KalleAnka Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 På 80-talet fanns det ett släkte som kallades yuppies, det var unga människor som tjänade avskyvärt mycket pengar till största delen i IT branchen. Sen blev yuppie ett skällsord när IT branchen krashade. Nu finns det en massa rika unga människor igen, denna gången i pokerbranchen. dessa kallas nu för Sharks. Men när det blir tuffare tider i pokerbranchen blir dom alla Guppies.....Simmar runt runt och letar efter plankton, eller en och annan tångbit. blir fodrade av de få snälla/dumma akvarieägare som finns kvar. Fan va trist att behöva hamna i ett akvarie när man har varit ute på dom stora haven och upplevt friheten och makten som en "Shark" har.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 Yuppie var ett skällsord redan när det kom för små pojkar som gjorde stora pengar på derivat om jag inte minns fel, många av dem är idag väldigt fattiga. Tror att många pokerproffs kommer gå samma väg när de skall skaffa eget boende F ö håller jag med, pokerspelande är inget hederligt arbete! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 Det känns verkligen som att de flesta som drar in stora summor idag kommer få sin livsbild krossad och få gå tillbaka till ett hederligt jobb. Tids nog kommer nivån bli snäppet högre, mindre nya spelare. Den absoluta toppen och dom absolut mest disciplinerade kan nog klara sig genom alla tider men en sådan som jag som kan dra in en del pengar i nuläget men skulle antagligen typ gå +- 0 om det är mycket färre spelare som gör sjukt stora misstag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 många av dem är idag väldigt fattiga. Tror att många pokerproffs kommer gå samma väg när de skall skaffa eget boende Och det menar du skulle vara roligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 många av dem är idag väldigt fattiga. Tror att många pokerproffs kommer gå samma väg när de skall skaffa eget boende Och det menar du skulle vara roligt? Jag skulle i alla fall småle åt alla som tror att de är så jävla grymma när det visar sig att de inte är det när alla bra spelare försvinner... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 många av dem är idag väldigt fattiga. Tror att många pokerproffs kommer gå samma väg när de skall skaffa eget boende Och det menar du skulle vara roligt? Jag skulle i alla fall småle åt alla som tror att de är så jävla grymma när det visar sig att de inte är det när alla bra spelare försvinner... När spelare som du försvinner menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 många av dem är idag väldigt fattiga. Tror att många pokerproffs kommer gå samma väg när de skall skaffa eget boende Och det menar du skulle vara roligt? Jag skulle i alla fall småle åt alla som tror att de är så jävla grymma när det visar sig att de inte är det när alla bra spelare försvinner... jo, det vore ju tragiskt om alla bra spelare försvann.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 många av dem är idag väldigt fattiga. Tror att många pokerproffs kommer gå samma väg när de skall skaffa eget boende Och det menar du skulle vara roligt? Jag skulle i alla fall småle åt alla som tror att de är så jävla grymma när det visar sig att de inte är det när alla bra spelare försvinner... När spelare som du försvinner menar du? Och jag är verkligen pokerproffs? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 det ska stå: "När du har försvunnit?" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 På 80-talet fanns det ett släkte som kallades yuppies, det var unga människor som tjänade avskyvärt mycket pengar till största delen i IT branchen. Sen blev yuppie ett skällsord när IT branchen krashade. Nu finns det en massa rika unga människor igen, denna gången i pokerbranchen. dessa kallas nu för Sharks. Men när det blir tuffare tider i pokerbranchen blir dom alla Guppies.....Simmar runt runt och letar efter plankton, eller en och annan tångbit. blir fodrade av de få snälla/dumma akvarieägare som finns kvar. Fan va trist att behöva hamna i ett akvarie när man har varit ute på dom stora haven och upplevt friheten och makten som en "Shark" har.. Yuppies var 80-tal, främst spekulationsaffärer av alla dess slag. IT branschen var 90-tal, och hur folk gick på det övergick mitt förstånd redan då... Så att poker är 2000-tal är helt logiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fido Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 Att jämföra 80-talets yuppis och 90-talets IT-boom med poker känns något något överdrivet. Skalan är inte riktigt densamma. Visst, just nu regnar det lite pengar på många unga, men inte ens i samma världsdel som 80- och 90-talens boomar. Dessutom var de "vågorna" utan risk (nåja), medan majoriteten av pokerspelarna är förlorande. Det var definitivt inte majoriteten av IT-människorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Indrivaren Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 Att allt ska ha så mycket med vatten och fiske och göra är nog det löjligaste av allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 I Tyskland vet ingen vad Hold'Em är, i många andra av våra europeiska länder heller. I Asien finns det miljarders som inte ens har nån dator... ännu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 I Tyskland vet ingen vad Hold'Em är, i många andra av våra europeiska länder heller. I Asien finns det miljarders som inte ens har nån dator... ännu. dessutom är alla asiater helt spelgalna och framförallt så har de väldigt mycket anlag för spelberoende. vi som är över 90%-spärren nu lär fortsätta vara det ett bra tag till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EL_FishkO Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 I Tyskland vet ingen vad Hold'Em är, i många andra av våra europeiska länder heller. I Asien finns det miljarders som inte ens har nån dator... ännu. men tänk när alla kinesiska och rysska mattegenier med stenhård disciplin börjar hitta sig till pokerborden... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hasselby Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 i vår kommer folk säga "internetpoker? Det är så 2005.." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 I Tyskland vet ingen vad Hold'Em är, i många andra av våra europeiska länder heller. I Asien finns det miljarders som inte ens har nån dator... ännu. dessutom är alla asiater helt spelgalna och framförallt så har de väldigt mycket anlag för spelberoende. vi som är över 90%-spärren nu lär fortsätta vara det ett bra tag till Skål för rasbiologin! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 många av dem är idag väldigt fattiga. Tror att många pokerproffs kommer gå samma väg när de skall skaffa eget boende Och det menar du skulle vara roligt? Jag tycker det skulle vara lika komiskt som när en barndoms vän til mig sa att han skulle börja arbeta på BBB och ha en lön på 40.000, han skrattade åt min låga lön på 22.000 och tyckte att jag var dum! Han arbetar idag för en grund lön på runt 16.000 Samma sak kommer att hända pokerspelarna, det är för många som frågar om var det finns fisk och hur man skall vinna fisk eller något liknande för att jag skall bli övertygad om att de någonsin kunnat spela. Jag tycker själv att det verkar ha blivit bättre motstånd de senaste halvåret. I våras kunde jag ofta sitta och spela in ett runt $10/timme samtidigt som jag pluggade, åt eller såg på TV. Det går inte längre. Antagligen har jag blivit dålig eller så har fisken försvunnit. Jag vet inte vad, men pokern växer inte lika stort längre! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 I Tyskland vet ingen vad Hold'Em är, i många andra av våra europeiska länder heller. I Asien finns det miljarders som inte ens har nån dator... ännu. och sen börjar du förstå vad ett pyramidspel är! Med den rake som tas ut måste det vara ett stort tillskott av pengar till spelande, hur länge kan det fortsätta? Jag tror att många dåliga spelare bränt sina pengar och inte kommer spela i samma omfattning som de tidigare gjort, detta kommer göra att mindre pengar kommer in vilket gör att det blir mindre spel vilket i sin tur gör att raken får större genomslag! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 I kölvattnet av pokerboomen kommer vi få en mängd spelberoende människor som är 17-18 nu och om ett par år sitter gula med skulder utan utbildning att falla tillbaka på och med krossade drömmar om det "lätta" livet som pokerproffs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 I kölvattnet av pokerboomen kommer vi få en mängd spelberoende människor som är 17-18 nu och om ett par år sitter gula med skulder utan utbildning att falla tillbaka på och med krossade drömmar om det "lätta" livet som pokerproffs. Sorgligt men sant... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sten666 Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 Samma sak kommer att hända pokerspelarna, det är för många som frågar om var det finns fisk och hur man skall vinna fisk eller något liknande för att jag skall bli övertygad om att de någonsin kunnat spela. Jag tycker själv att det verkar ha blivit bättre motstånd de senaste halvåret. I våras kunde jag ofta sitta och spela in ett runt $10/timme samtidigt som jag pluggade, åt eller såg på TV. Det går inte längre. Antagligen har jag blivit dålig eller så har fisken försvunnit. Jag vet inte vad, men pokern växer inte lika stort längre! Din extrema turperiod tog nog slut och verkligheten kom ifatt dig. Menar, det är väl mer eller mindre bevisat på detta forum att du är en fruktansvärt dålig pokerspelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 Din extrema turperiod tog nog slut och verkligheten kom ifatt dig. Menar, det är väl mer eller mindre bevisat på detta forum att du är en fruktansvärt dålig pokerspelare. Det hade väl kunnat vara rätt om det inte var för det faktum att jag fortfarande vinner men bara inte kan göra det samtidigt som jag halvsover... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 I Tyskland vet ingen vad Hold'Em är, i många andra av våra europeiska länder heller. I Asien finns det miljarders som inte ens har nån dator... ännu. Finns väl en anledning till att miljarders i Asien inte har nån dator. De bor ju typ i en hydda ute på landet och äter en skål ris om dagen. Även om de fick en dator med uppkoppling gratis, med vilka pengar ska de spela för? Sitta och ösa på play money borden? Fast spelgalna är de ju iaf så det räcker och blir över! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 Freerolls? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts