Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

** Game ID 555809923 starting - 2005-10-26 11:34:16

** Still Small Voice [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- fuyuan0815 sitting in seat 1 with $1.10

- milax sitting in seat 2 with $16.10

- ccchill sitting in seat 3 with $20.43 [Dealer]

- Pookster sitting in seat 4 with $2.41

- benknackan sitting in seat 5 with $20.60

- inmyrhyme sitting in seat 6 with $37.51

- MrBravo sitting in seat 7 with $12.55

- Smedberg sitting in seat 8 with $7.60

- hawnsteeldoc sitting in seat 9 with $11.55

- smithsmile sitting in seat 10 with $4.37

Pookster posted the small blind - $0.10

benknackan posted the big blind - $0.20

** Dealing card to benknackan: 5 of Hearts, 2 of Hearts

inmyrhyme called - $0.20

MrBravo called - $0.20

Smedberg folded

hawnsteeldoc folded

smithsmile folded

fuyuan0815 folded

milax folded

ccchill called - $0.20

Pookster called - $0.20

benknackan checked

** Dealing the flop: 5 of Diamonds, 5 of Clubs, 4 of Spades

Pookster checked

benknackan checked

inmyrhyme checked

MrBravo checked

ccchill checked

** Dealing the turn: 2 of Clubs

Pookster checked

benknackan checked

inmyrhyme bet - $0.20

MrBravo called - $0.20

ccchill called - $0.20

Pookster called - $0.20

benknackan raised - $0.40

inmyrhyme called - $0.40

MrBravo called - $0.40

ccchill called - $0.40

Pookster called - $0.40

** Dealing the river: 9 of Clubs

Pookster checked

benknackan bet - $1.00

inmyrhyme called - $1.00

MrBravo raised - $5.00

ccchill folded

Pookster folded

benknackan raised - $14.60

inmyrhyme folded

MrBravo went all-in - $6.95

Eller ngt ni tycker jag borde ha gjort annorlunda ?

* RP - QoS *

Postad

Jag tycker du skulle ha höjt mer på turn.. alla drag är nog villiga att betala av mer än en minihöjning där. Massor med folk i potten och enda handen som slår dig är 54. Guldläge att få riktigt bra betalt. En höjning på till i alla fall $1 tror jag inte hade varit helt fel. Behövs bara att första snubben synar 0.80 i en pot på 2 så sköter det sig själv sen.

Postad

Kul att du fick kåken där men, jag personligen tycker du borde raisat lite mer efter turn t.ex till 1-3! Eftersom alla calla 0.20 så borde även någon gå med på lite högre raise. Pluss att du inte har en oslagbar han.

Men efter river är det perfekt som du gjorde att betta svagt och vänta dig en raise av någon som troligen fick flushen ;)

:club::diamond::heart::spade:

Postad
hmm jo de kan väl nog vara sant... Hyfsat betalt fick jag väl ändå måste man väl säga...

Just i den här handen ja, men om river hade kommit blank hade du inte fått något betalt alls av dragen. Höj på riktigt på turn.

Postad

jo de ä sant .. tänkte höja till 0.8 (vilket hade varit en lagom summa?)

Men bestämde mig för att bara göra miniraise för att jag ville ha så många kvar som möjligt eftersom jag var mer eller mindre tvär säker på att ingen annan hade en femma men tack för feedbacken :)

Trevligt forum det här :P

Postad

Jag tycker du spelar fel på alla gator utom preflop.

Beta 60 cent på floppen, alltså 2/3 pott. Med så många med i potten kommer du få minst en syn och det behöver inte vara från en femma - folk kommer syna ner dig med A4, KJ och så vidare. På dessa nivåer så vet ju "alla" att folk "alltid" slöspelar bra händer, dessutom finns det så många idioter som alltid tror att du bluffar att du måste beta för värde.

Samma sak när kåken kommer, dega in ett fint bet så du får bra värde på din hand! Om du nu spelar flop som du gör måste du höja till minst 1 dollar på turn!!!

River är väl inget snack. Du får syn av fler händer som du slår än som slår dig, så där spelar du bra, även om jag tycker du ska beta ut mer!

Postad

På floppen tycker jag du gör rätt i att checka då du egentligen inte har en stark hand och brädan är rätt självklar. Finns inga direkt farliga drag ute.

På turn har jag inget emot check-raise men jag tycker definitivt du bör höja mer.

River ska ju degen in på nått sätt så det är bara att fundera lite på hur aggro fi är(om du t ex kan bet/re-raisa eller om check-raise alt all-in rakt av är bättre) - kom ihåg att du vill ha in så många får som möjligt i fållan ;)

Postad

Eftersom du inte har skrivit ut pottens storlek på resp. gata är det ganska svårläsligt. Men jag tycker om att höja en pott med flera motståndare precis så mycket så att draghänderna följer med och skapar en pott så att ett pottbet på river = ALL- IN. Nu kanske det inte gick här eftersom potten var relativt liten preflop, men i höjda potter med grunda stackar (100BB) så är det ganska lätt att pottcommita motståndare.

Många tänker ju även så med Top-par att ett pottbet på river så är dom commitade att syna.