-
Innehåll Antal
5 807 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
110
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Ola Brandborn
-
Finns ju massor med program som hämtar informationen från skärmen och inte från handhistorys.
-
Jag har varit jättejätteanti dessa program tidigare - men det är tack vare dessa som fusket på Absolute/Ultimatebet fångades upp, och en hel del bottar har blivit upptäckta av dessa med. Sajterna klarar uppenbarligen inte det själva. Så jag är extremt ambivalent. Kunde man få bort realtidsfunktionen på något sätt vore det lösningen. Men det lär ju vara omöjligt.
-
Finnar, se hit! Jag behöver "vara inneboende" i någon finsk brevlåda ett tag, någon som kan bidra med en adress? Jag flyttar så fort jag får ett brev http://www.flyertalk.com/forum/miles-more-lufthansa-austrian-swiss-other-partners/954342-m-m-offers-status-match-finland.html
-
Hur tar man reda på var han sitter, så man kan åka över med cigg?
-
Tillbaks till iskyla. Slå på mig om jag spelar mer på Ongame i morgon
-
Fan, jag ska inte spela på fler bord än två åt gången. Slarvade verkligen i ECOSTT-veckofinalen där...
-
100, max 150
-
Har fått rykte om mig att vara duktig på regler.. nu ringde de från Åland och frågade i ett väldigt konstigt läge (de har en "stortävling" just nu). Lika kall som jag varit tidigare i veckan, lika het har jag varit på förmiddagen. Hoppas det håller i sig. Har finalbordat en liten MTT på Boss och slagit mig upp till sista WSOP-steps-nivån på Everest. Hopefully more to come.
-
Tvärt om, den här domen har verkligen omöjliggjort en EPT i Sverige. Argumentationen är lång och lite krånglig, ni får tro på mig.
-
ECOSTT och WSOP 51 är faktiskt ganska intressanta, hyggligt övervärde i dessa. Och finnkampen kommer ju igen i höst... lite väl sen till SM dock
-
Hutta är definitivt att dricka sprit. Towerspelet http://pokerforum.nu/forum/off-topic/55312-nytt-tower-spel.html#post1251751 som Jöns tipsade om är helt underbart - att slå på och sedan sätta påpaus, menar jag. Då får man härligt rogivande fågelkvitter i bakgrunden hela tiden I dag blir det vecko-finalen av ECOSTT på Betway + blandade subsattar på andra sajter i försök att hitta ruschen, många WSOP maineventsattar på blandade sajter i morgon som jag vill ta mig in för en billig peng, men är iskall i precis varenda pott just nu känns det som. På alla nät. Usch, inte bra med dåligt självförtroende inför SM...
-
Vad menas med "teknisk mellanlanding" vid långflyngingar?
Ola Brandborn svarade på jason ämne i Off topic
Kika i den här tråden senare efter svar (de brukar vara skitsnabba): http://www.flyertalk.com/forum/us-airways-dividend-miles/954679-us-753-arn-las-vegas.html Direct flight: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_flight I korthet så kan inte det avgående planet lämna marken även om det ankommande planet blivit försenat... I teorin alltså, vid jättestora förseningar skiter man i detta ändå. What's the Difference Between Nonstop and Direct Flights? http://www.smartertravel.com/travel-advice/difference-nonstop-direct-flights.html?id=336285 -
Vad menas med "teknisk mellanlanding" vid långflyngingar?
Ola Brandborn svarade på jason ämne i Off topic
Exakt vad står på bokningen? Direkt resa betyder inte non-stop tyvärr på flygspråk, utan kan innebära mellanlandningar och flygplansbyten. -
Vad menas med "teknisk mellanlanding" vid långflyngingar?
Ola Brandborn svarade på jason ämne i Off topic
Det är tyvärr troligen flygplansbyte (jag ska kolla på flygforumet) -
Vad menas med "teknisk mellanlanding" vid långflyngingar?
Ola Brandborn svarade på jason ämne i Off topic
Av de 4 tekniska mellanlandningar jag gjort så har två varit planbyte (gå igenom tullen i USA) trots att hela resan gjordes på ett flygnummer. De andra två var soppapåfyllning och visst byte av passagerare. Bagaget behöver du inte checka in igen. Vart ska du åka, vilket bolag? -
1: Det finns en hel del lägen där det är rätt att vika nöten i cashgame (med djupa stackar). I tävlingsspel är det "aldrig" rätt (om inte chipleader möter chiptvåan typ) på grund av att stackarna är så mycket grundare.
-
Jag är jävligt glad att ni fick ihop så många spelare på så kort varsel (trots konkurrerande arr dessutom). Det visar verkligen att livepoker spelar man för den sociala biten, och då är låg startavgift/kostnader och trevligt och kompetent arrangemang det man efterfrågar
-
Ett av de två är nog sant. Vet dock inte vilket
-
Inte den blekaste
-
Spelade precis en frirullesattelit på en sajt som återigen misslyckat göra reklam (nej, jag tänker inte tala om vilken och förstöra mitt värde). Nåja, 14 spelare, 18 priser. Me like.... Första delsteget av många obv, men jag tänker ändå ha klienten uppe i morgon för WSOP-kval, så det gör inget
-
Har ingen aning, kolla med Jans när han landar på måndag (vi har rum bokade men bara som täcker oss, men Jens ska stanna kortare tid så ev kan du byta rum med honom osv).
-
Spela ManU 102 kr Spela på annan sajt (du har säkert några blandade kronor här och var) Arsenal 10 kr (säg till 5ggr) Kryss 20 kr (säg 3.50) Om det blir etta: Du vinner cirka 70-20-10 = 40 kr Om det blir kryss: Du vinner cirka 50-10 = 40 kr Om det blir tvåa: Du vinner 40-20 = 20 kr Småpengar javisst, men det är principen som räknas. Såklart kan du kombinera annat, så att du går jämt upp på 2 resultat och vinner mycket på det tredje, eller något (jag vann ganska mycket på att "Dansk på finalbord i WSOP" när Unibet och Betway hade helt olika odds. Jag kunde garanterat mig typ 500 kr vinst oavsett, men jag ville sätta på Unibet så jag spelade så jag vann under 10 kr om ingen dansk och typ 13k om det blev dansk...
