir kallad legend i min egen tråd PMar skype etc Ang Jose så fick jag tillbaks pengarna + 5k. Han ångrade väl vad han hade gjort (eller att han blev upptäckt iaf hehe)
  9. Haha, hälften av kommentarerna till artikeln är så efterblivna att man blir mörkrädd
  10. ah tack, vilken lättnad
  11. haha, älskar hur hälften av sökförslagen inte ens är logiska. "I hate when spiders" "I hate when veloceraptor" "I hate when quotes", hah the fuck?
  12. gg JackVegas, du spelade väl, tyvärr stod turen på min sida idag
  13. ah, tyvärr spelar jag endast på microgaming för tillfället Står inte ut med några av de andra euro-sidorna, och stars är riggat
  14. Ja visst, vi kan köra lite 200nl eller nåt bara! Har du deg på microgaming? Kan köra idag kväll om du är ledig
  15. Nja, ingen historia, han satt ner med en stor stack. Det finns ingen chans att han foldar Tx då? Detta är trots allt 1/2, folk är vettskrämda för overbets, och det är plausibelt att jag spelar sets/FHs/67 så här. Kan väl trots allt inte ha SÅ många bluffar i min range så att han kan hjälte-syna med w/e?
  16. Tummen upp eller tummen ned? Mot vad som verkar vara en aggro reg. Microgaming - €2 NL - Holdem - 2 players Hand converted by PokerTracker 3 Hero (BB): €263.00 SB: €842.23 SB posts SB €1.00, Hero posts BB €2.00 Pre Flop: (€3.00) Hero has 9:club: J:spade: SB raises to €6.00, Hero calls €4.00 Flop: (€12.00, 2 players) 4:spade: 5:diamond: T:club: Hero checks, SB bets €8.00, Hero raises to €24.00, SB calls €16.00 Turn: (€60.00, 2 players) 8:club: Hero bets €40.00, SB calls €40.00 River: (€140.00, 2 players) T:heart: Hero bets €193.00 and is all-in
  17. Direkta vänster menar jag naturligtvis
  18. Varför envisas fiskar med att sitta till ens direkta höger 100% av tiden när man startar bord? Bryr dom sig ens om sånt????
  19. Tja, undviker helst häftiga 4-tablande matcher atm, flyttade ju tillbaka upp till 400 för bara nån vecka sen, så ska börja lugnt Kommer jag realistiskt sett någonsin 4bets-bluffa mot en stereotypisk nit?
×
×
  • Skapa nytt...