alve Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Just clearat bonus hos Betsson, så sätter mig och skottar lite på NL$100. Så kommer denna hand, ingen speciell read på fi. Spelat drygt ett varv, så tror inte jag har nån speciell table image. Table 'Knox City': $1-$1 No Limit Texas Hold'em (Real Money) Seat 0: wadejerson ($45.20 in chips) Seat 1: alve123 ($99.90 in chips) Seat 2: pdpgizmo ($30.70 in chips) Seat 3: DarthVader96 ($8.60 in chips) Seat 4: nando85 ($42.25 in chips) Seat 5: KristianSS ($99 in chips) Seat 6: Palmenman ($272.30 in chips) Seat 7: sleeplogic ($158.70 in chips) (on the button) Seat 8: otto_k ($202.55 in chips) Seat 9: Lagemo99 ($17.55 in chips) *** Blind Bet Round *** : Dealt to alve123: 6d Dealt to alve123: 6c otto_k : Post Blind ($0.50) Lagemo99 : Post Blind ($1) *** Pre-Flop *** : wadejerson : Fold alve123 : Call ($1) pdpgizmo : Foldffa DarthVader96 : Fold nando85 : Call ($1) KristianSS : Bet ($2) Palmenman : Call ($2) sleeplogic : Fold otto_k : Fold Lagemo99 : Fold alve123 : Call ($1) nando85 : Call ($1) *** Flop *** : 2:spade: 8:spade: 9:diamond: Pot: ~$9.50 alve123 : Check Ingen träff, checkar för att se vad som händer. nando85 : Check KristianSS : Bet ($3) Svagt continuationbet, kan ju betyda lite vad som helst. Palmenman : Fold alve123 : Call ($3) Synar, känner att det finns en stor chans att jag ligger före. nando85 : Fold *** Turn *** : [ 2:spade: 8:spade: 9:diamond: ] 6:heart: Pot: ~$15.50 alve123 : Check KLONK, checkar för att få ut mer ur 2 höga kort. KristianSS : Bet ($7) Fortfarande inga starka bets. alve123 : Call ($7) Här är det första jag undrar över. Ska jag check-raisea här eller fortsätta mitt slowplay? *** River *** : [ 2:spade: 8:spade: 9:diamond: 6:heart: ] J:heart: Pot: ~$29.50 alve123 : Bet ($20) Representerar ett missat färgdrag. KristianSS : Raise ($40) Det kan väl inte vara en bluff? Han måste ha något, med andra ord hjälpte J:heart: honom eller så har han slowplayat något hela vägen. Bara att trycka in stålarna och betala av om han har ett bättre set? Citera
nucleus Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 tomtigt spelat. varför slöspelar alla ihjäl sina träffar, jag kan inte förstå det. betta som du har nåt så kan du vinna stort när du har nåt bra, vinna potter när du inte har nåt alls och få en känsla för vad du står när du är nånstans mittemellan. simple as that! Går väl egentligen inte att spela denna hand sämre. du borde foldat flopen höjt turn och inte betalat av river.... Citera
nucleus Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Blir nästan upprörd. Hur kan du slöspela när du har tur och klonkar på en bräda som har färg och stegdrag åt alla håll och dessutom inga vettiga händer du kan få betalt av om du inte är slagen. Vad ska han ha, betala av med AK? Vad sätter du honom på? hoppas att han bettar hela vägen och träffar J på river eller? Citera
alve Postad 2 November , 2005 Författare Rapport Postad 2 November , 2005 Blir nästan upprörd. Hur kan du slöspela när du har tur och klonkar på en bräda som har färg och stegdrag åt alla håll och dessutom inga vettiga händer du kan få betalt av om du inte är slagen. Vad ska han ha, betala av med AK? Vad sätter du honom på? hoppas att han bettar hela vägen och träffar J på river eller?Du kan ha helt rätt i att jag kanske borde bygga pot på turn och ta mer betalt av färgdrag och stegdrag. Han kommer ju ändå betala av med två par eller liknande.Vill gärna höra varför du tycker det är lätt fold på floppen. Citera
hnat Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Om han nu känns så svag så tycker jag du kan prova checkraise på flopp. Iofs lite halvläskigt när det är en kille till kvar. Men när du nu bara synar och klonkar så måste du ju ta betalt. Bäst vore väl att beta ut direkt själv, eftersom det är långt ifrån säkert att han forrtsätter beta. Citera
Nidson Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Blir nästan upprörd. Hur kan du slöspela när du har tur och klonkar på en bräda som har färg och stegdrag åt alla håll och dessutom inga vettiga händer du kan få betalt av om du inte är slagen. Vad ska han ha, betala av med AK? Vad sätter du honom på? hoppas att han bettar hela vägen och träffar J på river eller?Du kan ha helt rätt i att jag kanske borde bygga pot på turn och ta mer betalt av färgdrag och stegdrag. Han kommer ju ändå betala av med två par eller liknande.Vill gärna höra varför du tycker det är lätt fold på floppen. Om du ska spela vidare på floppen måste du ju ta kommandot i potten i alla fall. Du har ju långt ifrån odds att dra efter set (en av dina outs är dessutom en spader) och majoriteten av alla andra kort som kan komma är ruggiga scarecards för dig även om du nu skulle ha flyt och ligga före på floppen. Betfolda, checkraisa eller checkfolda floppen. Alla dessa alternativ känns stabilare än att checksyna. Citera
Vinden Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Blir nästan upprörd. Hur kan du slöspela när du har tur och klonkar på en bräda som har färg och stegdrag åt alla håll och dessutom inga vettiga händer du kan få betalt av om du inte är slagen. Vad ska han ha, betala av med AK? Vad sätter du honom på? hoppas att han bettar hela vägen och träffar J på river eller?Du kan ha helt rätt i att jag kanske borde bygga pot på turn och ta mer betalt av färgdrag och stegdrag. Han kommer ju ändå betala av med två par eller liknande.Vill gärna höra varför du tycker det är lätt fold på floppen. Du får väl bestämma dig om huruvida du ligger före på floppen eller inte. Tror du att du gör det så checkraisar du, annars så slänger du. Förstår inte alls meningen med att syna där, när du dessutom är ur position. Du lär ju knappas förbättra din hand och vilken ytterligare information har du tänkt dig att få på turn? Citera
alve Postad 2 November , 2005 Författare Rapport Postad 2 November , 2005 Blir nästan upprörd. Hur kan du slöspela när du har tur och klonkar på en bräda som har färg och stegdrag åt alla håll och dessutom inga vettiga händer du kan få betalt av om du inte är slagen. Vad ska han ha, betala av med AK? Vad sätter du honom på? hoppas att han bettar hela vägen och träffar J på river eller?Du kan ha helt rätt i att jag kanske borde bygga pot på turn och ta mer betalt av färgdrag och stegdrag. Han kommer ju ändå betala av med två par eller liknande.Vill gärna höra varför du tycker det är lätt fold på floppen. Om du ska spela vidare på floppen måste du ju ta kommandot i potten i alla fall. Du har ju långt ifrån odds att dra efter set (en av dina outs är dessutom en spader) och majoriteten av alla andra kort som kan komma är ruggiga scarecards för dig även om du nu skulle ha flyt och ligga före på floppen. Betfolda, checkraisa eller checkfolda floppen. Alla dessa alternativ känns stabilare än att checksyna. Orginal planen var ju check-folda. Han bettar svagt fold till mig och en kille efter. Jag tycker att om jag då check-raisear får jag bara syn av en bättre hand. Om han nu är på två höga kort så kommer han väl oftast vika på turn och vi får båda en billig showdown. Citera
alve Postad 2 November , 2005 Författare Rapport Postad 2 November , 2005 Blir nästan upprörd. Hur kan du slöspela när du har tur och klonkar på en bräda som har färg och stegdrag åt alla håll och dessutom inga vettiga händer du kan få betalt av om du inte är slagen. Vad ska han ha, betala av med AK? Vad sätter du honom på? hoppas att han bettar hela vägen och träffar J på river eller?Du kan ha helt rätt i att jag kanske borde bygga pot på turn och ta mer betalt av färgdrag och stegdrag. Han kommer ju ändå betala av med två par eller liknande.Vill gärna höra varför du tycker det är lätt fold på floppen. Du får väl bestämma dig om huruvida du ligger före på floppen eller inte. Tror du att du gör det så checkraisar du, annars så slänger du. Förstår inte alls meningen med att syna där, när du dessutom är ur position. Du lär ju knappas förbättra din hand och vilken ytterligare information har du tänkt dig att få på turn? Om han fortsätter betta eller viker. Citera
