Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Precis satt mig vid bordet så inga read. Får A :club: K :club: första handen i bb. Jag har 100bb, fi täcker mig.

> tnnsb posted small blind ($0.25)

> jackbalsam posted big blind ($0.50)

> Game # 599,085,490 starting.

> Dealing Hole Cards (A :club: K :club: )

> PaoloHelde folded

> Soloon called for $0.50

> harrymac called for $0.50

> tnnsb folded

> jackbalsam bet for $1.50

> doshed sits down

> Soloon called for $1.50

> harrymac called for $1.50

> Dealing the Flop(Q :spade: 10 :heart: 8 :club: ) Pott: $6

> jackbalsam checked

> Soloon bet for $3

> harrymac folded

> jackbalsam called for $3

Brukar continuation betta ibland, inte alltid. Eftersom jag har 4 nötouts och sitter i kass position tar jag gärna ett gratiskort här. När han bettar skulle jag kunna höja men hoppas att jag antingen träffar något på turn eller kanske kan sno potten ändå där.

> Dealing the turn(3 :club: ) Pott: $12

Klöver tre ger mig ett riktigt bra drag. Färgdrag och hålstegdrag, alla till nöthänder. Dessutom har jag två överkort men dom är svåra att veta vad dom är värda.

Potten är nu på $12 och jag har ~$40, han har mer. Så vad gör man i det här läget när man är först att prata?

Postad

Funkar väl både att betta ut och att CR:a. En CR AI kanske? Det är ju fortfarande tillräckligt mycket att spela för för att det ska finnas fold equity i ett sånt "move", om han inte överbettar potten grovt förstås.

Rätt intressant läge för övrigt.

Postad

checksyn, mkt bra drag som du kan syna pottbetar utan problem.

betar han lite kan du raisa, men det e en semibluff. skulle du raisa all in med överpar el set?

betan han hårt får du vara försiktig om A el K kommer på river då dessa e möjliga kickers.

K ger dessutom möjlig stege för visst kan han ha AJ, öppet stegdrag är väl okej att beta på.

checksyn gör väl att du har 28-30 kvar i stcken o det blir lite under en pottbet så du kan säkert få fullt betalt om ngt drag sitter. du borde beta om dragen sitter för 4 stege el 3flush bräda burkar få folk o checka bakom med 1-2par. träffar du A el K får du väl checksyna.

hur gick det? man vet ju inte så mkt om hans hand då han limpa preflop o sen beta halvpott på floppen, en flopp som de flesta händer träffar.