PokerStars_Fredrik Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Hej, PokerStars har detta året fått äran av pokerförbundet att arrangera det officiella Poker online SM. Online SM kommer att hållas mellan Oktober 28 och November 5, 2012. Vi håller för tillfället att göra de sista justeringarna i schemat och vi undrar om ni har några förslag, kommentarer eller glada utrop att tillägga innan vi finaliserar det hela. Här är vad vi har planerat: Okt-28 Söndag 18:00 $109 6-max NLH 19:00 $109 8-game Okt-29 Måndag 19:00 $109 NLH Deep Stack(2-day) Day 1 20:00 $109 PLO8 Okt-30 Tisdag 19:00 - NLH Deep Stack(2-day) Day 2 19:00 $109 Mörkpoker (PL Draw) 20:00 $109 Knockout Okt-31 Onsdag 19:00 $215 6-max NLH/PLO 20:00 $109 6-max FLHE Nov-01 Torsdag 19:00 $55 6-max Rebuy 20:00 $109 Women's NLH Nov-02 Fredag 19:00 $109 Turbo NLH 20:00 $109 7 Stud Nov-03 Lördag 18:00 $109 6-max PLO 19:00 $109 Heads-Up NLH Nov-04 Söndag 18:00 $215 Main Event (2-day) Day 1 19:00 $1,050 High Roller NLH Nov-05 Måndag 19:00 - Main Event (2-day) Day 2 (Ursäkta att spelformerna står på engelska, men jag kopierade det bara från min diskussion med de andra i vårt pokerrumsteam.) Jag hoppas det kommer bli en kanonserie och att det blir jättekul för hela pokersverige. Med vänliga hälsningar, Fredrik PokerStars Poker Room Management Team Citera
mr-flow Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Kul att stars fått det iår. Lär bli många som spelar då, har ni några garantier kan gå ut med också? Edit: Läste länken, såg att det kommer framöver. Citera
PokerStars_Fredrik Postad 21 Juni , 2012 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2012 Precis, garantier kommer senare. Vi vill först se om det finns någon direkt feedback till programmat som sådant. Kommer att gå rätt snabbt efter midsommarhelgen. /Fredrik Citera
Slaskpelle Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Ska vi verkligen köra sjukort? Visst det är en klassiker men med tanke på att den enda andra limit-varianten är Hold'em (förutom det som finns inbakat i 8-game) så kanske det är bättre att köra HORSE eller Tripstud (sjukort, razz, sjukort hi/lo)? /Slaskpelle Citera
Ola Brandborn Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Nov-01 Torsdag19:00 $55 6-max Rebuy 20:00 $109 Women's NLH Personligen älskar jag rebuy-tävlingar, men eftersom ni kallar serien för Svenskt Mästerskap så tycker jag inte att storleken på plånboken ska vara avgörande för vem som har störst chans att få hem titeln. Stryk den turren pls. Dessutom är det oloigiskt att den bara kostar hälften av vad övriga turrar kostar, så om ni envisas med att ha den kvar så gör den i andra hand till en 109a. Okt-31 Onsdag19:00 $215 6-max NLH/PLO 20:00 $109 6-max FLHE Samma sak här, fast tvärt om. Mitt bland alla sidoeventturrar har vi en 215-turre, varför det? Låt alla sidoevent kosta 109 (och att satellitkvalare kan använda sina biljetter till valfri sidoevent). Main event kostar dubbla (bra) och så highrollern, perfekt! Citera
Snusarn Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Ger alla sidoevent en svensk mästar-titel då? Citera
Rickard P Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Personligen älskar jag rebuy-tävlingar, men eftersom ni kallar serien för Svenskt Mästerskap så tycker jag inte att storleken på plånboken ska vara avgörande för vem som har störst chans att få hem titeln. Stryk den turren pls. Dessutom är det oloigiskt att den bara kostar hälften av vad övriga turrar kostar, så om ni envisas med att ha den kvar så gör den i andra hand till en 109a. Samma sak här, fast tvärt om. Mitt bland alla sidoeventturrar har vi en 215-turre, varför det? Låt alla sidoevent kosta 109 (och att satellitkvalare kan använda sina biljetter till valfri sidoevent). Main event kostar dubbla (bra) och så highrollern, perfekt! Hej Ola Rickard från Pokerförbundet här. Din gamla kollega på Paf du vet. Tack för dina åsikter, makes perfect sense och inget är satt i sten än. Vi går ut med det nu för att få in åsikter och din åsikt gällande rebuyen är en sådan vi för diskutera igenom helt enkelt. $215-turre mitt i veckan är nog rent av en Typo av fredrik när han skrev in det. Så ser det inte ut i det schema jag har på min dator som är det som vi kommit överrens om, där är det en $109. Fridens liljor Rickard Citera
Rickard P Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Ger alla sidoevent en svensk mästar-titel då? Hej Snusarn. Kort svar, Ja. Lite längre svar, De svenska mästarna i Mörkpoker, Omaha och såklart Main event och kanske Highrollern kommer väl kanske få lite mer uppmärksamhet och tyngd men ja, det är SM-tecken i samtliga event. Citera
Slaskpelle Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Personligen älskar jag rebuy-tävlingar, men eftersom ni kallar serien för Svenskt Mästerskap så tycker jag inte att storleken på plånboken ska vara avgörande för vem som har störst chans att få hem titeln. Stryk den turren pls. Vad föreslår du som alternativ för Rebuy då? Citera
berghet Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Att highrollern ger en SM-titel är vällite konstigt.. Spelas ju precis som i main event NLH? Ska vi ha två NLH mästare? I överigt ser det väl bra ut! Skulle vara kul med någon ranking ockå över hela SM med några fina priser:) Citera
fiddegogogo Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Vad föreslår du som alternativ för Rebuy då? Mitt förslag är 4-max. Edit: Andra alternativ är ju Shootout, PLO fullring och mix-max (om stars programvara stödjer det) Citera
berghet Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 En 6-max shootout skulle inte vara helt fel! Citera
fiddegogogo Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Knockout är ju precis samma som en vanlig nlh-turnering bara att priserna fördelas lite annorlunda. Om man byter ut rebuy och knockout mot 4-max och shootout blir det mer variation i de olika "grenarna" vilket är önskvärt i ett SM. Citera
pablosebbe Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Finns ju redan SM på svs, ska vi ha två SM-titlar? Citera
blaenda Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Det finns ett "Lady´s event". Hur tänker ni där? Sverige har genom alla år utmärkt sig för att inte se nån skillnad på kvinnor och män när det handlar om intellektuella och inte kroppsliga krafter. Numera tänker tydligen Pokerförbundet annorlunda. Varför? Får vi fler deltävlingar? Poker för kortväxta? Poker för fräkniga? Poker för extra dryga mansgrisar? Citera
Mickel Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Finns ju redan SM på svs, ska vi ha två SM-titlar? Är du ny eller? Citera
SouthEast Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 Det finns ett "Lady´s event". Hur tänker ni där? Sverige har genom alla år utmärkt sig för att inte se nån skillnad på kvinnor och män när det handlar om intellektuella och inte kroppsliga krafter. Numera tänker tydligen Pokerförbundet annorlunda. Varför? Får vi fler deltävlingar? Poker för kortväxta? Poker för fräkniga? Poker för extra dryga mansgrisar? Jag kan tänka mig en klass för 40+, så man har nån chans. Kan också tänka mig en klass för pälsdjursallergiker, samt en klass för dom som "var bra förr, men har svårt att hävda sig idag." Citera
fraallan Postad 21 Juni , 2012 Rapport Postad 21 Juni , 2012 samt en klass för dom som "var bra förr, men har svårt att hävda sig idag." Äntligen kanske man kan vinna något Citera
