Supra Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Tidigare har det varit många stora potter på bordet och vissa har donerat en hel del och sedan försvunnit. GeRONIMO hade jag inte så bra koll på men han verkade inte vara lösaggro utan en någorlunda solid spelare. f1rma 75.90 Fazi 46.90 JonnyAnd 31.85 Skeden 37.23 badeball_ 18.40 Hero 160.30 GeRONIMO 62.82 Erik_88 45.00 ra11e 185.99 angelica 11.35 GeRONIMO Set dealer Erik_88 Ante/Small blind 0.25 ra11e Big blind/Bring in 0.50 Fazi Post 0.50 Hero Card dealt to a spot K K f1rma Fold 0.00 Fazi Check JonnyAnd Fold 0.00 Skeden Call 0.50 badeball_ Fold 0.00 Hero Raise 4.00 GeRONIMO All-in 62.82 Erik_88 Fold 0.25 ra11e Fold 0.50 Fazi Fold 0.50 Skeden Fold 0.50 Hero ?? Jag drog till en stor höjning eftersom jag vill isolera mig mot en spelare och man brukade få 3-4 syn om man betade 4bb. Hur skulle ni göra i den här situationen? * RP - QoS * Citera
erik87 Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Syn, tror knappast han skulle ställa in direkt med AA, och har han trots allt AA så är det bara att bryta ihop och komma igen. Citera
Hoson Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 syyyyyyyn (som pecka skulle ha sagt) Citera
grannby Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 jag har sett alltför många AA i de här läget för att tro ngt annat...ganska readberoende måste jag säga Citera
Reaper Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Är han inte solid as a rock och endast gör detta move med AA, så är det soklar syn. Du vinner lätt mer än 50% av ggr med KK i detta läge utan read. Lite snabb knappning i pokerstove ger: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 65.9709 % 64.26% 01.71% { KK } Hand 2: 34.0291 % 32.32% 01.71% { TT+, AKs, AKo } Citera
Carbon Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Om Fi nu sitter på AA varför spela handen så extremt. Om Hero sitter på AK eller JJ kommer han antaligen att folda och Fi vinner en skitpot på 5. Varför inte höja upp till 12 och låta Hero göra en felaktig syn? Citera
Big Less Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Lätt syn. Det är ju bara en reraise. Hade sekvensen varit raise-reraise-reraise-all in hade man kanske fått tänka efter lite. Citera
Verdi Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Du kan inte lägga denna. Förmodligen sitter han på QQ, JJ och hoppas att du har AK/AQ. Dvs, med största sannolikhet vinner han potten och om han skulle bli synad så är han ändå knapp favorit. Med KK måste du syna såna här. Ibland förlorar man men... Citera
HasseA Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Denna fråga kommer varje dag på detta forum. Om man inte törs gå all-in med KK så skall man inte spela poker! Citera
Stoneburg Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Om han bara gör så med AA, KK och AK, fold. Om han gör det med QQ också kan du ju fundera på att syna. Om han inte är LAG kan du lika gärna lägga, man är oftast uppe mot AA. Citera
Supra Postad 4 November , 2005 Författare Rapport Postad 4 November , 2005 Jag och den andra storstacken var de som lirade klart tightast vid bordet. Detta hade Geronimo helt klart koll på. Han måste sätta mig på JJ-AA eller AK som sämst. Om han hade JJ, QQ eller AK varför inte reraisa och sondera terrängen?Det enda jag kan syna med är AA och KK. Alltså har han AA eller så sätter han mig på QQ-JJ eller AK och vill att jag ska folda. Det senare verkar dock väldigt onödigt eftersom potten var väldigt liten i förhållande till hur stor stack han ändå hade. Citera
Fairlane Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Om han bara gör så med AA, KK och AK, fold. Om han gör det med QQ också kan du ju fundera på att syna. Om han inte är LAG kan du lika gärna lägga, man är oftast uppe mot AA. Nja, gör fienden detta med AA, KK och AK, bör det väl vara +EV att syna? Det finns 4 kombinationer av AA, 1 kombination av KK och 8 kombinationer av AK. Jag får det till +EV att syna om man räknar att man har 70% sannolikhet att vinna mot AK och 20% mot AA och split mot KK. Räknar jag galet? Citera
Stoneburg Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Du får ju ha i åtanke att han antagligen gör det här spelet mycket oftare med AA än med AK. Dessutom är väl sannolikheten att han har AA större än att han har AK, inte tvärtomn, i och med att Hero har två kungar. Finns ju tre A att lägga till första ässet men bara två K. Citera
dur4nd Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 jag hade synat. synade du? hur gick det? Citera
DanielN Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Min femöring är att många dåliga spelare gör just det här movet med AA och hoppas på syn. De vet att AA är bäst PF och om någon synar är de istort sett alltid favoriter. Värdet på spelet är självklart värdelöst men ibland brukar någon QQ-KK syna. Samtidigt finns det självklart spelare som kör det här spelet med lite vad som helst. Jag synar själv 'generellt' alltid denna situation då jag uppfattat det som ev+ iom alla AK,KK-TT, ibland även TT-22. Men räkna med att stöta på AA en hel del gånger. Citera
flibben Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 och tänk grabbar, ibland blir det som för mig igår, man drar ut essen med sin KK på en härlig K flopp! Citera
OrvarKalle Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Näst intill olagligt att folda KK preflop. Syn! Citera
Supra Postad 4 November , 2005 Författare Rapport Postad 4 November , 2005 Min femöring är att många dåliga spelare gör just det här movet med AA och hoppas på syn. De vet att AA är bäst PF och om någon synar är de istort sett alltid favoriter. Värdet på spelet är självklart värdelöst men ibland brukar någon QQ-KK syna. Samtidigt finns det självklart spelare som kör det här spelet med lite vad som helst. Jag synar själv 'generellt' alltid denna situation då jag uppfattat det som ev+ iom alla AK,KK-TT, ibland även TT-22. Men räkna med att stöta på AA en hel del gånger. Visst normalt är det inget att fundera över men när någon gör en sådan här sjuk höjning i en nästan tom pott och denna person har mer än ett inköp i stacken så ser man oftast AA. De enda som gör såna all-ins med sämre händer brukar ha ett halvt inköp eller mindre och vilja gambla i varje pott i princip. Citera
Supra Postad 4 November , 2005 Författare Rapport Postad 4 November , 2005 och tänk grabbar, ibland blir det som för mig igår, man drar ut essen med sin KK på en härlig K flopp! Jo det får man också ta hänsyn till att man har nästan 1/5 chans att dra ut om man möter AA. Citera
Ugrath Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 En hel del spelare som har haft en historia av att förlora med sina AA pga att dom inte kan släppa handen postflop börjar istället pusha all in preflop med den varje gång. I detta läget tycker jag folden är ganska given. Citera
Supra Postad 4 November , 2005 Författare Rapport Postad 4 November , 2005 Resultat var att släppte kungarna för första gången någonsin före flopp Han påstod efter handen att han hade AKs. Citera
iller Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Lätt syn. Det är ju bara en reraise. Hade sekvensen varit raise-reraise-reraise-all in hade man kanske fått tänka efter lite. Exakt! Eller trippla stackdjupet, alternativt byt ut kungarna mot QQ så är situationen någonting att klura på, nu är det blixtsyn som gäller. Citera
Recommended Posts