hnat Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Ska strax iväg förbi bolaget för att inhandla kvällen eldvatten. Är lite less på GT, Vodka+OJ, så tipsa om enkla goda drinkar. Den får väldigt gärna bestå av endast sprit+virke. Skål på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mike82 Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 bacardi "razz" e ju passande! kom ihåg att lägsta handen vinner..... dvs lägsta handen under bordet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Dry martini = Gin och Vermuth. Mest gin... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Razz+Fanta = tokgott Annars är jag som f.d bartender en stor fan av mjölkdrinkar men det kräver ju minst en ingrediens till (förutom sprit och virke). White Russian 1 del vodka 1 del Khalua 2 delar mjölk (minst 1,5%ig), kan också bytas ut mot en del grädde - skiktas. Orgazm 1 del vodka 1 del Khalua 1 del Bailey’s (1 del Amaretto) 3-4 delar mjölk Själv gillar jag den bäst utan amaretto. En annan favorit är en Jensjävel 1 del vodka 1 del persikolikör 1 del Passoa 4-5 delar färskpressad apelsinjuice Och så måste jag tipsa om den hetaste shoten från Nationstiden i Lund: Vodka Fittslick: Vodka och fiskleverolja. (Har bara lyckats sälja en dylik, faktiskt till en tjej). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Minttu och pucko choklad dryck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Vodka Russchian är standard. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr Zero Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Jägermeister + Red Bull Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjornufknu Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 absolut + red bull + färsk lime eller varför inte "Svensk tequila": shotsglas gjorda av is iskall absolut vodka citronskivor som är vända i socker =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Suppe Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Hembränt + ljummet vatten + socker + veva som fan + drick. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Brumpa Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 White Russian 1 del vodka 1 del Khalua 2 delar mjölk (minst 1,5%ig), kan också bytas ut mot en del grädde - skiktas. hoho.. du skulle vart med i Danmark i somras.. Där hade de ingen mjälk alls i den drinken.. grädde rakt av.. smakade lite ovant.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 On jävligt god drink är, konstigt nog, Ouzo + apelsinjuice Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pemmsen Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Bacardi razz eller grandmelon med sprite, enkelt och gott.. det är det bästa som finns! kan krydda det lite extra med en slice av lemon! verkligen ett hett tips...! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Whiskey + is (för lite virke?) En del gin, en del rom och sen ginger ale på det kanske passar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Min favorit är Piña Colada. 2 delar ljus rom 1 del malibu 2 delar mjölk alternativt grädde Sedan fyller man på med annansjuice Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 White Russian 1 del vodka 1 del Khalua 2 delar mjölk (minst 1,5%ig), kan också bytas ut mot en del grädde - skiktas. Det kanske är så den blandas ursprungligen men jag gillar den bättre om man kör 2 delar vodka, 1 del khalua och sedan fyller man på med mjölk. Dvs. ganska mycket mjölk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjornufknu Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Mörk rom, cola, lime och massor av is. Grymt gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thestonk Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Ord! Den är dock, i mitt tycke, rätt känslig för valet av (och mängden) juice. Typ Bravo funkar bäst, men allra godast till är okolsyrad Fanta (den blå burken med Fanta i Grekland) och en puff pressad citron. On jävligt god drink är, konstigt nog, Ouzo + apelsinjuice Egna favoriter: Gin och juice (gärna apelsin/morot/citron spetsat med lite sanbitter för extra allt). Razz/Passoa/Fruktsoda Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Alltså, whisky och speciellt maltwhisky ska inte blandas med något, förutom några droppar vatten. Min favorit är annars, speciellt på sommaren, följande; 1 del 7 Up alt. Grape Tonic (När Snövit skulle få upp dvärgarna på morgonen brukade hon alltid skrika: 7 Up) 1 del apelsinjuice 1 del päroncognac Massor med is samt garnering med citron/apelsin/lime Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjornufknu Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 Alltså, whisky och speciellt maltwhisky ska inte blandas med något, förutom några droppar vatten. Håller med om maltwhisky, men ful-virre kan man blanda med vad man vill tycker jag. Helst Jim Beam och Cola. Jag dricker ofta och gärna single malt, men kan knappt dricka ful-virre. En 6:a ren Talisman??? Hua. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fucktard Postad 9 Mars , 2007 Rapport Share Postad 9 Mars , 2007 hoho.. du skulle vart med i Danmark i somras.. Där hade de ingen mjälk alls i den drinken.. grädde rakt av.. smakade lite ovant.. I danmark och resten av världen lagas den med grädde, vilket ALLTID ifrågasätts av utlandsbesökande svenskar på besök. Inte sällan ska **** "lära" en hur man lagar en "riktig" en i farten. OP: En Gimlet(Gin+Roses lime) e väl alltid okej. Cuba Libre(Rom+cola+pressad limehalva), Fernet Cola... mmm... Det enkla är som regel det bästa. Kom ihåg att utseendet betyder mest. Med lite kreativitet kan man få diskvatten att smaka gudomligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 10 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2007 On jävligt god drink är, konstigt nog, Ouzo + apelsinjuice Fel, tyvärr. Ouzo ska ju aboslut inte blandas ut. Den ska heller aldrig drickas utanför Grekland, då blir den ju äcklig. trodde jag alla visste. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjonasson Postad 10 Mars , 2007 Rapport Share Postad 10 Mars , 2007 Hembränt + ljummet vatten + socker + veva som fan + drick. Intressant att även du smakat denna glamorösa dricka. Inget att rekommendera innan 0545 en tung söndagsmorgons efterfest (När Snövit skulle få upp dvärgarna på morgonen brukade hon alltid skrika: 7 Up) Jag trodde det var det hon sa när de bastade tillsammans första gången Min drink: Bowmore 18yr + 3 droppar vatten. Kalas! //M Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mejer Postad 10 Mars , 2007 Rapport Share Postad 10 Mars , 2007 valfri mängd vodka 3-4 limeklyftor Fyll upp med gingerale. Standarddrink för mig i många år. Går även att ersätta gingeralen med ramlösa, blir inte lika söt smak då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 10 Mars , 2007 Rapport Share Postad 10 Mars , 2007 Fel, tyvärr. Ouzo ska ju aboslut inte blandas ut. Den ska heller aldrig drickas utanför Grekland, då blir den ju äcklig. trodde jag alla visste. rätt, fast den kan gärna blandas ut med vatten och sippas på d Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts