-
Innehåll Antal
3 030 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av thefman
-
Har inte dawwe redan tagit igen en riktig gulning för typ ett halvår sedan? Han gick väl från NL100-NL1k på en månad? Låter inte så logiskt att han skulle ha gått och blivit förlorande spelare mitt i allt imo... Alla har sina badstreaks.
-
detta är stort...
-
Det där har en hel del med spelstil o göra. En jävligt bra session för mig är 55%+. Hamnar jag under 50% så brukar det betyda minus i rullen.
-
Sjukt seg support måste jag säga. Jag har mailat i flera dagar för att få bekräftat att jag verkligen spelar mot $2k bonusen.
-
Allt är ju relativt. Svensson tycker nog att lösenord med stora+små samt siffror är överkurs. Jag svarade bara på frågan hur man kan göra sig så säker som möjligt. För övrigt tror jag inte att man behöver spela javabaserat i Linux. Finns ju rätt bra emulatorer (whine-X) när det gäller grafikspel. Grundprogrammet Whine klarar nog en pokerklient. Dock inte alls säker på detta. För övrigt finns det ju klienter på b2b som erbjuder säkerhetsdosa. Riktigt synd att det inte finns som tillval på alla pokersiter! Hur man hackar via MSN utan att skicka filer vet jag inte. Det kanske inte är ett säkerhetsproblem om man aldrig tar emot några filer?
-
Är inlägg nr9 ett skämt?
-
15k händer kan va en streak så jag skulle nog inte ge upp i dina tofflor, iaf inte riktigt än. Testa andra nät som cleburne sa.
-
Dvs de erbjuder både sina egna microbord samt primas ordinarie? Eller tvingas man spela på unibets egna upp till nl400?
-
Eller painta en bild lite snabbt där han visar vilket bord som heter nr1-X som visas innan varje film eller nått. "På trean skulle jag vilja check/raisa, oj kolla vilken stor pott på femman".
-
Mitt argument var att spelberoendet var ett psykiskt problem. Och jag menar då att man på egen hand i princip ska kunna kontrollera detta själv. Ju svagare man är i psyket ju svårare för att sätta emot för sina begär. Gå igenom listan i länken så ser du att du förmodlgien själv har tendenser till spelberoende.
-
Har samma bild på pokerstars. Det är ofta man får höra något i stil med: "goddamnit u call me down with insidestraightdraw?!?!!11 fcken childmolester!!"
-
"Spelberoende, eller spelmissbruk, är ett psykologiskt och/eller socialt beroende av hasardspel." http://sv.wikipedia.org/wiki/Spelberoende
-
Ska söka lite på de ämnen du listade ovan. OT: Haha! Nä jag satt en kväll och googlade på vad jag ansåg vara roliga namn. Till slut hittade jag "Bernard 57, revisor" och tyckte att han såg rätt så finurlig ut på bilden! =) Jag själv liknar inte bilden då jag är 21 år gammal.
-
Nu vet jag inte vad "etern" betyder och en snabb sökning gav inget. Förklara gärna. Hur menar du isåfall att ett spelberoende skulle vara fysiskt? Dom som föds med denna sjukdom, hur lever sånna personer innan de träffar på pokern? Är de omdömmeslösa? Om man skulle argumentera för att spelberoendet var fysiskt och grundar i att hjärnan utlöser små kickar i nån form som ett belöningssystem, ja då borde det även påverka andra saker i livet än poker. För övrigt upplever nor samtliga pokerspelare nån gång dessa "kickar".
-
Definiera en spelberoende du som vet vad du talar om. Varför kan man inte sluta spela menar du? Är du även rökare? Har hört att det är omöjligt att sluta röka nämligen...
-
Ja det skulle ju vara den psykiska biten. Det är väl så tex Anorexia uppstår?
-
Jag tror helt enkelt inte på att det är en "sjukdom". Vad har den för grunder isåfall? Vad var dessa människor innan kortspel fanns?
-
Alkoholberoende som är fysiskt kan jag förstå till stor del. Men så är inte fallet alla gånger. De jag känner som har vart eller är beroende är det av psykiska skäl. De vill känna sig accepterade eller vill slappna av är vanliga orsaker. Varför ska jag acceptera ett sådant betéende? Jag gillar dom som människor men jag behöver inte gilla allt de gör. Sen när det gäller ett fysiskt beroende för en drog så tror jag även här att man på egen hand kan ta sig ur situationen om man väl bestämmer sig för det. Ta rökare som exempel. Där har vi många substanser i cigaretterna som ger ett fysiskt beroende. Ändå lyckas människor på egen hand sluta röka. Det handlar någonstans om viljestyrka. Att släppa tyglarna, att släppa efter sina begär i detta sammanhang betyder att man fortsätter att röka och finner sig i det. Att ett spelberoende är ärftligt är bullshit. Och bara för att du påstår dig vara påläst så betyder inte det att du har korrekt information. Vilket uppenbarligen syns i dina inlägg.
-
http://www.primatournaments.com/boxx/knowledgebase.asp?iid=8&Cat=1
-
Du ser inte skillnaden mellan svält och ett spelberoende? Vad är det för jävla jämförelse du gör? Då hajade du inte mitt resonemang. Jag kan med 99% säkerhet lova att du har en begränsning i din hjärna. Spelberoende är inte ett fysiskt problem. Det är inte så att vissa föds mer denna otur. Det här är ett tillstånd man har tillåtit sig själv att hamna i.
-
Vad säger att jag inte har känt tendenser till spelberoende tidigare? Jag har full insikt i sådana problem. Bara för att jag inte har löpt linan ut och släppt på tyglarna och spelat bort allt jag äger så säger inte det att jag inte vet vad ett spelberoende innebär. Jävla nolla!
-
Nä känslokall skulle jag verkligen inte presentera mig som. Jag känner lika lite medlidande till spelberoende som jag gör med alkoholister eller folk som har problem med fetma. Kanske känner jag mig själv större än ett beroende? Kanske har jag själv klarat mig ur en sådan situation? Jag har vänner och familjemedlemmar från samtliga 3 beroenden. Det är inte så att jag avskyr dessa människor eller drar mig för att sträcka en hjälpande hand, jag hjälper mer än gärna dessa människor. Men jag tycker att varje myndig person utanför ett psykhem eller dårhus skall kunna fatta sina egna beslut. Dessa människor har ofta svårt att kontrollera ett sug, de ger efter för sina behov för enkelt. Min teori är att man KAN styra sina behov. Att ge efter sina behov är att ta den enkla vägen. Att hålla emot är den svåra.
-
Nej jag var inte seriös. Jag har svårt för att känna medlidande till spelberoende. Så trådskaparen får ursäkta mitt inlägg.
