Gå till innehåll

Samla ihop ett gäng och dra till Thailand?


totti

Recommended Posts

  • Svars 245
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det borde ju gå att leva schysst med typ 6000 kr i månaden om man är några stycken som delar på ett hus. Det räcker att grinda ihop typ 30-40 $ om dagen på microlimit så fixar man ju ekonomin.

Exakt. Sedan är det ju bra att man har en del deg ifall att grindingen skulle gå dåligt men det är roligt att leka med tanken av hur mycket man får för lite småpengar man grindar ihop på pokern där nere.

 

Om det skulle skita sig för någon och han måste hem så får han stå för sin del resten av hyran på tiden man har kvar som man ska vara där (tycker jag) alternativt att man snabbt som tusan hittar en ny som vill vara inneboende. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade oxå tänkt slänga in en länk till stickman. Den sidan täcker det mesta om Thailand.

 

Den som har tid över kan ju skumma igenom alla readers submissions som finns på sidan. De flesta (iaf de äldsta) är bara sexnoveller, men det finns några bra där folk återger vad de har råkat ut för och varit med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående att köpa vs hyra... nya stickman(som man kan tycka mycket om) har en intervju med sunbeltasia... han säger lite vettiga saker bland annat om att köpa vs hyra...

 

 

senaste stickman weekly

 

stickmans korta guide om att bo i Bangkok

 

tack för länken precis vad jag letade efter, intresserad av att investera i thailand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle personligen inte vilja bo i bangkok. Vill vara någonstans där det är lite lugnare hehe

 

jo på ett sätt, men jag skulle nog välja bangkok ändå, mer att göra o mer vardag än beachen och festandet, man tröttnar på det livet rätt snabbt tror jag. t.ex att bo på ko samui och ligga på beachen o hänga med nya backpackers som kommer o går, säga hej o hejdå till olika brudar man raggat upp på ännu ett fullmoonparty...

 

gäller att ha självdisiplin om man ska bo på nått sånt ställe men det ska ju poker spelare ha har jag hört ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, en hel del om man vill redogora for poker i Thailand, missar nog en hel del men en borjan......

 

1. online poker fungerar, dock inte hos alla siter. Party natverket tillater inte spel i Thailand, mojligtvis att det ar andrat nu efter delningen. Vidare skulle det nog kunna ga om man redan har pengar pa kontona, men har inte testat. (Neteller fungerar forovrigt)

 

2. Boende, bor sjalv i Bangkok och har en hyra pa ca 2000SEK. Fem rum. Koper hus gor man inte i Thailand, handlar oftats om leasing. Utlanningar har ingen laglig ratt att aga mark, dock finns undantag, men nog inget for en pokerspelare. (el ca 100SEK/manad, vatten ca 20SEK/manad)

 

3. Bangkok/Pattaya/osv. Sjalv fordrar jag Bangkok da det finns annat att gora an att bara hanga pa TRAKIGA barer och starnder. Och snalla skriv inte att Pattaya skulle vara sa mkt mer an sexkopstalle, den som varit i Pattaya vet att sexturismen ar extremt stor dar. Vidare ar Pattaya en av de storsta charterstallena (orkar inte citera) i Thailand, dock inte for svenskar men for tyskar, ryssar fransman.

 

4. Bredband, den linan jag sitter pa kostar mig ca 100SEK per manad. Om jag minns ratt ligger den pa ca 1mb. Uppgradering upp till betydligt hogre finns och kostar da ca 200SEK/manad. Valjer man att bosatta sig mitt ute i ingenstanns sa har man givietvis inte detta utbudet utan far noja sig med roksignaler. Alla storre orter och turiststallen har bredband. Valjer man att sitta pa Icafe far man rakna med ca 4-8SEK/timme.

 

5. Hur mkt det kostar att bo i Thailand ar extremt svart att svara pa. Jag lagger, utover hyran, ca 3000/manda pa annat jox.

 

6. Vinner jag ngt? Nej, men det ar varmt, soligt och bekymmerslost! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glomde en sak.....

 

visum: att det skulle vara latt att fa ett 3manadres visum (igen orkar inte citera) hoppas jag var rena skamtet. 3Man NonB Visa far man om man har blivit erbjuden ett jobb eller har bra med pengar pa banken. I vilket fall ar det absolut vanligast att man kommer hit pa turism visum, 1 eller 2 manadre, och sedan aker in och ut ur landet nar detta tar slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

multiple entry visa 5x(60+30) går att fixa rätt lätt. dvs 60dagar man på plats utökar till 90dagar och gör visarun var 90dag. annars kan ju ta airaisa för 200kr till borneo och bestiga berg, bussen till siem reap och leka indiana jones eller flyget till hongkong för 200kr för att förnya visum. 90dagar är en lång tid! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle ju vara perfekt om detta planeras till någon gång i början av 2006. Det kräver ju en del fixande om man ska dra iväg ett helt år.

 

Köper man en ny dator där nere eller tar man med sig sin egna? hehe

 

Prostituerade är inte anledningen jag vill till Thailand, utan det är mest att det är billigt och bra väder :)

 

Det där villan är riktigt fin alltså. Sjukt att man kan ha råd med ett sånt ställe för bara någon tusen lapp i månaden heh.

 

Annars skaffar du dig en bärbar vilket är smidigare. Om jag kommer med på något liknande tar jag enkelt bara med bärbara sen är det problemet ur världen. :)

 

Totti du verkar ha exakt samma idéer som jag har. Viktigt med bredband för grindingen är en viktig del tiden där borta och sedan som totti säger kan man ta avstickare då och då och uppleva andra på egen hand eller med någon annan. Kanske hyr en bungalow på någon Ö eller tar dykarcertifikat eller vad som helst.

 

Som jag sagt till Totti på PM så är jag verkligen intresserad att vara med på det här. Problemet är bara att jag inte är ledig förrens nästa sommar och framåt, alltså från sommaren 2006 till sommaren 2007 typ eftersom jag går sista året nu på gymnasiet.

 

Blir det av i år kan jag inte vara med alltså men slår vi oss ihop några tills nästa år och kollar med hus o.s.v. redan nu så är jag mer än gärna med.

 

 

Har samma situation jag med sista året på gymnasiet.. Men jag hänger lätt på om vi drar iväg till sommaren. Om man börjar planera nu kan det ju bli riktigt bra :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det visumet far du garna dela med dig av hur man far......antagligen pa ngt annat satt an vad som uppges nar man fragar ambassaden i Stockholm :roll:

 

http://thaiembassy.se/visa.htm

 

Issued for 60 days. Another 30 days may be granted by Immigration Division, Bangkok, Thailand. Applicant is not permitted to engage in any occupation or employment.

 

Application fee : SEK 200 per entry and person

 

Multiple entries within one year SEK 1,000

 

EDIT:

 

alltså, man skaffar multiple entry(5x60) i sverige och förnyar(30dagar) i thailand. går att göra på de flesta större turistorter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle ju vara perfekt om detta planeras till någon gång i början av 2006. Det kräver ju en del fixande om man ska dra iväg ett helt år.

 

Köper man en ny dator där nere eller tar man med sig sin egna? hehe

 

Prostituerade är inte anledningen jag vill till Thailand, utan det är mest att det är billigt och bra väder :)

 

Det där villan är riktigt fin alltså. Sjukt att man kan ha råd med ett sånt ställe för bara någon tusen lapp i månaden heh.

 

Annars skaffar du dig en bärbar vilket är smidigare. Om jag kommer med på något liknande tar jag enkelt bara med bärbara sen är det problemet ur världen. :)

 

Totti du verkar ha exakt samma idéer som jag har. Viktigt med bredband för grindingen är en viktig del tiden där borta och sedan som totti säger kan man ta avstickare då och då och uppleva andra på egen hand eller med någon annan. Kanske hyr en bungalow på någon Ö eller tar dykarcertifikat eller vad som helst.

 

Som jag sagt till Totti på PM så är jag verkligen intresserad att vara med på det här. Problemet är bara att jag inte är ledig förrens nästa sommar och framåt, alltså från sommaren 2006 till sommaren 2007 typ eftersom jag går sista året nu på gymnasiet.

 

Blir det av i år kan jag inte vara med alltså men slår vi oss ihop några tills nästa år och kollar med hus o.s.v. redan nu så är jag mer än gärna med.

 

 

Har samma situation jag med sista året på gymnasiet.. Men jag hänger lätt på om vi drar iväg till sommaren. Om man börjar planera nu kan det ju bli riktigt bra :D

 

Är det inte lite skönare om man kan vara hemma i sverige ett par månader på sommaren, umgås med vänner o.s.v. som man knappt hunnit när det varit skola.. Sen lagom till september så sticker man iväg över vintern till i slutet av våren? Skulle passa mig perfekt. Ingen nackdel att vara hemma i sverige när det är sommar precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle ju vara perfekt om detta planeras till någon gång i början av 2006. Det kräver ju en del fixande om man ska dra iväg ett helt år.

 

Köper man en ny dator där nere eller tar man med sig sin egna? hehe

 

Prostituerade är inte anledningen jag vill till Thailand, utan det är mest att det är billigt och bra väder :)

 

Det där villan är riktigt fin alltså. Sjukt att man kan ha råd med ett sånt ställe för bara någon tusen lapp i månaden heh.

 

Annars skaffar du dig en bärbar vilket är smidigare. Om jag kommer med på något liknande tar jag enkelt bara med bärbara sen är det problemet ur världen. :)

 

Totti du verkar ha exakt samma idéer som jag har. Viktigt med bredband för grindingen är en viktig del tiden där borta och sedan som totti säger kan man ta avstickare då och då och uppleva andra på egen hand eller med någon annan. Kanske hyr en bungalow på någon Ö eller tar dykarcertifikat eller vad som helst.

 

Som jag sagt till Totti på PM så är jag verkligen intresserad att vara med på det här. Problemet är bara att jag inte är ledig förrens nästa sommar och framåt, alltså från sommaren 2006 till sommaren 2007 typ eftersom jag går sista året nu på gymnasiet.

 

Blir det av i år kan jag inte vara med alltså men slår vi oss ihop några tills nästa år och kollar med hus o.s.v. redan nu så är jag mer än gärna med.

 

 

Har samma situation jag med sista året på gymnasiet.. Men jag hänger lätt på om vi drar iväg till sommaren. Om man börjar planera nu kan det ju bli riktigt bra :D

 

Är det inte lite skönare om man kan vara hemma i sverige ett par månader på sommaren, umgås med vänner o.s.v. som man knappt hunnit när det varit skola.. Sen lagom till september så sticker man iväg över vintern till i slutet av våren? Skulle passa mig perfekt. Ingen nackdel att vara hemma i sverige när det är sommar precis.

 

 

Det lät ännu bättre :D Man sticker när kölden börjar närma sig ;) Ne män ärligt talat så lät det som ett kanon bra förslag, jag är definitivt på. Skulle va kul om man kunde bli en 4 pers typ allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på, September låter kanon 8-)

Jag var runt i Thailand 1 månad för 2år sedan.. har bara längtat tillbaka sen dess.

 

Fråga:

Är det inga problem om alla lirar samtidigt på samma uppkoppling(Sajten tror vi fuskar)? Måste vi spela olika pokernätverk?

Tror dock inte jag kommer spela så hemskt mycket... 2-3h om dan för skoj skull... kan nog leva på min nuvarande Bankrulle i minst 1 år i Thailand. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok: missuppfattning fran min sida?, det jag menade var att 90 adgars visum ar svart att fa. Daremot sa absolut kan man fa 60 adgars turistvisum, och det var det jag menade med att man tar sig in och ut ur landet for att fa nya dagar.

 

60dagar som man utöka till 90... det är så de flesta divemasters, engelskalärare och bartenders etc gör. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok: missuppfattning fran min sida?, det jag menade var att 90 adgars visum ar svart att fa. Daremot sa absolut kan man fa 60 adgars turistvisum, och det var det jag menade med att man tar sig in och ut ur landet for att fa nya dagar.

 

Det var nog mitt tidigare inlägg som virrade till det. Såg att jag hade skrivit "3-månaders visum är lätt att få". Skulle kanske ha skrivit "det är lätt att få stanna i 3 månader" istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...