Gå till innehåll

Tilt på fyllan, fick hans lösenord!


saltasten

Recommended Posts

Men lägg ner alla moral predikningar. De flesta av oss skulle göra ett brott om vi visste med all säkerhet att vi inte skulle åka fast. Sen att 300 dollar är en löjlig summa spelar mindre roll.

 

Bara för att du själv är en smutsig tjuv behöver du inte blanda in oss andra för att du ska kunna leva med dig själv. Det finns en massa brott som man nästan omöjligt kan åka dit för om man inte är en total sopa, ändå så begår de allra flesta inte dessa brotten. (inbrott t.ex.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag har ett par synpunkter

 

1. Jag är glad att det finns så många ärliga personer på detta forum. Jag hade själv inte ens övervägt att ta pengarna utan hade kontaktat supporten med detsamma och bett dem spärra kontot.

 

2. Om han skrev sitt usr och psw i chatten, vad hindrar ANDRA från samma bord att inte logga in på hans konto? Återigen en anledning att fixa så hans konto spärras så ingen annan kan länsa det.

 

3. Har ni tänkt tanken på att det kanske är en kille som har hackat in på hans konto, spelat bort mkt av pengarna, och sen GER bort lösenordet så att andra kan logga in och därmed bli assisterande i en kriminell handling. Genius sätt att försvåra spårandet efter den skyldige om ca 20 olika IP har loggat in på ett konto.

 

mvh

 

Swede

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart +EV att stjäla någons pokerkonto. Särskilt eftersom det antagligen är en brottslig handling. Det är klart +EV att ha "Stöld" som merit på ens jobbansökan. Om du nu blir kallad till intervju så kommer säkert arbetsgivaren att acceptera förklaringen, "jag stal bara ett fyllos konto för att slaska lite på nätet för pengarna", och anställa dig direkt.

 

Men förlåt. Jag glömde.

 

Ni som förespråkar stöld är säkert pokerproffs och således inte i behov av ett jobb. Konstigt bara att 300 dollar är värt att begå brott för, jag trodde alla nätpokerproffs var miljonärer som flashade runt på Franska Rivieran med de snyggaste brudarna?

 

Mja men jag vettifan, kan vara +EV för vissa slaskpellar att hamna i finkan dock.

 

Nog med komik, som folk säger visst är det fel, men hur svårt skulle det vara att finna något trådlöst nätverk och skapa ett nytt neteller konto och gå vidare ifrån detta? Annars sno en liten summa varje gång så att han inte märker något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur svårt skulle det vara att finna något trådlöst nätverk och skapa ett nytt neteller konto och gå vidare ifrån detta? Annars sno en liten summa varje gång så att han inte märker något.

 

Att folk orkar bry sig om att sno hans pengar? Bara för att det är möjligt att begå ett brott, blir det rätt därför?

 

Att slå ner en pensionär och sno deras pensionspengar är säkert inte svårt. Ska man göra det därför?

NEJ!

 

Antingen spelar man av den här spelaren hans pengar eller så låter man bli att röra hans konto. Är man det minsta schysst så hör man av sig till supporten så att de kan spärra hans konto eftersom de andra på bordet kan få för sig att göra något.

 

Vad är det för skillnad mellan att ta hans pengar och hacka sig in i någons pokerkonto och länsa det? Var går gränsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant diskussion.

 

Som vanligt kommer det en drös moralkakor farandes i en sån här tråd. Vet inte om det är för att många av pf:s användare är moralister eller om det är dom som skriker mest?

 

1. Borde jag fortsatt tömma honom på pengar även fast han verkar packad?

Att du ställer denna frågan tyder antingen på att du tycker att det är fel att ta hans pengar eller att du känner ett tillräckligt stort tryck ifrån den moraliska normen som säger att det är fel att stjäla. Man kan ju ifs fråga sig om det är ett brott eller inte också. Jag kan inte lagen och den beror väl på vart sajten ligger och användaravtal osv kan jag tänka mig. Men det känns helt klart som stöld iaf.

