Wharic Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2005 Jag har inte HHn framför mig men jag minns det viktiga så det går nog bra ändå. Nivån är 0.05/0.10. I den här handen sitter jag i sen position med A K som jag efter högvis med limpers höjer till 0.60 preflop och får en syn från Fi som sitter på BB eller UTG. Potten är totalt ca $2. Jag täcker Fi som har ca $10 i stacken. Floppen kommer 9 5 3 Fi bettar pot $2. Jag var rätt säker på att Fi bara hade två överkort så jag bestämmer mig för att slå om och straffa ett eventuellt färgdrag hårt (vilket det visar sig att jag inte alls gjorde). Jag höjer därför till $8 vilket ger Fi 1:2 i potodds för sin syn. Fi tänker en bra stund innan han synar och han har då kvar strax under $2 i stacken. I efterhand känns det som om jag antingen borde ha gått AI här eller foldat. Potten är på totalt $14, Fi har $2 kvar i stacken. Turn kommer som ett lågt icke spader, typ 7 . Fi checkar och jag inser att dom sämsta potodds jag kan ge Fi är 1:8 så jag checkar bakom i hopp om att få en gratis showdown. River kommer som ett lågt spader, typ 2 . Fi går all in med sina $2. Jag gör en grymt sur fold och Fi visar snällt upp sina A K . Det visar sig att han fick exakt dom oddsen han behövde på floppen för att syna min raise. Hade River kommit som ett icke spader hade jag definitivt synat hans bet. Jag förmodar att många anser att syn på river är given oavsett. Vad skulle ni ha gjort anorlunda? * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
trexter Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2005 Fold på floppen. Och på den nivån kna du troligtvis få mer värde pre-flop, betta 10 x bb. Annars gillar jag att du analyserar situationen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts