Bernt Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Spelar NL25, när jag dubblat inköp vill jag gärna dra, jättefel!? Mycket bättre att stanna, använda sitt chippövertag mot småstackarna? * Mini RP - QoS * Citera
wolf Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Chipövertag tycker inte jag direkt ger så mycket, men den viktiga anledningen är ju att det troligtvis är ett bra bord som du kan hämta mer pengar från... Citera
Blado Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Ju mer pengar du sitter med på ett bord och någon täcker dig, desto mer risk utsätter du dig och din rulle för. Citera
NeoSlayer Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Spelar NL25, när jag dubblat inköp vill jag gärna dra, jättefel!? Mycket bättre att stanna, använda sitt chippövertag mot småstackarna? Känner du så tycker jag att du ska fortsätta med det.. min flickvän gör likadant och lika bra är det för hon börjar se det som "förlorade" $ om hon glider ner mot 40 t ex.. hon blir stressad och spelar annorlunda. Inte sagt att du blir det men du kanske oxå spelar annorlunda om du inte följer "din" plan.. Citera
parre Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Har du dubblat och det finns kanske 2 spelare som är klart bättre än dig som täcker dig är det inte fel att kliva. Har du dubblat och det bara är sämre spelare som täcker dig bör du stanna kvar. Citera
Adapa Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Beror ju på ens rulle också... bygger man rulle och har kanske 5 inköp vill man ju minska variansen så mkt som möjligt, alltså hit'n'run. Kom ihåg att jag gjorde det i början av min "karriär", och det var nog den främsta anledningen till att mina 5$ inte bara försvann. Citera
Bernt Postad 14 November , 2005 Författare Rapport Postad 14 November , 2005 Intresanta svar, trodde alla skulle såga mig rakt av! Citera
Hjort Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Spelar NL25, när jag dubblat inköp vill jag gärna dra, jättefel!? Mycket bättre att stanna, använda sitt chippövertag mot småstackarna? Du har inget chipövertag mot småstackarna, det är ett turneringskoncept och är totalt irrelevant i cashgame. Dock är den mest lönsamma (och roliga) formen av NLT spel med många blinds i stacken, så det finns rätt bra motivation att lära sig att spela väl på det viset. Citera
gdaily Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Så länge du tycker att motståndarna är sämre än dig - stanna hur mycket du än har i stacken. Är de goda spelare, dra, oavsett hur mycket du har. Citera
Largo-Sama Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Spelar NL25, när jag dubblat inköp vill jag gärna dra, jättefel!? Mycket bättre att stanna, använda sitt chippövertag mot småstackarna? Du har inget chipövertag mot småstackarna, det är ett turneringskoncept och är totalt irrelevant i cashgame. Dock är den mest lönsamma (och roliga) formen av NLT spel med många blinds i stacken, så det finns rätt bra motivation att lära sig att spela väl på det viset. Men det är alltid positivt att kunna täcka de fiskarna som haft tur och råkat gå lite plus. Citera
tetris Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 Desto mer du har i stacken desto mer kan du vinna. Jag skulle stanna kvar eftersom man kan maximera sina vinster med en större stack. Men precis som tidigare har nämnt är det ju även viktigt att ditt motstånd inte spelar ut dig. Citera
Eddie88 Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 Chip övertaget på ex 25nl - brukar hjälpa mig. Spelade ex på empire häromdagen köpte in för max 25 alltså, kom upp i 99 efter 1 timmes spel-lyckades få betalt på sets--- Satt sedan där och spelade av bonusen- så fort jag höjde lite preflopp- la sig alla- asskraja--: ) så physkologiskt ska du nog stanna, spelarna som kommer in på bordet får mer respekt, mot en stor stack och spelar gärna inte mot dem, lika ofta. Dessutom framstår du som en bra spelare som kan spela... Citera
Kenny_Roger Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 Det beror väl på hur du vill kunna spela också. Gillar du att kunna dirigera spelet samtidigt som du har en bra koll på vilka händer som krävs när storstacken sätter dig all in, spela med stor stack. Vill du däremot safa och kunna känna att all in med TPTK är givet, spela med mindre! Många kommer nog säga att om man inte kan spela med så pass stor stack att det är aktuellt att släppa AA/TPTK etc så är man en dålig spelare, maximerar inte sina vinster vid monsterträff etc. Jag håller inte med dock. Ofta kan short stacks få oförtjänt dålig respekt när de lassar in pengarna och kan man samla på sig en massa lösa syn av mellanpar, TPNK och liknande är det en mycket vinnande strategi. Citera
cDk Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 personligen spelar jag som bäst med storstack, kan sätta mycket större press på småstackar och tvinga dom att ta beslut för alla sina pengar. Det blir mycket enklare att köpa potter och trycka bort folk. Sen maximerar man ju som sagt sina vinster. Citera
Nidson Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 Att man ska spela pga av att man vill maximera sin vinster är ett rätt fattigt argument. Enda gången jag kan se någon poäng i dett är om man spelar på högsta limiten pokersajten erbjuder, annars kan man ju lika gärna lämna sitt 1/2-bord och hoppa in i på ett 5/10 bord med fullt inköp. Då maximerar man sina vinster ännu mer. Citera
HasseA Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 Håller med Gdaliy! dåliga spelare stanna, bra stick.. Sedan är det typer som dig som man "hatar". vinner en pott och drar"hit and run".... Citera
perfo Postad 15 November , 2005 Rapport Postad 15 November , 2005 Sedan är det typer som dig som man "hatar". vinner en pott och drar"hit and run".... Det är ju jag också typ. Spelar på PP cg NL25 just nu bara för att få Party Points, spelar ca 4-20 händer på ett bord på en dag. Är jag plus drar jag. snittar +$7/dag eller enligt pokeroffice $0,94/hand. Än har jag inte på ca 1000 händer stött på samma spelare två gånger. Men jag letar bord i ca 5-10min. sitter där 2st spelare över med över $50 så sätter jag mig inte vid det bordet. lika så medelpotter över $6-$7 dit går jag inte heller, 4-5 i medelpott brukar vara fina bord. men det är ju bara något jag känner mig komfortabel i.. Citera
Recommended Posts