Gå till innehåll

Tilt på fyllan, fick hans lösenord!

saltasten

Recommended Posts

• Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så. Då var det slutdiskuterat i den här tråden.

saltasten, lägg inte ut några loginuppgifter här på forumet. Det kommer med största sannolikhet att leda till en ban.

//Hickmott

Förresten, jag låter den vara upplåst, för den principiella diskussionen är väldigt relevant och kanske kan lära saltasten (och nån annan?) hur man beter sig i den riktiga världen.

Vi håller dock ögonen på den, så håll er i skinnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är härligt att höra att människor faktiskt är ärliga, man ska ge fan i andras pengar och grejor för den delen. Man ska tjäna ihop det själv, eller ännu bättre, människor som har blivit välsignade i detta livet att tjäna mycket pengar skulle dela med sig till dom som inte har så mycket. Det borde vara det bästa, men tills det händer, fortsätt var ärliga mot varandra annars går det riktigt illa. Dom säger universum är oändligt, men det är en människas Ego också, och det är inget bra alls.

Länk till kommentar

Frågan är om alla verkligen är så ärliga som de påstår sig vara?

Jag tror dessutom att det inte skulle vara några större problem att få tag i de där pengarna. Genom att logga in på ett bibliotek, använda någon annans VISA-kort och föra över pengarna till ett annat okänt konto så skulle man nog slippa de otrevligheter som eventuellt kan uppstå.

Länk till kommentar

Jag börjar få dåligt samvete eftersom jag misstänker att han e full och inte har någon kontroll alls över vad han gör.....

Vänta nu. Du får dåligt samvete för att du spelar av honom småpengar, men är mer än beredd att kallsinnigt stjäla hans pengar?

Varför hittar du inte ett jobb om du är i så desperat behov av pengar?

Länk till kommentar

Okej om vi snackar 300 000 dollar. Då är det ju bara att skinna han direkt. Men 300.....

Pah!. Då är det ju bättre EV att slå ned Agda, 95 bast, vid bankomaten på pensionsdagen.

Woord!

Och i frågan finns väl bara en sak att säga; Stöld, stöld, stöld... Och stöld är olagligt ditt jävla pucko!

Att det är omoraliskt, och bevis på vilken låg personlighet och uppfostran du har att ens fråga om hans password är bara småpotatis som visar på hur jävla bra ställt det är hos dig!

Va fan, 300$? Panta burkar istället!

Länk till kommentar

Ni må vara duktiga som skriver att ni inte skulle ta pengarna men jag lovar att 90% av alla som hamnar i samma situation som jag hade tagigt pengarna.

Skitsnack, jag känner gott om människor som inte skulle få för sig att ta $300 ens i hittade pengar ännu mindre medvetet sno dem. Kan inte tänka mig att den siffran är så hög som 90%. Skulle väl vara den procenten av befolkningen som är för dum för att fatta att det här är rätt lättspårat om det var någon som hackat hans konto...

Länk till kommentar

Jag tycker det är härligt att höra att människor faktiskt är ärliga, man ska ge fan i andras pengar och grejor för den delen. Man ska tjäna ihop det själv, eller ännu bättre, människor som har blivit välsignade i detta livet att tjäna mycket pengar skulle dela med sig till dom som inte har så mycket. Det borde vara det bästa, men tills det händer, fortsätt var ärliga mot varandra annars går det riktigt illa. Dom säger universum är oändligt, men det är en människas Ego också, och det är inget bra alls.

kommunist? :P

Länk till kommentar

Det är klart +EV att stjäla någons pokerkonto. Särskilt eftersom det antagligen är en brottslig handling. Det är klart +EV att ha "Stöld" som merit på ens jobbansökan. Om du nu blir kallad till intervju så kommer säkert arbetsgivaren att acceptera förklaringen, "jag stal bara ett fyllos konto för att slaska lite på nätet för pengarna", och anställa dig direkt.

Men förlåt. Jag glömde.

Ni som förespråkar stöld är säkert pokerproffs och således inte i behov av ett jobb. Konstigt bara att 300 dollar är värt att begå brott för, jag trodde alla nätpokerproffs var miljonärer som flashade runt på Franska Rivieran med de snyggaste brudarna?

Länk till kommentar

kommunist? :P

nej, messias är han ju, ser du på namnet :)

Länk till kommentar

seriöst så tror jag det är BRA om någon tar alla hans pengar om han är så dum att han skriver ut sitt användarnamn och lösenord i chatten...

han får skylla sig själv, tycker inte direkt synd om honom

förhoppningsvis lär han sig nått av det hela, att han kanske bör ta det lite lugnare med alkoholen i framtiden så han inte gör något riktigt dumt på nästa fylla..

Länk till kommentar

seriöst så tror jag det är BRA om någon tar alla hans pengar om han är så dum att han skriver ut sitt användarnamn och lösenord i chatten...

Så om du träffade en person som klart var så full att han knappt kunde stå på benen så tycker du det är helt ok att be om hans plånbok?

Länk till kommentar

Jag har stulit lite småsaker (godis och pennor, krafs m a o) från affärer eller från institutioner som t ex skolor i yngre dagar. Jag tycker naturligtvis att det är fel att stjäla. Inte för att jag får så fruktansvärt dåligt samvete om jag själv tar något från någon som inte förlorar så mycket på det utan för att jag inte vill leva i ett samhälle där det är tillåtet. Mina små snatterier var förstås inte ämnade att tjäna pengar utan snarare för någon missriktad ungdomlig äventyrslustas skull. Jag missunnar ingen känslan av att ha knyckt en Kexchoklad från Ica men i princip så är handlingen fel.

Det är väldigt svårt att sätta sig in i din situation. Jag vet inte om du eller den "drabbade" tycker att $300 är mycket pengar eller inte. Att risken finns att åka fast eller få sitt eget konto låst skulle får mig definitivt att låta bli men om den risken var 0% är jag tveksam. Jag tror inte att jag skulle ta pengarna ändå. Kanske skulle spela lite på kontot bara för att testa (enbart om risken var 0%).

Trådens coolaste förslag var ju att spela in lite stålar till stackarn och sedan PM:a honom om att byta lösen och önska god jul. Men det bygger ju på att du är en vinnande spelare och du verkar ju vara en looser.

Länk till kommentar

Så om du träffade en person som klart var så full att han knappt kunde stå på benen så tycker du det är helt ok att be om hans plånbok?

Lyssna inte på zyr, han är en idiot som lever i en korrupt värld och ser saker och ting annorlunda än andra människor, för att inte gå in på hur hans pokerspel är.. Helt jävla värdelöst med 99% tur. Jag menar, det är ju nog jättebra att sno hans pengar för att han skall förstå det....

Själv hade man väl gått in på 5/10 för degen ;->, men hade nog haft lite skuldkänslor, men det finns ju piller :roll: .

Länk till kommentar