Big Less Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Om han fortsätter betta eller viker. Du menar att han ska folda helt oprovocerat? Håller med dem som säger att det är fruktansvärt dåligt spelat. Höj på floppen om du tror att du leder. Annars famlar du i blindo på turn. Citera
bustard Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 Lägg dig på rivern. Jag sätter honom på 99, vilket kan förklara den lilla betten på floppen, även om jag absolut inte skulle spela så. Citera
alve Postad 3 November , 2005 Författare Rapport Postad 3 November , 2005 Om han fortsätter betta eller viker. Du menar att han ska folda helt oprovocerat? Håller med dem som säger att det är fruktansvärt dåligt spelat. Höj på floppen om du tror att du leder. Annars famlar du i blindo på turn. Menar självklart att han checkar turn. Som sagt så tror jag en raise skrämmer iväg sämre händer och gör att jag bara får syn av bättre. Det är därför jag bara synar. Citera
bustard Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 Blir nästan upprörd. Hur kan du slöspela när du har tur och klonkar på en bräda som har färg och stegdrag åt alla håll och dessutom inga vettiga händer du kan få betalt av om du inte är slagen. Vad ska han ha, betala av med AK? Vad sätter du honom på? hoppas att han bettar hela vägen och träffar J på river eller? Och jag blir upprörd av såna paternaliska typer som du. Finns inget jag hatar mer i världen än personer som blir arga på personer som bara skadar sig själva, och ingen utomstående Citera
riosatiy Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 Orginal planen var ju check-folda. Han bettar svagt fold till mig och en kille efter. Jag tycker att om jag då check-raisear får jag bara syn av en bättre hand. jag skulle inte vilja ha syn i det här läget.. antingen bestämmer jag mig för att jag har bättre hand och check-raisar i hopp om att ta hem potten nu eller så bestämmer ja mig för att han har bättre och lägger mig. alla kort utom 23456 off suit är ju i princip scarecards för dig... så vet inte riktigt vad du vill ha ut av en gratis turn o river för han om du har bättre hand.. Citera
nucleus Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 Blir nästan upprörd. Hur kan du slöspela när du har tur och klonkar på en bräda som har färg och stegdrag åt alla håll och dessutom inga vettiga händer du kan få betalt av om du inte är slagen. Vad ska han ha, betala av med AK? Vad sätter du honom på? hoppas att han bettar hela vägen och träffar J på river eller? Och jag blir upprörd av såna paternaliska typer som du. Finns inget jag hatar mer i världen än personer som blir arga på personer som bara skadar sig själva, och ingen utomstående Vafan snackar du om din jävla sopa!! Det handlar väl knappast om paternalism utan snarare motsatsen. Gå och lägg dig i ditt gryt igen ditt troll!! Citera
alve Postad 4 November , 2005 Författare Rapport Postad 4 November , 2005 Orginal planen var ju check-folda. Han bettar svagt fold till mig och en kille efter. Jag tycker att om jag då check-raisear får jag bara syn av en bättre hand. jag skulle inte vilja ha syn i det här läget.. antingen bestämmer jag mig för att jag har bättre hand och check-raisar i hopp om att ta hem potten nu eller så bestämmer ja mig för att han har bättre och lägger mig. alla kort utom 23456 off suit är ju i princip scarecards för dig... så vet inte riktigt vad du vill ha ut av en gratis turn o river för han om du har bättre hand.. Vad jag menar är att om jag check-raisear synar han bara med bättre händer, och jag betalar då extra till dess händer. Summan blir att jag bara betalar mer till dom bättre händer och bara får det i potten av sämre. Citera