 

Sen undrar jag över er som raljerar om vart är samhället på väg, hur kan man vara så nedrig så att man tar hans pengar osv. Har ni missat hur världen ser ut och hur människan fungerar? Världen är (och har alltid varit) full av skit, diverse brott och omoraliska handlingar. Att sno $300 är ju knappast något allvarligt. Men jag antar ifs att ni reagerar över principen att det är fel att stjäla, så summan är inte så viktig i sig. Jag kan förstå om ni tycker det är fel att ta pengarna, men många av moralpredikningarna här känns rätt verklighetsfrämmande.

 

Personligen hade jag inte tagit pengarna för jag ser det som ett brott. Kombinationen av risken för att åka fast samt det dåliga samvete jag fått hade inte varit värt dom pengarna. Men allting har ett pris. Vid någon summa hade jag helt klart börjat fundera över att ta dom. Det tror jag gäller dom flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart +EV att stjäla någons pokerkonto. Särskilt eftersom det antagligen är en brottslig handling. Det är klart +EV att ha "Stöld" som merit på ens jobbansökan. Om du nu blir kallad till intervju så kommer säkert arbetsgivaren att acceptera förklaringen, "jag stal bara ett fyllos konto för att slaska lite på nätet för pengarna", och anställa dig direkt.

 

Men förlåt. Jag glömde.

 

Ni som förespråkar stöld är säkert pokerproffs och således inte i behov av ett jobb. Konstigt bara att 300 dollar är värt att begå brott för, jag trodde alla nätpokerproffs var miljonärer som flashade runt på Franska Rivieran med de snyggaste brudarna?

 

Du låter aningens bitter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag över er som raljerar om vart är samhället på väg, hur kan man vara så nedrig så att man tar hans pengar osv. Har ni missat hur världen ser ut och hur människan fungerar? Världen är (och har alltid varit) full av skit, diverse brott och omoraliska handlingar. Att sno $300 är ju knappast något allvarligt.

 

Den här typen av argument håller inte. Visst, det är inget allvarligt brott. Det begås bra mycket värre brott än det här. Men det gör det inte mer rätt för den skull. Ska man skita i alla "småbrott" bara för att det begås värre brott? Var går gränsen då? Om det inte är något att bry sig om ifall han snor $300, är det det ifall han snor $3.000? Eller $30.000?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vilka hycklare manga av er ar. Ni sager att det ar fel att sno pengarna... - FOR ATT DET AR EN SA LITEN SUMMA!

 

Sa om det var 300 000 dollar skulle ni gora det? Och ni klassar er sjalva som goda manniskor?

 

Hycklare. Svineri. Varlden ar helt pavag at helvete... Finns det NAGON i denna trad forutom jag som skulle lata bli pengarna och maila supporten AVEN om det var 300 000 dollar?

 

Jag tror inte pa mer an 2-3 pers, dvs ca mindre an 5% ar arliga manniskor. Sorgligt nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag över er som raljerar om vart är samhället på väg, hur kan man vara så nedrig så att man tar hans pengar osv. Har ni missat hur världen ser ut och hur människan fungerar? Världen är (och har alltid varit) full av skit, diverse brott och omoraliska handlingar. Att sno $300 är ju knappast något allvarligt.

 

Den här typen av argument håller inte.

Det var inte menat som ett direkt argument för att det är ok. Bara en undran om varför det blir ett sånt hiskeligt moralpredikande för en sån här liten grej.

 

Zodar: Vet inte om du delvis syftade på mitt inlägg. Ivf ser jag mig inte som en god människa (inte direkt ond heller för den delen) och jag tycker inte att jag hycklar på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar få dåligt samvete eftersom jag misstänker att han e full och inte har någon kontroll alls över vad han gör, följande chattsekvens utspelar sig: (notera att vi är de enda svenskarna vid bordet)

 

 

Jag fattar bara inte en sak och det är att du tycker att det känns jobbigt att vinna av han pengarna för att han är packad men du har inga problem att ta hans konto och sno pengarna den vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vilka hycklare manga av er ar. Ni sager att det ar fel att sno pengarna... - FOR ATT DET AR EN SA LITEN SUMMA!

