jaroiten Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Har suttit vid bordet i ungefär en halvtimme, men multi-tablar så har ingen större koll på spelarna. FI (Eckert) i detta fall har dock försvarat sin blind väldigt hårt de gånger jag rejsat i en ohöjd pott. Dessutom har jag visat en fin bluff mot honom tidigare. Game # 166185204 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Helsingborg" Game ended 2005-11-14 18:17:01 GMT+01:00 Players: Eckert (EUR 55,44 in seat 1) Octopusssy (EUR 25,40 in seat 2) Phishn4nut (EUR 47,00 in seat 3) xFLLFlashx (EUR 32,55 in seat 4) Jababba (EUR 28,00 in seat 5) kedrissos (EUR 16,75 in seat 6) krosengard (EUR 71,40 in seat 7) Mariolopez (EUR 49,50 in seat 8) Dealer: krosengard Small Blind: Mariolopez (0,25) Big Blind: Eckert (0,50) krosengard was dealt: - Octopusssy Fold Phishn4nut Fold xFLLFlashx Fold Jababba Fold kedrissos Fold krosengard Raise (1,50) // AQo på knappen, höjer upp det till 3BB i hopp om att ta blindsen utan strid. Mariolopez Fold Eckert Call (1,00) // Okej, syn från big blind. Men jag borde nog leda rätt så bra. Flop - - // Floppar två par och känner att jag borde leda då det är ytterst otroligt att han skulle sitta på QQQ eller AAA och AAKK och KKK känns också långsökt i och med att han bara syna pre-flop. Eckert Check krosengard Bet (1,50) // Höjer halva potten ungefär i hopp om att få betalt av ett sämre äss. Eckert Raise (5,00) // Ganska kraftig återhöjning, känns som han sitter på draget. krosengard Raise (11,00) // Borde nog höja ännu mer här, men jag vet att han har svårt att släppa sin blind så hoppas på att fortfarande få betalt av typ AJ, AT, KQ eller rent av ett ännu sämre ess. Eckert Raise (15,00) // Hmm, han fortsätter att återhöja mig. Kan han ha JT? --- Ja, vad skall jag göra här då? Känns nästan som att endast JT har mig slagen då de andra kombinationerna är ganska osannolika, däremot har jag bra chans mot färgdraget, ett sämre ess eller rent av ett galet försök till att dra mot en stege med Jx eller Tx. Så vad skall jag göra här? Citera
parre Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Flopactionen är ju helt sjuk. Så mycket småbetar från båda håll Jag tror Fi mycket väl kan sitta på något bra kombinationsdrag, typ A x eller till och med så bra som A T eller A J . ELler K J typ. Men å andra sidan kan han ju även sitta på JT. Och om han är äcklig nog att inte slå om med AK mot en SB-raise så... eller ännu värre - med ett högt PP Utan några specifika reads är det svårt att säga något. JT är absolut inte osannolikt, men å andra sidan är inte ett bra kombodrag heller uteslutet. Jag vet inte, jag skulle nog trycka all-in och hoppas få potten osynad efter hans fjärde raise, eftersom jag inte vet vad jag ska göra på en turn som inte är Q eller A. Och för att jag är en tomte Sedan skulle han bli jättesur när min AQ köper ut hans slöspelade QQ på tvåoutaren Citera
loka2 Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Flopactionen är ju helt sjuk. Så mycket småbetar från båda håll Jag tror Fi mycket väl kan sitta på något bra kombinationsdrag, typ A x eller till och med så bra som A T eller A J . ELler K J typ. Men å andra sidan kan han ju även sitta på JT. Och om han är äcklig nog att inte slå om med AK mot en SB-raise så... eller ännu värre - med ett högt PP Utan några specifika reads är det svårt att säga något. JT är absolut inte osannolikt, men å andra sidan är inte ett bra kombodrag heller uteslutet. Jag vet inte, jag skulle nog trycka all-in och hoppas få potten osynad efter hans fjärde raise, eftersom jag inte vet vad jag ska göra på en turn som inte är Q eller A. Och för att jag är en tomte Sedan skulle han bli jättesur när min AQ köper ut hans slöspelade QQ på tvåoutaren Hur menar du, A ligger ju på floppen Citera
Pokertomte Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Sådana där miniraisar kan ofta innebära steal också, så jag hade möjligtvis degat in. Sen hade fi, som parre säger, blivit skitsur då jag köper ut! Citera
eeken Postad 26 November , 2005 Rapport Postad 26 November , 2005 Betta pot, raisar han trippla hans bet o då e du mer lr mindre commited. Nu hade jag nog synat om ja har hyfsad tomteread. Annars tiltsyn. Citera
Recommended Posts