Har läst båda domar. En snabb tolkning
a) Svara på skatteverkets förfrågningar. Tro inte att de inte kan läsa HendonMob
b) Gör "aldrig" några procentbyten eller liknande i icke EU-tävlingar (eller var sponsad till mindre än 100% egen andel). Om du gör det, se till att du har papper på det, helt bevittnat av Kungen, Heliga Birgitta och Mona Salin i förening.
c) Räkna med att du får skatta på den "högsta" av de prissummor som rapporteras till SKV och på de olika databaserna. Gör därför kanske inga finalbordsdealar. Om du gör det - dokumentera dessa! Och dokumentera en gång till!
(Sidenote: Det kan vara "smart" att sälja 99% av sig själv till en engelsman du träffade på gatan utanför casinot, bara du har en jävla massa papper på det och kan bevisa affären (inte bara avtal, utan även kopior på transaktioner och liknande). Engelsmän betalar ingen vinstskatt. Jag vet minst en som lyckats övertyga skatteverket om att detta varit sant, och på så sätt minskat totala skattebördan på sinvinst. Se dock till att ha väldigt torrt på fötterna.