-
Innehåll Antal
5 807 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
110
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Ola Brandborn
-
Använder du gmail? Det låter som att du var inloggad på gmail på din förra dator när du besökte Youtube, men inte är inloggad på din nya dator, så Youtube "kommer inte ihåg dig".
-
I morgon har vi för en gångss kull en intressant fotbollsmatch i Premier Legue: Manchester City mot Arsenal. Jag spelade X hyggligt tidigt till 4.00, det har nu gått ner till 3.60. Varför kryss? Well, kryssar Arsenal så har de ett bra punggrepp över ligasegern. De ligger nu 6 poäng före Manchester City (som har en match mindre spelad, mot Crystal Palace i nedre halvan av tabellen), dvs kryss för Arsenal är en "halv seger". Jag tror Arsenal kommer spela defensivt, medan Manchester behöver vinna denna matchen (men får absolut inte förlora den). Båda lagen är alltså lagom (miss)nöjda med ett X. Aktuell ligaställning här: https://fotboll.org/premier-league/ Dåligt för Arsenal att förlora Jättedåligt för Manchester att förlora Halv seger för Arsenal att spela oavgjort Inte katastrof för Manchester att spela oavgoirt = Ola spelar krysset
- 997 svar
-
- 2
-
-
-
Har en rolig historia ang en hyrbil i Milano, jag skulle köra därifrån till en pokertävling i Alperna. Betalar, hoppar in i bilen, och sitter som ett fån och undrar hur jag får igång bilen. Får lomma tillbaks till Avis/Hertz och be personalen visa mig. Han säger åt sin dotter, som är på besök (det här är på en helg) som glatt springer med och visar (det här var nog inte första gången de behövde visa). Jag tippar på att hon var 12-13 år... Jag kände mig inte direkt världsvan när man som vuxen man behöver få ett barn att visa hur man startar bilen.
- 997 svar
-
- 2
-
-
-
I min Mercedes (stor fläskig sak med liten motor som jag ärve av pappa, tänk juggemerca deluxe) sitter "handbromsen" nere vid vänster fot, du lossar den dock med vänster hand, och du "växlar" (lägger i driven, backen eller parkeringen) med en jävla spak på ratten. De är inte kloka, tyskarna.
-
Ja, jag undrar vad som avsågs med uttryck som "dessa rader har störst chans att vinna". En välvillig tolkning är att "de har störst chans att bli ensamma vinnare" vilket är sant, vi människor tror att nummer är slumpmässiga när vi kryssar lite hur som helst. Det är det inte, speciellt om vi ska ha med vårt turnummer som är barnets födelsedag och som så många andra också har som turnummer. En annan tolkning är att han egentligen inte hade någon koll
- 997 svar
-
- 1
-
-
Den är riktigt sevärd, rekommenderas, inte minst för vilka roliga karraktärer de där gubbarna är/var. Bara komma på tanken att fylla i 2 miljoner rader för hand...typ 200 tusen lappar.
-
Det är också okej, i alla fall lägre till högre. Jackpottiden att det rullar över från missade åttor tills nästa gång kan jag förstå, många spel som bygger på den iden (bingo, slots, lotto etc, ingen vann högsta priset så det går vidare, men "utdelningen blev för låg så den snor vi" är fel väg att gå, smeta ut den på högre vinstgrupper är en riktigt bra ide. Pengarna ska stanna i omgången. Jackpottomgång ska vara något speciellt, inte ske var och varannan gång.
- 997 svar
-
- 1
-
-
Ta bort femmorna imho. Behåll den låga utbetalningen, det är rättvisast så. Betala ut ned till en krona, småpengarna ska stanna inom spelomgången. Jackpott ska det bli när åttorna spricker, inte när femmorna inte ger utdelning.
-
Gör om andelsspelandet så att spelläggarna inte får ta typ % på omsättningen, utan att de får en liten procent av eventuell nettovinst i stället, så skulle de värsta andelsspelavarterna försvinna.
- 997 svar
-
- 2
-
-
I teorin finns de kvar. I praktiken har de flesta operatörer tagit bort dom, det var näst intoill noll spel på dessa bord (jag tror tex att Paf rejkade 10€ i månaden på dessa bord, så det var ju ren förlustaffär att ha dom kvar, det utrymmet kan användas till bättre saker i lobbyn)
- 37 svar
-
- 1
-
-
Och eftersom jag är en sån jävla snäll person så har jag tagit reda på facit, direkt från hästens mun: Det finns alltså en Fee i formeln. Denna fee är (i dagsläget i alla fall) satt till noll, och det är inget som något av pokerrummen/skinsen kan påverka.
