Gå till innehåll

NLT - Trn, AQo blir TPTK, gjorde jag fel?


hajen

Recommended Posts

Spelade en 30$ NL igår med 550 deltagare i.

Det var ca 130 kvar när denna handen kom och jag låg väl rint 80-90 plats.

Hur skulle ni spelat här. Syn ?

 

Game No : 3050742208

***** Hand History for Game 3050742208 *****

NL Texas Hold´em Trny:17492027 Level:7 Blinds (100/200) - Thursday, November 17, 16:51:23 EDT 2005

Table Multi-Table(513574) Table #2 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: m7942 ( $4810 )

Seat 2: THINKGOD ( $6752 )

Seat 3: wiggs73 ( $3205 )

Seat 7: mattaz240 ( $2358 )

Seat 9: Nooutsorodds ( $2058 )

Seat 6: mattbh222 ( $5187 )

Seat 8: brbake ( $2098 )

Seat 4: GatorBish420 ( $3346 )

Seat 10: miran111 ( $7280 )

Seat 5: Lucky_Sperm ( $4020 )

Trny:17492027 Level:7

Blinds (100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to Nooutsorodds [ Qh As >

m7942 calls [200>.

THINKGOD folds.

wiggs73 folds.

GatorBish420 calls [200>.

Lucky_Sperm folds.

mattbh222 folds.

mattaz240 folds.

brbake folds.

Nooutsorodds calls [100>.

miran111 checks.

** Dealing Flop ** [ 8d, Qc, Jc >

Nooutsorodds bets [350>.

miran111 folds.

m7942 calls [350>.

GatorBish420 calls [350>.

** Dealing Turn ** [ Ts >

Nooutsorodds checks.

m7942 checks.

GatorBish420 is all-In [2796>

Nooutsorodds folds.

m7942 folds.

 

* Ett försök till RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med är det rent ut sagt uselt spel att bara syna preflop med en så stark hand som AQ när folk bara synat fram till dig. När det kommer till dig ligger det totalt 700 i potten och du har runt 2000. Jag hade förmodligen valt att ställa in hela stacken alternativt höjt upp till 800 (4x BB). På floppen väljer du att betta 350 vilket också är uselt spel, det ligger nu 800 totalt i potten och du bettar inte ens halvpott??!?!? Här hade jag bettat 1000 alternativt ställt in för att brädan är så farlig som den är.

 

Hade du höjt preflop hade du signalerat styrka och även om du fått syn av KT preflop så hade du bettat ordentligt på floppen så hade han gladeligen kunnat syna med sämsta handen. Nu fick du ingen som helst information om dina motspelares händer samt att du förmodligen lät massa skräphänder följa med till floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med är det rent ut sagt uselt spel att bara syna preflop med en så stark hand som AQ när folk bara synat fram till dig. När det kommer till dig ligger det totalt 700 i potten och du har runt 2000. Jag hade förmodligen valt att ställa in hela stacken alternativt höjt upp till 800 (4x BB).

 

Hade du höjt hade du signalerat styrka och även om du fått syn av KT preflop så hade du bettat ordentligt på floppen så hade han gladeligen kunnat syna med sämsta handen. Nu fick du ingen som helst information om dina motspelares händer samt att du förmodligen lät massa skräphänder följa med till floppen.

 

håller med om att det var en vekt preflop spel , men hade itnte träffat bra på hela kvällen så jag var försiktig,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med om att det var en vekt preflop spel , men hade itnte träffat bra på hela kvällen så jag var försiktig,

 

Du menar att du är en dålig pokerspelare, då du inte förstår att det inte finns något samband med hur man träffat tidigare under kvällen.

 

Du förtjänar att förlora handen, då du spelar så dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med om att det var en vekt preflop spel , men hade itnte träffat bra på hela kvällen så jag var försiktig,

 

Du menar att du är en dålig pokerspelare, då du inte förstår att det inte finns något samband med hur man träffat tidigare under kvällen.

 

Du förtjänar att förlora handen, då du spelar så dåligt.

 

Ville inte gå in för långt om händerna innan men jag hade fått Ak 4 ggr inom 15 minuter dem måttlig höjning preflop utan att någon gick med. Nu så valde jag att bara limpa in. Fast bettet efter flop var alldeles för vekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville inte gå in för långt om händerna innan men jag hade fått Ak 4 ggr inom 15 minuter dem måttlig höjning preflop utan att någon gick med. Nu så valde jag att bara limpa in. Fast bettet efter flop var alldeles för vekt.

 

Det vore ju en utmärkt situation. Eller hur? Dina motståndare torde då tro att du höjde hela tiden med rent slumpmässiga händer. Det är ungefär det bästa som kan inträffa i en turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med om att det var en vekt preflop spel , men hade itnte träffat bra på hela kvällen så jag var försiktig,

 

Du menar att du är en dålig pokerspelare, då du inte förstår att det inte finns något samband med hur man träffat tidigare under kvällen.

 

Du förtjänar att förlora handen, då du spelar så dåligt.

 

Ville inte gå in för långt om händerna innan men jag hade fått Ak 4 ggr inom 15 minuter dem måttlig höjning preflop utan att någon gick med. Nu så valde jag att bara limpa in. Fast bettet efter flop var alldeles för vekt.

 

Bättre att lägga sig än att bara syna. Däremot om det foldats fram till dig och du sitter i SB så kan man definitivt syna bara för att trappa BB. Dock kräver detta helst någon typ av read på BB, gärna att han är aggresiv och brukar höja när du limpar så du kan slå om då och ställa in i det här fallet. När jag har 10x BB i stacken som du har nu brukar jag alltid ställa istället för att bara höja eftersom man slipper ta svåra beslut postflop och det finns fold equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville inte gå in för långt om händerna innan men jag hade fått Ak 4 ggr inom 15 minuter dem måttlig höjning preflop utan att någon gick med. Nu så valde jag att bara limpa in. Fast bettet efter flop var alldeles för vekt.

 

Det vore ju en utmärkt situation. Eller hur? Dina motståndare torde då tro att du höjde hela tiden med rent slumpmässiga händer. Det är ungefär det bästa som kan inträffa i en turnering.

 

Snacka om att vara ute å cykla.

 

1000+ inlägg med BS, bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville inte gå in för långt om händerna innan men jag hade fått Ak 4 ggr inom 15 minuter dem måttlig höjning preflop utan att någon gick med. Nu så valde jag att bara limpa in. Fast bettet efter flop var alldeles för vekt.

 

Det vore ju en utmärkt situation. Eller hur? Dina motståndare torde då tro att du höjde hela tiden med rent slumpmässiga händer. Det är ungefär det bästa som kan inträffa i en turnering.

 

Det är snarare det sämsta som kan hända. I ett cashgame är det däremot guld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville inte gå in för långt om händerna innan men jag hade fått Ak 4 ggr inom 15 minuter dem måttlig höjning preflop utan att någon gick med. Nu så valde jag att bara limpa in. Fast bettet efter flop var alldeles för vekt.

 

Det vore ju en utmärkt situation. Eller hur? Dina motståndare torde då tro att du höjde hela tiden med rent slumpmässiga händer. Det är ungefär det bästa som kan inträffa i en turnering.

 

Det är snarare det sämsta som kan hända. I ett cashgame är det däremot guld.

 

Så stort är väl inte överlevnadsvärdet? Får du en syn där du är har en bättre hand är det väl ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...