Gå till innehåll

GG

Members
  • Innehåll Antal

    2 636
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av GG

  1. Där får du nog faktiskt folda
  2. Tänkte inte på att nivån var NL20. Du kan ha rätt i att iom att nivån är NL20 är dessa händer tillräckligt starka för att helt enkelt backa upp stacken med rakt av på flop. Applicera mitt resonemang på något svagare händer i detta fall då det gäller NL20. Ta till exempel en hand som KJ på KQ5 bräda. Här kan det vara läge att spela som föreslagits, med syn på flop, ifall samma action givits som i trådstartarens HHs
  3. Saken är den att vi gör om handen till en total bluff i många fall om vi skulle få för oss att höja t ex i hand två, om han är någorlunda kompetent kommer han släppa i princip allt som vi slår och gå vidare med allt vi inte slår, samt får han möjlighet att trycka på med dragen och få oss att folda den bättre handen eftersom vi fick vår så eftertraktade information. Informationsbetar är helt enkelt onödiga, för att inte säga värdelösa, i NL eftersom du antingen får bort alla sämre händer och vinner mindre än vad du kunde gjort, eller så förlorar du mer än vad du hade behövt gjort mot bättre händer samt riskerar att bli utbluffad av dragen som du leder mot.
  4. Båda fallen synar jag och bestämmer mig på turn/river huruvida min hand är bäst. Att släppa TPTK/överpar rakt av mot en miniraise gör man inte. I vissa fall kan du höja för värde(inte information, pls) med dessa händer, men jag gillar att ha kontroll på pottens storlek på liknande brädor.
  5. GL, det fixar du
  6. Syna. Skulle antagligen aldrig släppa KK pre med 100bb på NL50
  7. Kul skämt
  8. Hultsfred! IREMATS. DU ska rilll hulstfeered. ses där
  9. Den där handen var riktigt rolig När swim också synar mitt flopbet vet jag inte riktigt vad jag tycker om synen, det är väldigt troligt att ni blockerar många outs för varandra. Finns ju inte speciellt många händer ni kan ha på en så här torr bräda. Speciellt inte efter den preflopaction som var. Dessutom blir det svårt att få betalt av nånting om du sätter draget. I och för sig var swim en av de sämsta spelarna jag mött på länge så han kan ha haft lite vad som helst. Att jag sen var tommare än tommast i denna handen ska vi inte prata om /Glanskorv
  10. Tycker du bör vika preflop, men annars ser spelet bra ut.
  11. Grattis du lyckas hitta stavfel i ett inlägg vars författare hade en promillehalt motsvarande normal rumstemperatur. Stort.
  12. Hej jag sölker fled
  13. Snölla syna oavsett allt
  14. hahahaha hej det ä wåöberg. Vi m år bra. Slita spela alla ok?. Vi hörs i morn
  15. Ojojoj, ruggigt intresserad. Count me in
  16. Giellar du stardksprit??
  17. Standard.
  18. Dollar ditt milton
  19. 21,2 tror jag
  20. Tajta till dig lite, MVH Rydiger
  21. Har du foldat TP nån gång chille?
×
×
  • Skapa nytt...