Gå till innehåll

Tilt på fyllan, fick hans lösenord!


saltasten

Recommended Posts

Jag vet inte vart på detta forum jag ska lägga denna tråd, antagligen på offtopic men den handlar trots allt lite om poker. Jag ber hemskt mycket om ursäkt ifall jag har placerat den fel.

 

Jag spelade ganska sent i lördags och timvisaren på min väggklocka befann sig någonstans mellan 2 och 3, det är alltså inte eftermiddagen utan natten jag talar om. Jag spelade NL SH och som den Hit n Runner man är så byter man bord stup i kvarten, så fort man har dubblat.

 

Jag kom till ett nyttbord och dubblar upp andra handen efter att jag fått till en all in på floppen med AKo och brädan AK3. Förvånande nog visar killen upp 75o, han har backdoorflush drag o runner runner straight draw.

 

Jag tänkte inte mer på det, det kunde ju vart en misslyckad bluff eftersom han reraisade mig all in, jag stannar dock på bordet för ovanlighetens skulle eftersom fi verkar vara oerhört lätta pengar. Han bränner ett par inköp och skriver massa skitsnack i chatten, 10x fler svordomar än mitt ordföråd innehöll innan den natten.

 

Jag börjar få dåligt samvete eftersom jag misstänker att han e full och inte har någon kontroll alls över vad han gör, följande chattsekvens utspelar sig: (notera att vi är de enda svenskarna vid bordet)

 

Jag: Vad gör du? Du bränner ju inköp efter inköp!

Fi: Jag spelar

Jag: Är du seriös?

Fi: Ja

Jag: Är du full?

Fi: Ja

 

Jag vet inte varför jag säger detta, det kan ju inte hjälpa mig, men jag tänkte att det kanske visar om han e RIKTIGT packad

 

Jag: Vad är ditt account name och pw?

Fi: Acc: xxxx Pw: xxxx

Jag: Är du seriös?

Fi: Ja

Jag: VIll du inte spela mer?

Fi: Jo men du kan också få spela på mitt konto

 

Sedan loggar Fi ut utan att säga mer...

 

 

 

 

Jag loggar in på hans konto för att testa om det funkar eller om han ljög och märkligt nog fungerar det, han har $300 på kontot och har inte spelat mer sen detta hände, (i loggen synns det dock att han bara spelar ca: 2 gånger varje månad) så det måste inte vara något speciellt.

 

 

1. Borde jag fortsatt tömma honom på pengar även fast han verkar packad?

 

2. Vad tycker ni jag ska göra? Strunta i kontot och låta honom behålla pengarna eller ta rubbet?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ni må vara duktiga som skriver att ni inte skulle ta pengarna men jag lovar att 90% av alla som hamnar i samma situation som jag hade tagigt pengarna.

 

Dels tror jag att iaf ett par av er som säger så ljuger och skulle tagigt det för länge sedan.

 

Sedan tror jag att folk som skulle sno struntar i patetisk trådar som denna för att de tycker att det är en solklar stöld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äta eller ätas.. nåja. Är man något sånär civiliserad så avstår man att stjäla hans pengar. Spela gärna av honom pengarna det är hans eget problem men att du går in på hans konto är ju inte så bra.

 

Själv hade jag inte brytt mig på 300$ jag kan dock utan att skämmas medge att jag hade varit EXTREMT sugen på att ta varenda öre om det var typ 10k$ eller liknande där inne men antagligen hade jag ringt till honom eller något och säga till och byta lösenord för att få lite cred istälelt för att man är ärlig. Och sedan kan man vara lite stolt, det är väl bättre än pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade låtit bli kontot, mest för att inte riskera att få problem med mitt eget om siten nu ogillar att en person använder flera olika konton. Sen känns det ju på nåt märkligt sätt som stöld även om jag inte riktigt tycker att det är det. Eller jag vet inte. Det kanske det är. Du mår nog i alla fall bättre av att låta bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni må vara duktiga som skriver att ni inte skulle ta pengarna men jag lovar att 90% av alla som hamnar i samma situation som jag hade tagigt pengarna.

 

Dels tror jag att iaf ett par av er som säger så ljuger och skulle tagigt det för länge sedan.

 

Sedan tror jag att folk som skulle sno struntar i patetisk trådar som denna för att de tycker att det är en solklar stöld

 

Suck, det gör faktiskt ont i själen att läsa sånt här. Var är samhället på väg? Kanske dags för skolan att ta fram piskan igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk såhär då:

 

Du är ute på krogen och stöter på en full kille som du börjar snacka med, du frågar om du får hälsa på honom ngn gång.. "visst fan" säger han och ger dig hans husnyckel och adress. Killen säger också att han är snorrik. Du har nu fri tillgång till hans hus, men inte fan går du och snor massa grejer av honom för att du kan det då?

 

Tycker det är helt idiotiskt att ens komma på tanken att sno av honom sådär. Det är stöld på samma sätt som att du snor 2000-3000 ur hans ficka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni må vara duktiga som skriver att ni inte skulle ta pengarna men jag lovar att 90% av alla som hamnar i samma situation som jag hade tagigt pengarna.

 

 

Dels tror jag att iaf ett par av er som säger så ljuger och skulle tagigt det för länge sedan.

 

Sedan tror jag att folk som skulle sno struntar i patetisk trådar som denna för att de tycker att det är en solklar stöld

 

90%? Vad baserar du detta på? Troligen ditt eget låga samvete som försöker övertala dig att det är "rätt" att sno hans pengar bara för att "så skulle alla andra göra". Om du var på en fest hos en polare och råkar hitta 3000 som ligger och skräpar i en låda, är det då hans fel om du tar dem?

 

Dessutom lär ju personen ifråga bli pissed när han upptäcker det, skriva till sajten och kräva tillbaka sina pengar, något de troligtvis kommer föra tillbaka då de har loggen över eran konversation. Till det så kommer de spärra ditt konto och konfiskera dina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att du ska skita i hans pengar, han har nog med problem ändå.

 

De ser ju definitivt ditt IP och kan se att det är du som går in.

Och de ser än mer definitivt vart pengarna tar vägen.

 

Så du får definitivt vara beredd på att åka dit om du länsar hans konto.

 

Vill bara höra mig för om ovanstående av ren nyfikenhet, varför åkte inte Mats Rahms bovar dit då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att du ska skita i hans pengar, han har nog med problem ändå.

 

De ser ju definitivt ditt IP och kan se att det är du som går in.

Och de ser än mer definitivt vart pengarna tar vägen.

 

Så du får definitivt vara beredd på att åka dit om du länsar hans konto.

 

Vill bara höra mig för om ovanstående av ren nyfikenhet, varför åkte inte Mats Rahms bovar dit då?

 

Kanske är helt lost nu, men Mats Rahms bovar spelade väl bort pengarna men tog aldrig ut nåt? Kan ha helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som är så äckligt präktig att jag aldrig skulle ta stålarna även om jag var 100% säker på att inte åka dit?

 

Skönt att vi åtminstone är två. Det sitter implanterat i skallen. Går inte ens att rucka på om jag så än skulle försöka. Ångesten hade inte varit nådig. Luther har gjort sitt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som är så äckligt präktig att jag aldrig skulle ta stålarna även om jag var 100% säker på att inte åka dit?

 

Nej, ensam är du inte, men jag är rädd att vi inte är så många...

 

Blir så jävla gråtfärdig när jag läser sånt här, att folk ens överväger att stjäla pengarna.

Tror precis som nån sa att du vill få medhåll här ifrån för att legitimera din påtänkta stöld.

 

Ang. Mats Rahm så var det väl snarare så att de "spelade bort" pengarna till sig själva, om du fattar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det optimala!!!

 

Se till att han ändrar på lösenordet (andra kan ju ha snapapt upp dessa detaljer o tömma kontot)

 

...sen lägger du upp honom på buddielist o spelar om pengarna!

 

 

min meritlista som kleptoman

Snodde en dragkedja på syaffären när ja var 4 (morsan sa att ja tog den för att den var snygg.. hehe.. hmmm... jag kanske är gay?)

Snodde en kexchoklad när jag var 7år

 

 

Hoppas jag inte blir vd el nåt för då är d kört med min svarta bakgrund!!!

 

 

 

MEJLA SNUBBEN OMGÅENDE!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...