Nick_the_Swede Postad 30 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2005 Vad tycker ni om mitt spel här? Kommentarer om flop, turn och river är välkomna. - 45 personers NLHE-turnering på PokerStars. Buyin $11-1. Blindsen ökar var femte minut. 21 personer kvar på tre bord. *********** # 4 ************** PokerStars Game #2929103052: Tournament #14449787, Hold'em No Limit - Level VII (100/200) - 2005/10/30 - 08:41:26 (ET) Table '14449787 3' Seat #1 is the button Seat 1: fiskepigen (3645 in chips) Seat 2: nick112 (4670 in chips) Seat 3: advanced (1540 in chips) Seat 4: StarrRenee (5660 in chips) Seat 5: King Alaska (5015 in chips) Seat 6: peekozi (2780 in chips) Seat 7: glans (3230 in chips) fiskepigen: posts the ante 25 nick112: posts the ante 25 advanced: posts the ante 25 StarrRenee: posts the ante 25 King Alaska: posts the ante 25 peekozi: posts the ante 25 glans: posts the ante 25 nick112: posts small blind 100 advanced: posts big blind 200 *** HOLE CARDS *** Dealt to nick112 [9:diamond: A ] StarrRenee: folds King Alaska: calls 200 peekozi: folds glans: folds fiskepigen: calls 200 nick112: calls 100 advanced: checks *** FLOP *** [9:club: 7:diamond: A:diamond:] nick112: checks advanced: checks King Alaska: bets 400 fiskepigen: calls 400 nick112: raises 800 to 1200 advanced: folds King Alaska: calls 800 fiskepigen: folds *** TURN *** [9:club: 7:diamond: A:diamond:] [3:diamond:] nick112: bets 1000 King Alaska: raises 1000 to 2000 nick112: calls 1000 *** RIVER *** [9:club: 7:diamond: A:diamond: 3:diamond:] [7 ] nick112: checks King Alaska: bets 1590 and is all-in nick112: calls 1245 and is all-in Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 31 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2005 Fortfarande inga svar? Okej, här är min egen analys.. Preflop: Inga konstigheter. Visst, att folda är rimligt med tanke på dålig position och risken att vara dominerad, men till de här potoddsen tycker jag att det var värt att se en flopp. Floppen: Här är jag nöjd med mitt spel. Ett alternativ hade ju varit att checkhöja all-in istället för att skydda mig maximalt mot färgdraget. Hade det varit bättre? Turn: Inte så kul att se tredje rutern dyka upp. Min bet känns rätt tveksam i efterhand. Jag ville få reda på om han hade en färg eller inte. Eftersom han höjde så verkade han ju ha det. I och med att potten var stor och jag hade sex outs till en kåk på river (och en liten chans att det kom en till ruter och min ruternia skulle ge mig en högre flush) måste jag syna hans höjning. Eller? River: Jag borde foldat. Jag tänkte väl att det fanns en viss chans att han hade semibluffat med ett flushdrag på turn, eller hade nåt i stil med AQ. Men när jag tänker efter var den chansen oerhört liten, så en fold hade varit korrekt. Håller ni med? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 31 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2005 162 visningar och ingen som säger nåt? Komigennurå... jag känner mig åsidosatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Markus374 Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2005 hmm.. antingen satt han väl färgen, eller så fick han kåken med sista 7an På floppen skulle jag nog öst på mer deg, just för att som du säger skydda dig mot färgdraget. Men därefter skulle jag nog gjort ganska så likadant.. Vad blev resultatet? /Markus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 31 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2005 Jag övervägde att höja mer på floppen, men valde en summa som jag trodde skulle få syn av händer i stil med AJ och AQ, med planen att gå allin på turn om ingen ruter kom. Planen sprack när turn var en ruter... Var min bet rätt eller hade en check varit bättre? Det är egentligen det jag är mest osäker på i handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 31 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2005 Resultatet: Fi visar T9 i ruter och jag är ute ur turneringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2005 höj pot på floppen, få in allt på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Markus374 Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2005 i det läget så tror jag nog inte han hade gett sig mot en höjning, men däremot hade han nog övervägt det om du hade checkraisat honom allin på floppen som du nämde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2005 höj pot på floppen, få in allt på turn. Även om turn är en ruter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
helena_ Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Resultatet: Fi visar T9 i ruter och jag är ute ur turneringen. Det påminner om när vi spelade chicago igår kväll och en kompis till mig satt med 2 ruter 6or på hand och hade färg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Reraisa floppen mer (80% till fullpott). När du synar turn så måste du syna river med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2005 Reraisa floppen mer (80% till fullpott). När du synar turn så måste du syna river med. Måste jag verkligen det? Har han mig inte slagen minst 90% av gångerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Reraisa floppen mer (80% till fullpott). När du synar turn så måste du syna river med. Måste jag verkligen det? Har han mig inte slagen minst 90% av gångerna? Jag vet inte om du är sarkastisk eller om du menar allvar så jag svarar på 2 olika sätt. Om du är sarkastisk: Vad tycker ni om mitt spel här? Kommentarer om flop, turn och river är välkomna. Du behöver inte håna mig bara för att jag svarar på din fråga. Om inte: Känns som han antingen hade han dig slagen på turn eller du har honom. Vad sätter du honom på? Kåk eller färg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2005 Nej, jag är inte sarkastisk. Jag var ganska övertygad om att han hade färg. Han gick från att bara syna till att höja min bet när den tredje rutern kom upp - och borde väl vara lite orolig att jag hade en flush eller åtminstone ett set när jag spelar som jag gör? Eller? Jag kände mig nästan säker på att han hade flush, men kunde inte förmå mig att folda ess upp i en så stor pott. Jag tänkte att kanske, kanske var den en bluff eller vilt spel med toppar - men så här i efterhand känns det som att det var väldigt osannolikt. Ingen här verkar ju tycka att jag skulle foldat iofs, så det kanske är jag som är påverkad av resultatet, det kanske var rätt att syna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 1 November , 2005 Rapport Share Postad 1 November , 2005 Jag kände mig nästan säker på att han hade flush, men kunde inte förmå mig att folda ess upp i en så stor pott. Jag tänkte att kanske, kanske var den en bluff eller vilt spel med toppar - men så här i efterhand känns det som att det var väldigt osannolikt. Jag har inget emot att du foldar turn om du tror att han har dig slagen, men synar du turn så måste du se showdown med 75% av stacken i potten. Det är ju inte på bubblan heller, så spela för att vinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2005 Men jag måste syna turn eftersom jag har sex outs till en kåk, samt en liten chans att träffa en halvdan flush med ruternian och vinna med den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 1 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2005 Resultatet: Fi visar T9 i ruter och jag är ute ur turneringen. Det påminner om när vi spelade chicago igår kväll och en kompis till mig satt med 2 ruter 6or på hand och hade färg Lol, det var visst QT i ruter han hade. Måste varit lite förvirrad när jag skrev det där... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 2 November , 2005 Rapport Share Postad 2 November , 2005 Men jag måste syna turn eftersom jag har sex outs till en kåk, samt en liten chans att träffa en halvdan flush med ruternian och vinna med den. Du har 4 outs till kåk och du får inte i närheten av de pengar du behöver på din syn även om du garanterat får syn på en allin på river när du träffar. Varför måste du syna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illi Postad 2 November , 2005 Rapport Share Postad 2 November , 2005 Du kan ju inte räkna med en halvdan flush i dragplanen. Vad ska du med en niohög flush till? Om du bettar för att kolla om han har färgen och han höjer då borde du lägga dig. Annars kan man väl lika gärna checka och syna. Högre raise också på floppen som sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 2 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2005 Du kan ju inte räkna med en halvdan flush i dragplanen. Vad ska du med en niohög flush till? Om du bettar för att kolla om han har färgen och han höjer då borde du lägga dig. Annars kan man väl lika gärna checka och syna. Högre raise också på floppen som sagt. Hmm.. ni har rätt. Jag skulle foldat turn. Känner mig rätt dum som inte insåg förrän nu att jag bara hade fyra outs till kåk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts