Gå till innehåll

Vad förlorar du mest på?

ninreb

Vad förlorar du mest på?  

208 medlemmar har röstat

1. 1. Vad förlorar du mest på?

• Bad beats
    • Att jag tiltar som in i h.... efter badbeats
    • Min spelstil bygger på att jag är konstant tiltad. Jag är en donator
    • Fylleslask
    • Jag har aldrig släppt en hand. Vägrar inse mig slagen. Har 100% sedda showdowns

Recommended Posts

Jag lovar att "bad beats" kommer vinna denna omröstning.

Intressant hur kass verklighetsuppfattning pokerspelare har.

Nu fanns det ju inte så många andra vettiga alternativ så det vore väl inte ens fel om bad beats vann. Lite beroende på hur man definierar bad beat och de andra alternativen förstås.

Men det var väl en oseriös poll får jag anta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår fråga...

Jag brukar först förlora allt för mycket på något jag vill kalla "bad beat".

Många gånger man förlorat triss mot högre triss, färg mot osv. Sen blir man lagomt tiltat och fungerar som penga donator till alla vid bordets lycka :D Det har blivit lite av en livsstil ;)

Så jag tror jag tar och röstar på mig som en donator :oops:

Länk till kommentar

Verkar som folk faktiskt är rätt ärliga i denna undersökning. Att de förlorar mest på att man tiltar som fan efter en bad beat. Med andra ord så förlorar man pga att man spelar som en kratta och inte kan ta motgångar och de svängningar som är naturliga.... Känner igen mig själv allt för väl. Kan spela solid poker större delen av en dag, för att sedan förlora en del på ett bad beat. Förlorar därefter ännu mer på att tilat bort resten för att försöka ta igen det jag förlorade på mitt bad beat.... Har en stor lucka att täta där....

Länk till kommentar

Jag vill gärna säga bad beats men det är något som tillhör dom naturliga fluktrationerna och visserligen anser jag mig bli väldigt illa behandlad av slumpgudarna men det är jag ganska säker på de flesta gör så det får man nog bortse från.

Nej det jag förlorar på är när jag totalt tappar vettet efter 9-10 tunga utdragningar i rad på några dagar. Så alltså minskar mitt plussande bra mycket på att jag blir så oerhört förbannad när synkalle får in sin hålstege för 5e gången i rad.

Länk till kommentar

När jag hamnar i värsta typ av bad beat är det all in med ett inköp+påfyllning varfje hand, händer som tur va inte så ofta och chansen att det händer är inte stor.. Jag brukar inte gå upp i nivå, jag har ställt in mig på det svåraste punkterna och "tränat" för att aldrig gå upp i nivå, visst är ett skott då och då lite roligt att försöka sig på.

Förlorar mest när jag tiltar, och det p.g.a riktiga och många beats på en och samma gång när man mutltitablar.

Beachjohan har ju rekommenderat lite loss-stops också, kan vara bra att ha.

Länk till kommentar

Då jag anser att "bad beats" hör till spelet, och att oddsen utjämnar sig hyfsat mycket, så ser jag inte det som något jag förlorar på. Därför röstade jag på "Jag har aldrig släppt en hand. Vägrar inse mig slagen. Har 100% sedda showdowns", detta är dock väldigt övewrdrivet, men jag har en tendens att ibland syna att bet då jag känner att jag är slagen..

Länk till kommentar

Jag lovar att "bad beats" kommer vinna denna omröstning.

Intressant hur kass verklighetsuppfattning pokerspelare har.

Ja, för det är klart att alla fylleslaskar eller tiltar så in i helvete efter en bad beat. Och om de tror att de inte gör det så är det för att de har en kass självuppfattning och inte vet om att de gör det. :?

Om man definierar bad beat som att förlora en hand där man när de mesta pengarna går in i potten är stor favorit, och sedan på ett magiskt sätt tar bort möjligheten till sådana för en specifik spelare så skulle de inverka mer på en spelares winrate än alla tiltar i världen (nåja, kanske inte de allra värsta...)

Länk till kommentar