Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena. Första HH`n jag postar här. Postar den med tanke på att jag disskutera den senare med den andra personen om min syn var genialisk eller idiotisk. Så skulle vilja veta vad ni tycker.

Hursomhelst, logga in på NordicBet 19:30, tas direkt till ett bord. Tydligen hade jag reggat mig för en $10k-freeroll som började 19:00. Bygger upp min stack till 15k. Är chipleader ett tag. Då utspelar sig denna hand:

-------------------------------------------------------------------

** Game ID 562614308 starting - 2005-11-01 19:49:41

** First Poker Champ.:Table 212 [Multi Table Hold 'em] (100.00|200.00 No Limit - MTT) Real Money

- Soliton sitting in seat 1 with $1965.00 [Dealer]

- Jarlen sitting in seat 2 with $3045.00

- gonka sitting in seat 3 with $2485.00

- Dahkneth sitting in seat 4 with $5305.00

- YoKoo sitting in seat 5 with $1200.00

- Jurra_ sitting in seat 6 with $14405.00

- sir_Erik sitting in seat 7 with $8410.00

- Crisse78 sitting in seat 8 with $1095.00

- torcida1 sitting in seat 9 with $9340.00

- tubbs0r sitting in seat 10 with $1145.00

Jarlen posted the small blind - $50.00

gonka posted the big blind - $100.00

** Dealing card to Jurra_: Jack of Clubs, Ace of Spades

Dahkneth called - $100.00

YoKoo folded

Jurra_ raised - $300.00

sir_Erik folded

Crisse78 folded

torcida1 folded

tubbs0r folded

Soliton folded

Jarlen folded

gonka folded

Dahkneth called - $300.00

** Dealing the flop: 5 of Spades, 3 of Clubs, 8 of Diamonds

Dahkneth checked

Jurra_ bet - $400.00

Dahkneth raised - $1600.00

Jurra_ called - $1600.00

** Dealing the turn: 7 of Diamonds

Dahkneth went all-in - $3405.00

Jurra_ called - $3405.00

--------------------------------------------------------------

Jag funderade ett tag, men synade som ni ser. Synade alltså med ingenting, dock en "bra ingenting". Var helt säker på att han också hade ingenting. Och har han ingenting, så är mig ingenting rätt bra. För det första antog jag att han satte mig på ingenting också och på såviss försökte köpa potten.

Jag var ju chipleader som sagt, och ett par händer hade jag skrämmt bort motståndarna med bettar. Så hade jag varit Dahkneth hade jag tyckt att jag var en loose aggressive spelare. Sedan kostade det mig lika mycket att syna som det fanns i potten.

Som jag sa var jag nästintill hundra på att han bluffade med var det en helt galen syn av mig ändå?

Postar resultat senare...

* RP - QoS *

Postad

Hmm....dålig syn. Nu hade han ju inget, eftersom du postar den här, men det där är ett säkert sätt att kasta bort sina pengar på om du inte har en väldigt bra read, vilket kan vara svårt att ha i frirullar, stora mtt:s

Postad

Okej. Snacket om att det är svårt att ha read i freerolls jämfört med en vanlig buy-in MTT kompenseras ju med att man riskerar ingen i freerolls och kan lira mer chansartat och på "känsla".

Hjort: Har fått uppfattningen att många stirrar sig blinda på Ess i freerolls. Så satte han på ett Ess åtminstonde. Sedan tvekar jag på att han hade AK, då många reraisar (all-in ofta) där i freerolls, så AK faller bort. Visst kan ha ha AQ, men lika troligt att han har t.ex. AT.

Postad
Okej. Snacket om att det är svårt att ha read i freerolls jämfört med en vanlig buy-in MTT kompenseras ju med att man riskerar ingen i freerolls och kan lira mer chansartat och på "känsla".

Hjort: Har fått uppfattningen att många stirrar sig blinda på Ess i freerolls. Så satte han på ett Ess åtminstonde. Sedan tvekar jag på att han hade AK, då många reraisar (all-in ofta) där i freerolls, så AK faller bort. Visst kan ha ha AQ, men lika troligt att han har t.ex. AT.

Ingen anledning till att syna.. han kan ju ha parat sin kicker..

Postad
Postar den med tanke på att jag disskutera den senare med den andra personen om min syn var genialisk eller idiotisk.

Finns ingenting att diskutera. GROTESKT usel syn. Du är inte ens favorit mot en SLUMPMÄSSIG hand. Kanske den sämsta synen jag har sett postas här.

Postad
sa ju de León

Haha, vad hade du då?

*hihi* Jag hade A6. Turn gav mig öppet stegdrag och jag pushade för jag ansåg honom som vek med ev händer som AK, AQ, AJ, AT. Trodde inte han skulle syna mig.

Postad

Han hade A6. Han hade sexan och stegdraget att hoppas på inför river. Rivern var en sexa. Kanske var -EV i längden på det, men blev ju en genialisk syn före rivern. :)

Sen typ tre händer efter slår han ut mig. Vinner coinflip. QQ vs AK. Aja, men spela väl med mina chips, Dahkneth.

Postad
Han hade A6. Han hade sexan och stegdraget att hoppas på inför river. Rivern var en sexa. Kanske var -EV i längden på det, men blev ju en genialisk syn före rivern. :)

Sen typ tre händer efter slår han ut mig. Vinner coinflip. QQ vs AK. Aja, men spela väl med mina chips, Dahkneth.

Jag har alla kvar. Var inte orolig. =)

Postad
Kanske var -EV i längden på det, men blev ju en genialisk syn före rivern. :)

Hehe, men nä, sjukt usel, hur du än vänder och vrider på det.

Nej. Hade det vart typ pokermiljonen och jag synat vid samma scenario hade Glimne sagt att det var en genialisk syn. :D