Gå till innehåll

Sätta betyg på HHs?

aglo

Recommended Posts

Det kan vara väldigt givande att posta och läsa andras HHs, men då ett antal av de HHs som postas idag är mer eller mindre bad beats kom jag på en tanken att man kan lägga till en funktion där man ges möjligheten att sätta betyg på varje enskild hand.

Fördelen med detta är att när man kommer hem från jobbet/skolan kan man kolla igenom de HHs som har fått högt betyg (anses utvecklande/intressanta).

Nackdelen kan vara att de HHs som postas av mindre bra spelare (de som behöver mest hjälp) inte blir lästa av lika många personer. Det kan man delvis lösa genom att anpassa betygssystemet.

Exempel på betygssystem:

Fråga: Denna handanalys var intressant/givande.

Ex. 1: Skala 1-5 (5=instämmer helt, 1=instämmer inte alls).

Ex. 2: Två svarsalternativ (stämmer, stämmer inte)."

Ex. 3: Ett svarsalternativ (stämmer). På dett sätt framhävs de "bästa" handanalyserna, utan att hänga ut de mindre bra.

Kan detta vara något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan är det bättre med halvintressanta HH:s än inga alls. Jag är lite orolig att ett betygssytem skulle göra att folk drar sig för att posta och det vill vi väl inte?

Beror väl lite på hur man lägger upp systemet. Andra sidan på samma mynt är ju att det kan sporra postare att göra intressantare trådar.

Länk till kommentar

beror ju på vad man är ute efter när man postar HH's. Att bedömma hur killen har spelat handen, eller att föra en diskution om hur handen utspelade sig och hur man själv hade spelat den?

Flera huvuden är klokare än ett, eller hur är det man säger?

Anledningen till att man postar HHs (iaf jag) är ju för att man vill få kritik. Jag läser andras HHs för att jag vill lära mig någonting, därför tycker jag att det vore bra om man lättare kunde hitta de trådarna som kan ge någonting.

Självklart måste de som checkar AA på BB efter att 5 pers har limpat in och sen check-synar på flop och turn också få respons och det tror jag att de kommer få också. Det jag menar är att det vore bra om man kunde hitta de riktigt intressanta handanalyserna snabbt och enkelt.

Säg att man går efter alternativ 3. Tio pers måste säga att det var en intressant HH. Då kommer fler läsa det fåtalet trådar som anses intressanta, men då de flesta trådarna inte blir rekommenderade av så många som tio pers kommer de andra att läsas också.

Det här var bara ett förslag jag kom att tänka på, jag vet inte ens om det är möjligt. Jag förmodar att QoS skulle vara den som fixar det här och han verkar ha fullt upp. Se bara hur det har gått med de omtalade kortsymbolerna :)

Länk till kommentar

I dagsläget finns tyvärr ingen möjlighet att betygsätta trådar i phpBB. :(

Vet att det finns en del moddar för det hela, men med tanke på att kodbasen redan i dag är rätt på pillad så undviker vi gärna att införa flera moddar.

Ev. så skulle man kunna göra en fristående röstningsgrej så får man en toplista, får kolla på det längre fram. :)

- QoS

Länk till kommentar