alve Postad 4 November , 2005 Författare Rapport Postad 4 November , 2005 Blir nästan upprörd. Hur kan du slöspela när du har tur och klonkar på en bräda som har färg och stegdrag åt alla håll och dessutom inga vettiga händer du kan få betalt av om du inte är slagen. Vad ska han ha, betala av med AK? Vad sätter du honom på? hoppas att han bettar hela vägen och träffar J på river eller? Och jag blir upprörd av såna paternaliska typer som du. Finns inget jag hatar mer i världen än personer som blir arga på personer som bara skadar sig själva, och ingen utomstående Anledningen att jag postat hand historyn är i och för sig för att folk ska säga vad dom tycker om mitt spel och ge tips. Om han tycker det är så dåligt spel att han blir upprörd tycker jag han kan skriva det. Citera
richardd Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Förstår dina motiveringar bakom synen helt klart, fast den kräver read eller position, din motståndare kommer vara mer benägen att betta turn om du checkar turn då många göra sådana syner som du visar i denna HH. Och när det inträffar kan du ju inte ta synen igen. Men generellt så är det bättre att raisa på floppen, men checksyn är inte katastrof som många i denna tråd verkar tycka, mot en multitablande TAG motståndare är synen helt okej. Citera
alve Postad 4 November , 2005 Författare Rapport Postad 4 November , 2005 Förstår dina motiveringar bakom synen helt klart, fast den kräver read eller position, din motståndare kommer vara mer benägen att betta turn om du checkar turn då många göra sådana syner som du visar i denna HH. Och när det inträffar kan du ju inte ta synen igen. Men generellt så är det bättre att raisa på floppen, men checksyn är inte katastrof som många i denna tråd verkar tycka, mot en multitablande TAG motståndare är synen helt okej. Joo, det är ju helt klart ett problem att han kan bluffa mig igen. Bra tips för att motverka det.Mycket diskussion om synen på flop, tycker jag är roligt. Tar gärna emot mer åsikter om spelet i övrigt också. Citera
bustard Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Blir nästan upprörd. Hur kan du slöspela när du har tur och klonkar på en bräda som har färg och stegdrag åt alla håll och dessutom inga vettiga händer du kan få betalt av om du inte är slagen. Vad ska han ha, betala av med AK? Vad sätter du honom på? hoppas att han bettar hela vägen och träffar J på river eller? Och jag blir upprörd av såna paternaliska typer som du. Finns inget jag hatar mer i världen än personer som blir arga på personer som bara skadar sig själva, och ingen utomstående Vafan snackar du om din jävla sopa!! Det handlar väl knappast om paternalism utan snarare motsatsen. Gå och lägg dig i ditt gryt igen ditt troll!! Tack för att du visar att jag har rätt, tomte Såna idioter som du ska lltid krossas, hatar din sort, hur fan kan du bli upprörd över att annan määniska spelar bort sina egna pengar ??! Citera
nucleus Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Blir nästan upprörd. Hur kan du slöspela när du har tur och klonkar på en bräda som har färg och stegdrag åt alla håll och dessutom inga vettiga händer du kan få betalt av om du inte är slagen. Vad ska han ha, betala av med AK? Vad sätter du honom på? hoppas att han bettar hela vägen och träffar J på river eller? Och jag blir upprörd av såna paternaliska typer som du. Finns inget jag hatar mer i världen än personer som blir arga på personer som bara skadar sig själva, och ingen utomstående Vafan snackar du om din jävla sopa!! Det handlar väl knappast om paternalism utan snarare motsatsen. Gå och lägg dig i ditt gryt igen ditt troll!! Tack för att du visar att jag har rätt, tomte Såna idioter som du ska lltid krossas, hatar din sort, hur fan kan du bli upprörd över att annan määniska spelar bort sina egna pengar ??! Vad är det för fel på dig? Du kommer från ingenstans och kallar mig idiot och att du hatar "mina typer" mest i världen. Du är en sjuk männsika och borde verkligen tas om hand om. Vilken av alla mentalinstutitioner har du rymt från eller är du ett av fallen som springer runt löst sen dom stängde ner de flesta? Och nej, jag sitter inte hemma och bankar