- 160 svar
-
- 2
-
-
-
"Det är komplicerat". I praktiken är det åländska Lanskapsregeringen som håller koll på oss genom sitt ägande och direkta styrelsearbete. Och så alla spelinspektioner i respektive land där vi är aktiva. Återkom gärna om några månader när Finland äntligen reglerar sin spelmarknad.
-
Man får erbjuda "boostade odds", de ges till alla spelare, inte bara till dig. Insatserna på dessa spel är starkt begränsade (200-300 kr i detta fall). Spelinspektionen har så många dumheter för sig, bland annat får man inte addera någonting i en pokertävling (om man inte är Svenska Spel tydligen, de kommer ju undan med vad som helst via omvägen med sina affiliates), men man får garantera prispotten i en tävlig (vilket är bra). Så man kan exempelvis inte köra en €100 freeroll, det är ju adderade pengar. Men man kan ha en €100 garantiturre med inköp €0.01 - någon gång i framtiden kommer det 10 000 spelare till tävlingen så den bryter garantin, jag lovar. Jag är inte mycket för EU:s överstatlighet, men just på spelsidan så hade det varit väldigt bra om EU kunde bestämma sig för vad som är tillåtet över hela EU, i stället för att varje lands spelinspektion ska hitta på egna dumheter (för oftast är det väldigt mycket dumheter). Missförstå mig inte, vissa saker är bra ur ett spelmissbrukshänseende, men att pokerklienterna ska behöva ha 20 olika landsspecifika begränsningar för att 20 olika länders spelinspektioner har bestämt att just denna lilla ändring är det bästa sedan färdigskivat bröd är faktiskt absurt.
- 997 svar
-
- 1
-
-
Jaghar, konstigt nog, vilt växande pepparrot i min gräsmatta. Mitt på den lilla tomten. Jag undrar hur det gick till.
-
* Ta ett truckkörkort, kostar typ 3000, du behöver inte ha vanligt körkort. Kan till och med vara så att AF kan pröjsa det. * Ta och jobba på något lager (eventuellt via något bemanningsföretag). * Betala av Kronkalle * Ta ett vanligt körkort
-
IT är tyvärr kallt. Det är för enkelt att ersätta med AI. AI innebär en transformering från yrken där man jobbar med hjärnan till där man jobbar med händerna. Vidare är det tidigare höglöneyrken som får mest smäll på fingarna (IT, jurister etc. I viss mån läkare (en AI detekterar ex cancer utifrån röntgenbuilder bättre än en levande person)).
-
Talar du flytande svenska och är svensk, alternativt kulturellt integrerad invandrare, har (minst) gymnasieutbildning, inget straffregister och inte missbruksproblem (aka normal Svenne Trähatt) och kan tänka dig att jobba med lite vad som helst, så ska det mycket till att inte få jobb på stört. Bara som exempel så söks det med ljus och lykta efter busschafförer och lastbilschaufförer, så mycket så att flera bussbolag betalar utbildningen att ta busskörkort.
-
Talar du flytande svenska och är svensk, alternativt kulturellt integrerad invandrare, har (minst) gymnasieutbildning, inget straffregister och inte missbruksproblem (aka normal Svenne Trähatt) och kan tänka dig att jobba med lite vad som helst, så ska det mycket till att inte få jobb på stört. Bara som exempel så söks det med ljus och lykta efter busschafförer och lastbilschaufförer, så mycket så att flera bussbolag betalar utbildningen att ta busskörkort.
-
Har du inte hört talas om Lexbase, Krimfup och liknande tjänster? Dessa är ren katastrof för personer som mer eller mindre råkat synda någon gång. De är bra vid grövre brott, men borde verkligen gallras vad gäller småbrott.
-
Två saker kan vara sant samtidigt: Arbetslösheten för inrikes födda (inkluderar alltså även sverigefödda barn till invandrare) är 5.7%. Det är inte särskillt högt. Arbetslösheten invandrare från Asien är 21,7% och från Afrika 28,7%
-
Sommartid i det närmaste noll, "om du vill jobba" (alla turistanläggningar och restauranger skriker efter personal och importerar folk). Vintertid högre, vad nu detta innebär exakt. Sedan på små orter, man kanske inte kan jobba med det man vill jobba med, men kavlar du upp ärmarna och är flexibel så går det nog att hitta jobb.
-
Men det där stämmer inte. Arbetslösheten bland svenskar är låg. Arbetslösheten bland utbildade Europeer är ganska låg. De som är arbetslösa en masse är outbildade icke-europeer. Det som ligger dig är fatet är ditt brottsregister. https://www.ekonomifakta.se/sakomraden/arbetsmarknad/arbetsloshet/arbetsloshet-utrikes-fodda_1210645.html
-
Sällan har man hoppats så mycket på en Steven Bradbury inom travet som idag! TLDR: Kvartsfinal: Diskning Semifinal: Tre ramlade Final: Alla andra ramlade.
