Gå till innehåll

Tilt på fyllan, fick hans lösenord!


saltasten

Recommended Posts

Tjejer som våldtas när de har varit jättefulla och kanske oförmögna att värna sig eller ropa på hjälp får skylla sig själva. Gärningsmannen bör i alla fall inte straffas. De har ju själva valt att supa sig fulla.

 

Sådan argumentation låter absurd - inte sant?

 

Okej att våldtäktsdomar enl. svensk kvällspress ser ut ungefär så (jagär inte jurist och insatt så jag vill ej uttala mig om det) men är det rätt?

 

Ja, han har försatt sig i den situationen själv.

Nej, det är inte rätt att därför råna honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjejer som våldtas när de har varit jättefulla och kanske oförmögna att värna sig eller ropa på hjälp får skylla sig själva. Gärningsmannen bör i alla fall inte straffas. De har ju själva valt att supa sig fulla.

 

Sådan argumentation låter absurd - inte sant?

 

Okej att våldtäktsdomar enl. svensk kvällspress ser ut ungefär så (jagär inte jurist och insatt så jag vill ej uttala mig om det) men är det rätt?

 

Ja, han har försatt sig i den situationen själv.

Nej, det är inte rätt att därför råna honom.

 

att bli våldtagen är ju knappast samma sak som att ge bort lite pengar..

 

våldta är ju ett brott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte orkat läsa igenom allt som sagts så jag kanske har missat något.

 

Hursomhaver skulle jag med största sannolikhet gå in på kontot och skjuta lite 5/10 eller något. Detta förutsätter ju såklart att jag i praktiken inte kan åka dit för det och att jag inte reagerat på att snubben i fråga varit skön när jag snackat med hoom.

 

Om jag mot förmodan plussade (svårt att lira disciplinerat i de situationen) skulle jag vilja ta ut pengara om de började närmade sig $1000. Hur jag skulle gå tillväga har jag dock ingen aning om. $300 skulle jag aldrig palla ta ut, mest för att det skulle vara ett sånt projekt.

 

Sådär, det är möjligt att alla som moralpredikat här talat sanning. Skönt för er, antar att jag är en dålig människa. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna "fyllgubbens" konto och pengar ifred. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Det vinner du på i längden. Trust me.....

 

:D

Jag älskar när folk norskbluffar in i mina nötter och vill att de ska fortsätta med det, innebär det att jag bör göra samma som tillbaka?

 

Folk sitter alltid och myser när de tar idioters pengar vid pokerbordet. Han skulle ha fylleslaskat bort rullen i vilket fall, de enda skilladen om jag tar pengarna är att de går till en bra kille.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar bara inte en sak och det är att du tycker att det känns jobbigt att vinna av han pengarna för att han är packad men du har inga problem att ta hans konto och sno pengarna den vägen?

 

Poker går ut på att vinna pengar av sin motståndare. Din motståndare är väl medveten om att han/hon kan förlora sina pengar. Däremot så tror jag inte din motståndare vill att man länser hans/hennes konto. Sen så kan man undra över det smarta i att ge ut sitt användarnamn och lösenord...... men det är ändå en väldig skillnad i att spela av någon pengarna och sno dem.

 

Ja, det var väl det jag också ville ha sagt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Borde jag fortsatt tömma honom på pengar även fast han verkar packad?

2. Vad tycker ni jag ska göra? Strunta i kontot och låta honom behålla pengarna eller ta rubbet?

 

Jag skulle ALDRIG ha loggat in på hans konto. Hur kan du vara säker på att det var hans?

Om han har tagit sig in på någon annans konto (eller stulit ett kontokort och köpt chips med det) så är det illa nog att du har vunnit alla hans pengar vid bordet. Det luktar ju chipdumpning lång väg.

DU vet ju att du inte känner killen, men hur skulle du få polisen att tro på det?

Att du haröppat kontot i fråga (vilket går att spåra med IP:t) gör ju saken ännu värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk sitter alltid och myser när de tar idioters pengar vid pokerbordet. Han skulle ha fylleslaskat bort rullen i vilket fall, de enda skilladen om jag tar pengarna är att de går till en bra kille.

 

Det låter faktiskt inte så. Med din logik skulle det ju vara okej att ha rånmördat Svullo innan han hann hänga sig.

Jag kan stå ut med tjuvar, men då ska de vara ärliga nog sig själva att inte skylla på offret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får mig att tänka på en skitbra låt... ;)

till alla shonar som inte har en spänn

jobba hårt min vän för cashen kommer sen

till alla shonar som har para-knas

full gas i varje fas, för cashen dom tas

till alla shonar som inte har en spänn

jobba hårt min vän för cashen kommer sen

inget kommer gratis i dessa dagar av knas

så full gas i varje fas, för cashen dom tas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag tycker det är härligt att höra att människor faktiskt är ärliga, man ska ge fan i andras pengar och grejor för den delen. Man ska tjäna ihop det själv, eller ännu bättre, människor som har blivit välsignade i detta livet att tjäna mycket pengar skulle dela med sig till dom som inte har så mycket. Det borde vara det bästa, men tills det händer, fortsätt var ärliga mot varandra annars går det riktigt illa. Dom säger universum är oändligt, men det är en människas Ego också, och det är inget bra alls.

kommunist? :P

Eller blå. Dock inte anarko-kapitalist. Det är den enda slutsats du kan dra av hans inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...