huvudet i väggen för att han spelar bort sina pengar, att man blir upprörd var mer ett sätt att skriva för att visa att jag inte alls tyckte handen var bra spelad. Vem har förresten över huvud taget sagt att han spelar bort sina pengar. Man behöver inte vara en förlorande spelare för att man inte spelar perfekt på denna låga nivå. Vi diskuterar en hand som en för mig okänd spelare spelade dåligt, enligt mitt tycke. Jag skriver hur jag tycker han borde ha spelat den, det är vad vi gör i den här delen av forumet tills du kom hit. Jag tycker att du ska gå och lägga dig igen nu och låta tråden handla om det som trådskaparen vill att den ska handla om. Jag har sagt vad jag har att säga och vill du fortsätta får du göra det i din ensamhet, vilket borde stämma rätt bra med ditt så kallade övriga liv. "Dont argue with a fool -cause people from a distance can't see who is who" Citera
Big Less Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Tack för att du visar att jag har rätt, tomte Såna idioter som du ska lltid krossas, hatar din sort, hur fan kan du bli upprörd över att annan määniska spelar bort sina egna pengar ??! Hur kan du bli upprörd över att killen försöker hjälpa till? alve är uppenbarligen tacksam för hjälpen. Är det någon gör sig skyldig till paternalism så är det du. Citera
nucleus Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Om du ska spela vidare på floppen måste du ju ta kommandot i potten i alla fall. Du har ju långt ifrån odds att dra efter set (en av dina outs är dessutom en spader) och majoriteten av alla andra kort som kan komma är ruggiga scarecards för dig även om du nu skulle ha flyt och ligga före på floppen. Betfolda, checkraisa eller checkfolda floppen. Alla dessa alternativ känns stabilare än att checksyna. Orginal planen var ju check-folda. Han bettar svagt fold till mig och en kille efter. Jag tycker att om jag då check-raisear får jag bara syn av en bättre hand. Om han nu är på två höga kort så kommer han väl oftast vika på turn och vi får båda en billig showdown. Håller helt med Nidson angående floppen. Jag tycker inte det är rätt att spela en hand i hopp om att få en billig showdown. Det kan fungera mot svaga och dåliga spelare men är knappast ett hållbart spel, nån gång i varje hand bör man bestämma sig för vad fi kan ha och om man ligger före eler efter och agera efter det. Check-check poker för att se vem som blev tildelad bäst kort pre är inte ett vinnande spel i längden. För att du ska vinna potten med oförbättrade sexor (vilket du måste anta) så måste han: - inte ha någonting från början - inte träffa t.ex. två överkort på turn river - inte försöka sig på att bluffa potten I princip måste han ju checka turn och river för att du ska ha en chans att vinna potten. Det känns lite väl optimistiskt. Visst kan man ta en syn på flopen om man är väldigt säker på två överkort men då måste du ha en riktigt bra read och våga hålla dig till den. Citera
Stoneburg Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Detta fick mig att skratta: Bara att trycka in stålarna och betala av om han har ett bättre set? Varför i hela fridens namn?! Du menar väl inte att du ska trycka in utan syna hoppas jag? Sen håller jag med de som säger att du spelar handen katastrofalt dåligt. Det ligger både färg och stegedrag, du har haft tur(?) och träffat din två-outare, hur kan du få för dig att slowplaya? Slowplayar gör man när potten är liten och/eller man har handen låst och inte kan blu utdragen, du slowplayar i en halvstor pott där 9 spader, 6st sjuor och tior på river totalt fimpar din hand, samtidigt som Fi kan sitta på ett överpar och träffa ett högre set. Finns hur många sätt som helst för dig att bli utdragen på förutsatt att du inte redan ligger efter mot 88 eller 99. Citera
supah Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Skulle foldat eller checkraiseat på floppen. När du träffar på turn skulle jag bettar runt 20 med tanke på färg och stegdrag. Citera
Recommended Posts