 

Sa om det var 300 000 dollar skulle ni gora det? Och ni klassar er sjalva som goda manniskor?

 

Hycklare. Svineri. Varlden ar helt pavag at helvete... Finns det NAGON i denna trad forutom jag som skulle lata bli pengarna och maila supporten AVEN om det var 300 000 dollar?

 

Jag tror inte pa mer an 2-3 pers, dvs ca mindre an 5% ar arliga manniskor. Sorgligt nog.

Jag hade inte rört pengarna. Faktum.

Men jag hade nog inte orkat bry mej i att maila supporten. Tanken hade nog inte slagit mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Zodar: Vet inte om du delvis syftade på mitt inlägg. Ivf ser jag mig inte som en god människa (inte direkt ond heller för den delen) och jag tycker inte att jag hycklar på något sätt.

 

Nej, du hycklar inte med dina asikter iallafall, aven om jag inte tycker det ratt att ta pengarna vid nagon summa. Du sager ratt ut, klart och tydligt vad du skulle gjort. Props till dig i vilket fall. Det ar alla moralprediknar som avslutas med "for 300 dollar" eller "iallafall inte for den summan" och dylikt i denna trad som verkligen gor mig galen.

 

Samma personer, som skulle gora nagot jag inte skulle, ser sen sig sjalva som battre an mig; och kommer som alltid kampa mot mig i alla fragor jag engagerar mig i. Jag hatar sant javla hyckleri!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar bara inte en sak och det är att du tycker att det känns jobbigt att vinna av han pengarna för att han är packad men du har inga problem att ta hans konto och sno pengarna den vägen?

 

Poker går ut på att vinna pengar av sin motståndare. Din motståndare är väl medveten om att han/hon kan förlora sina pengar. Däremot så tror jag inte din motståndare vill att man länser hans/hennes konto. Sen så kan man undra över det smarta i att ge ut sitt användarnamn och lösenord...... men det är ändå en väldig skillnad i att spela av någon pengarna och sno dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vilka hycklare manga av er ar. Ni sager att det ar fel att sno pengarna... - FOR ATT DET AR EN SA LITEN SUMMA!

 

Sa om det var 300 000 dollar skulle ni gora det? Och ni klassar er sjalva som goda manniskor?

 

Hycklare. Svineri. Varlden ar helt pavag at helvete... Finns det NAGON i denna trad forutom jag som skulle lata bli pengarna och maila supporten AVEN om det var 300 000 dollar?

 

Jag tror inte pa mer an 2-3 pers, dvs ca mindre an 5% ar arliga manniskor. Sorgligt nog.

 

Tycker också det var märkligt att vissa verkar tycka att det är ok att sno en större summa pengar men löjligt att bry sig om $300. Wtf liksom?

Ju mer pengar, desto större anledning att maila supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. Har ni tänkt tanken på att det kanske är en kille som har hackat in på hans konto, spelat bort mkt av pengarna, och sen GER bort lösenordet så att andra kan logga in och därmed bli assisterande i en kriminell handling. Genius sätt att försvåra spårandet efter den skyldige om ca 20 olika IP har loggat in på ett konto.

 

mvh

 

Swede

 

Exakt!! Precis min tanke..

Tur att du är lika smart som jag Swede.. ;)

 

Till trådskaparen: Gör som du själv vill, har du samvete och lust till att skita ner dig för 2400 spänn så gör du det, men sök inte förståelse här. Annars mailar du supporten och sen är saken ur världen.. rätt enkelt..

 

/Neo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

seriöst så tror jag det är BRA om någon tar alla hans pengar om han är så dum att han skriver ut sitt användarnamn och lösenord i chatten...

Så om du träffade en person som klart var så full att han knappt kunde stå på benen så tycker du det är helt ok att be om hans plånbok?

 

man kan inte jämföra en plånbok med $300, en plånbok kan innehålla massa personliga saker.. men vi säger istället att det handlar om 2000kr ute på krogen. dvs inget rån eller hot, utan en kille ser att en annan ganska full kille sitter med några tusenlappar i handen

 

jag skulle aldrig göra nått sånt och jag skulle inte bry mig om någon annan gjorde det, så länge det inte handlar om ett rån

 

han har själv valt att supa sig full, han var ju inte full innan han började dricka

 

om han nu blir så här borta av alkohol så hoppas jag han blir av med sina pengar för sin egen skull, så han tänker till i framtiden

 

pengar är inte allt, nästa gång kanske han råkar trilla ner i en sjö och drunkna eller vinglar ut i trafiken och blir påkörd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

seriöst så tror jag det är BRA om någon tar alla hans pengar om han är så dum att han skriver ut sitt användarnamn och lösenord i chatten...

Så om du träffade en person som klart var så full att han knappt kunde stå på benen så tycker du det är helt ok att be om hans plånbok?

 

Lyssna inte på zyr, han är en idiot som lever i en korrupt värld och ser saker och ting annorlunda än andra människor, för att inte gå in på hur hans pokerspel är.. Helt jävla värdelöst med 99% tur. Jag menar, det är ju nog jättebra att sno hans pengar för att han skall förstå det....

 

Själv hade man väl gått in på 5/10 för degen ;->, men hade nog haft lite skuldkänslor, men det finns ju piller :roll: .

 

så jag är en idiot för jag säger vad jag tycker? när det var det trådskaparen frågade efter...

 

och sen när blev du polis och bestämde vad som är rätt och fel?

 

en tredje sak, vad har mitt pokerspel med saken att göra?

jag är knappast "helt jävla värdelös" och jag har inte mer tur än någon annan

 

uppenbarligen är det du som är en idiot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. Har ni tänkt tanken på att det kanske är en kille som har hackat in på hans konto, spelat bort mkt av pengarna, och sen GER bort lösenordet så att andra kan logga in och därmed bli assisterande i en kriminell handling. Genius sätt att försvåra spårandet efter den skyldige om ca 20 olika IP har loggat in på ett konto.

 

tror inte det, men lite kan det ligga i det du säger, för han gav ju inte bort lösenordet först, det var trådskaparen som frågade om det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min hemstad fanns det två killar som jobbade på samma hamburgerkedja, fast på två olika restauranger. De pratade på nån fest om att de borde stjäla dagskassorna, och de var så pass dumma att de fullförde fylleplanen. En kväll när de båda två var kvällschefer och hade hand om dagskassan så lät de bli att sätta in dem på banken och tog allt och drog. Till USA. Bilade till stockholm och hoppade på ett plan. Det handlade om ca 40.000 totalt, och det var ju inte direkt svårt att räkna ut vilka som hade tagit pengarna. Deras löner frös ju givetvis inne, och resan kostade väl lite också så de kanske gjorde en vinst på kanske femtusen per person och så fort de kom hem till Sverige skulle ju polisen vänta. De kom tillbaka efter bara någon vecka och bad om ursäkt och så blev det rättegång. Hade det varit 20 mille kanske man hade förstått handlingen, men nu blev det ju bokstavligt talat en av världens osmartaste grejer.

 

Den här tråden påminner lite om den grejen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

seriöst så tror jag det är BRA om någon tar alla hans pengar om han är så dum att han skriver ut sitt användarnamn och lösenord i chatten...

Så om du träffade en person som klart var så full att han knappt kunde stå på benen så tycker du det är helt ok att be om hans plånbok?

 

man kan inte jämföra en plånbok med $300, en plånbok kan innehålla massa personliga saker.. men vi säger istället att det handlar om 2000kr ute på krogen. dvs inget rån eller hot, utan en kille ser att en annan ganska full kille sitter med några tusenlappar i handen

 

jag skulle aldrig göra nått sånt och jag skulle inte bry mig om någon annan gjorde det, så länge det inte handlar om ett rån

 

han har själv valt att supa sig full, han var ju inte full innan han började dricka

 

om han nu blir så här borta av alkohol så hoppas jag han blir av med sina pengar för sin egen skull, så han tänker till i framtiden

 

pengar är inte allt, nästa gång kanske han råkar trilla ner i en sjö och

drunkna eller vinglar ut i trafiken och blir påkörd

 

mm.... vad....logiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...