Fredde Postad 22 Juni , 2012 Rapport Postad 22 Juni , 2012 Är det jag som är blind eller har ni helt missat att ha en Omaha H/L turnering? Borde ju ligga väldigt högt upp i listan. Kan tycka som andra att det blir väldigt urvattnat med events. Borde ju räcka med att köra exakt samma events som Unibet har kört tidigare år. I mitt tycke borde man endast lägga till unika spelformer som 8-game, HORSE, 2-7 draw och Razz om man ska kunna kalla det SM. Annars blir det ju bara massa olika SM-titlar i Texas Holdem och begreppet blir än mer urvattnat än det redan är. Sen vore det väl en god idé att uppgradera den totala vinnaren. Med detta menar jag den som skrapat ihop mest poäng totalt från de olika eventsen. Nu vet jag att Poker Stars älskar att hitta mer eller mindre konstgjorda events för att göra sin turneringsserie överdrivet omfattande så förvånar mig inte ett dugg att man vill ha så sjukt många events. Citera
Snusarn Postad 22 Juni , 2012 Rapport Postad 22 Juni , 2012 Hej, Okt-29 Måndag 19:00 $109 NLH Deep Stack(2-day) Day 1 20:00 $109 PLO8 . Citera
Slaskpelle Postad 22 Juni , 2012 Rapport Postad 22 Juni , 2012 Finns ju redan SM på svs, ska vi ha två SM-titlar? Finns bara ett SM och det anordnas av Svenska Pokerförbundet. Om SvS vill anordna SM bör de tala med dem, inte bara hitta på något som passar dem för tillfället. Citera
Slaskpelle Postad 22 Juni , 2012 Rapport Postad 22 Juni , 2012 Sverige har genom alla år utmärkt sig för att inte se nån skillnad på kvinnor och män när det handlar om intellektuella och inte kroppsliga krafter. Detta är ett falskt påstående, och något överraskande. Visst har sverige kommit längre i dessa frågor än många andra länder, men det är inte så att det inte finns några skillnader eller att svenskar inte ser "nån skillnad på kvinnor och män när det handlar om intellektuella" krafter. Ta bara chefer i näringslivet, eller allmän lönenivå i de flesta yrkesgrupper, exempelvis. Om du bara avser sport och spel, så är det inte helt sant då heller, då exempelvis schack-SM haft en damklass för inte så länge sen (blixtschack 2010 t.ex.). Dessutom har dam-SM online redan engagerats en gång, 2010, i en tävling där Åsa Holmberg vann. Du frågar om vi ska ha ett event för fräkniga, då frågar jag: är över 50% av sveriges befolkning fräkniga samt starkt underrepresenterade i pokersammanhang? Skulle ett fräknig-event skapa fler fräkniga spelare samt öka den totala spelarlikviditeten inom svensk poker? Om svaret är ja på dessa frågor, och det är möjligt att genomföra, varför inte ha ett sådant event? Personligen tycker jag ett Dam-SM är ett bra event, och om det kan hjälpa till att få fler kvinnliga spelare, samt öka fokus på våra skickliga damer, varför inte? Visst, vi har många skickliga svenska kvinnliga spelare, och de kan absolut hävda sig i alla klasser, det är inget snack om det. Birgitta Johansson vann ju riktiga poker-SM 2008. Som jag ser det är frågan om ett dam-SM event kan hjälpa till att öka antalet spelare i den svenska pokervärlden samt fokus på kvinnliga spelare i allmänhet? Detta måste du i alla fall hålla med om är något som är bra för ALLA pokerspelare, oavsett om de är fräkniga eller inte. Du verkar se detta som ett event för att det är synd om kvinnor, eller något liknande, vilket jag håller med om är fel skäl att anordna det. Jag, däremot, ser Dam-SM som en möjlighet att sätta ett större fokus på en starkt underrepresenterad grupp i pokersverige som förhoppningsvis ökar det totala antalet pokerspelare i Sverige. Personligen tycker jag det är ett enormt bra skäl att hålla ett dam-SM. /Slaskpelle Citera
Forions Postad 22 Juni , 2012 Rapport Postad 22 Juni , 2012 Jag har inte riktigt hängt med i diskussionerna ang. om Pokerstars numera klassas som skattefritt(enligt skatteverket). Eftersom de nu tilldelats SM så antar jag att detta helt utbenat? Citera
Recommended Posts