Vertical Mind Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Postar den här HH för att jag är lite osäker på om jag gjorde rätt eller inte. Är det för tight och konservativt spel att lägga KQo här? NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $10+$1 (real money), #1,446,703,085 Acton Single Table Tournament, 7 Nov 2005 8:25 AM ET Seat 1: Rabbagast ($560 in chips) Seat 3: AngelinoBoy ($5,080 in chips) Seat 4: Funky_Fly ($740 in chips) Seat 5: bren xx ($2,860 in chips) Seat 6: mikeabarca1 ($2,600 in chips) Seat 9: VerticalMind ($3,160 in chips) JAG ANTES/BLINDS mikeabarca1 posts blind ($50), VerticalMind posts blind ($100). POCKETCARDS Dealt to VerticalMind [ Qd,Kh ] PRE-FLOP Rabbagast bets $560 and is all-in, AngelinoBoy folds, Funky_Fly calls $560, bren xx folds, mikeabarca1 folds, VerticalMind folds. Mina funderingar: Fi är kort och ställer in från UTG, Funky_Fly synar, också han med väldigt kort stack. Det kostar mig altså 460 att syna plus att jag antagligen kommer att vara AI mot två motståndare på flopen om jag träffar. Gissningsvis har båda mig slagen just nu med Ax eller ett PP, men man vet ju aldrig på den här nivån. Efter övervägande (ca3-1 på pengarna mot ett förmodat 50/50 läge (lågt PP) och ett 40/60 (Ax).) lägger jag handen och låter småstackarna battla. Rätt eller fel? // Johan * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Helt okej att vika där trots fina pott-odds. Risken att du är dominerad är väldigt stor. Att Funky_Fly bara synar istället för att stoppa in resten (för att få maximal fold-equity från mörkarna) kan också tyda på att han har en mycket stark hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Helt okej att vika där trots fina pott-odds. Risken att du är dominerad är väldigt stor. Att Funky_Fly bara synar istället för att stoppa in resten (för att få maximal fold-equity från mörkarna) kan också tyda på att han har en mycket stark hand. Det kan också tyda på att han är en tomte som inte riktigt vet vad han gör. Men jag håller med, finns ingen anledning att syna med KQ här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AAisking Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Fold, utan tvekan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Beroende på vad jag sett flunky göra tidigare så ställer jag antingen in och coinflippar i en sidpott och försöker klonka ut den första allin bettaren, eller så viker jag den handen och nöjer mig med att en av spelarna kommer vara ute snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Santa_Bege Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Okej, tänk dig att du står vid ett övergånsställe. Rött ljus. Bredvid dig står två killar. Bägge har solglasögon och röd/vit lång pinne ner i backen. På andra sidan gatan står en läcker blondin och vill ha hjälp med sina trasiga strumpband... De blinda killarna verkar otåliga på att det skall bli grönt ljus. Den ene gör ett raskt och bestämt kliv ut i gatan helt plötsligt. Den andre hakar snabbt på. Vad gör du: a) springer fort som attan förbi blindstyrena och hjälper galant damen i fråga. b) Väntar på grönt ljus och strafar coolt fram till Donnan och talar om att "hastverk är aldrig kvalitet samt att storleken är avgörande vid All-in..." Okej, kanske inte så bra råd men jag hade i alla fall kul när jag skrev det. Fold är helt klockrent i ditt fall anser jag, du får snart bättre kort. //Santa_Bege Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vertical Mind Postad 7 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2005 Tackar alla. Trodde att jag gjorde rätt men var aningen osäker, inte nu längre. Här kommer upplösningen: FLOP [board cards KD,6S,QH ] TURN [board cards KD,6S,QH,QS ] RIVER [board cards KD,6S,QH,QS,10D ] SHOWDOWN Rabbagast shows [ AC,9S ] Funky_Fly shows [ 5S,5H ] Funky_Fly wins $1,270. Mina tankar om spelarnas händer visade sig stämma *stolt* men den slutliga brädan fick mig att gråta en skvätt. Hahaha!!! Liknelsen med övergångsstället var klockren! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 varför hade det alltid varit bra att göra det andra mot det trådskaparen valt när man läser resultaten på såna här postningar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vertical Mind Postad 7 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2005 Hehe. Beror nog på vad jag skrev mot slutet, man gråter en svätt när man innser hur fett man hade dragit ut och blir på så vis osäker på om man gjorde rätt eller inte. Men bara det faktum att man skulle vara tvunget att dra ut innebär ju att man faktiskt tog rätt beslut innan flopen, man vill gå in som ledare, inte underdog. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts