Gå till innehåll

Enkla drinkar


hnat

Recommended Posts

Med rom istället för vodka blir det en Fidel Castro. Som också är kanongott.

 

Fidel castro..? Jag trodde "Love gun" var namnet. Kanske bara gäller vid Bacardi Limon dock..

 

http://www.alladrinkar.com/drinkar/sv/recept/love-gun.3184.html

 

Om man byter ut Bacardi limon mot Captain Morgan dark får man en något sötare och mer "bränd" smak som är smaskig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Min favoritdrink:

 

2 delar Bacardi Razz

2 delar Passoa

Sprite, Red Bull och Cranberry juice

Pressa även i lite lime, det förgyller smaken ytterliggare.

 

Funkar det inte lika bra med:

1 del Bacardi Razz

1 del Passoa

Sprite, Red Bull och Cranberry juice

Pressa även i lite lime

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det inte lika bra med:

1 del Bacardi Razz

1 del Passoa

Sprite, Red Bull och Cranberry juice

Pressa även i lite lime

 

;-)

 

Det beror ju på vad du kör för glas, men när man pratar om drinkar brukar man ju prata om highballglas och detta är måtten för ett sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det blir det väl inte. Kan lika gärna skriva 739 delar, det blir fortfarande samma proportioner (och mängd, givetvis).

 

Vilken nivå av ironi är vi på? Jag var iaf ironisk, utan smiley gud förbjude, och jag erkänner mig slagen om du också var det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jag och en kompis försökte tigga gratisdrinkar på studentnationen för några år sedan. Han som stod i baren (en annan kompis) sa att han gärna skulle ha gett oss varsin drink om det inte vore för att hon som var chef över baren vägde spritflaskorna med jämna mellanrum och kollade om det stämde med försäljningen. Lösningen blev då naturligtvis att blanda en liten skvätt av alla spritsorter i baren i ett ölglas och toppa det med lite Russchian. Det hela fick en smutsbrun färg och skar sig litegrann men gratis är gott. Namnet blev "Russian Load".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en kompis försökte tigga gratisdrinkar på studentnationen för några år sedan. Han som stod i baren (en annan kompis) sa att han gärna skulle ha gett oss varsin drink om det inte vore för att hon som var chef över baren vägde spritflaskorna med jämna mellanrum och kollade om det stämde med försäljningen. Lösningen blev då naturligtvis att blanda en liten skvätt av alla spritsorter i baren i ett ölglas och toppa det med lite Russchian. Det hela fick en smutsbrun färg och skar sig litegrann men gratis är gott. Namnet blev "Russian Load".

 

Och dan efter mådde ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...