Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om man har problem liknande de som jag hade att ibland bara ett bord tajmar ur medan 2-3 andra fungerar felfritt så är det än mer otroligt att det är ett nätverks/router-problem. Varje bord har antagligen en helt egen TCP/IP-uppkoppling till servern och är det bara fördröjningar på en av dem så är sannolikheten mycket stor att det är servern som har problem och inte nätet.

 

Skulle det ändå vara så att en viss typ av router då den blir högt belastad väljer bort bara vissa TCP/IP-koppel så lär du inte se något alls med tracert såvida routern inte samtidigt prioriterar bort UDP paket.

 

Är det någon av er med problem som ser problem med ALLA bord samtidigt? Eller är det nästan alltid bara ett bord i taget?

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fick dessa siffror när jag timade ut nyss. Hade iofs igång ett torrentprogram samtidigt, kande är det som påvekar sifforna denna gången?

Ja det är till 110% det som påverkade pingtiderna.

Postad
Fick dessa siffror när jag timade ut nyss. Hade iofs igång ett torrentprogram samtidigt, kande är det som påvekar sifforna denna gången?

Ja det är till 110% det som påverkade pingtiderna.

 

 

Edit: Doc har helt rätt i det han skriver.

 

Edit2: oops blev visst citera ist för ändra :)

Postad

jag har nu provat med 3 olika datorer och samma disconnect problem uppstår på alla datorer och har även provat olika pokersiter såsom party, party skinsen och prima och problem på alla..

 

är det nån som har ett gammalt 56 k modem som kan prova om samma problem uppstår med det?

har man telia som telefonabbonemang tror jag man har en modemuppkoppling i abbonemanget. bara att koppla upp sig via ett speciellt telefonnummer..

 

skulle det fungera problemfritt med "gammalt modem" borde vi kunna konstatera att felet ligger hos BBB/utrustning från BBB och kan påtala det för dem...

Postad

Har precis signat upp med Nordic Bet (Prima?) och tajmar ur hela tiden!

 

Kanske dags att hänvisa BBB's supportpersonal till den här tråden så att de kan förklara sig här. De borde själva lätt kunna slå på en nätsniffer och sätta fingret på exakt vad som händer då uppkopplingarna tajmar ur.

Postad
Har precis signat upp med Nordic Bet (Prima?) och tajmar ur hela tiden!

 

Kanske dags att hänvisa BBB's supportpersonal till den här tråden så att de kan förklara sig här. De borde själva lätt kunna slå på en nätsniffer och sätta fingret på exakt vad som händer då uppkopplingarna tajmar ur.

 

Det bore ju perfekt om någon från Bredbandsbolaget skulle kunna titta in här och kolla....

 

Fick samma resultat som Heybike genom att köra en tracert till Party poker:

 

 

tracert pp-29-183.partypoker.com

 

Spårar väg till pp-29-183.partypoker.com [66.212.229.183]

över högst 30 hopp:

 

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1

2 23 ms 22 ms 22 ms 82.183.146.1

3 23 ms 22 ms 23 ms vlan2.dr2.sto23.se.bredband.com [195.54.116.26]

 

4 27 ms 144 ms 22 ms port-channel15.cr2.sto3.se.bredband.com [195.54.

114.53]

5 22 ms 23 ms 23 ms ge3-0.cr1.sto1.se.bredband.com [195.54.114.245]

 

6 23 ms 23 ms 22 ms pos9-0.br3.sto1.se.bredband.com [195.54.123.186]

 

7 23 ms 23 ms 23 ms 64.215.185.81

8 128 ms 127 ms 127 ms so6-0-0-2488M.ar2.NYC1.gblx.net [67.17.64.158]

9 128 ms 133 ms 128 ms POS1-1.BR3.NYC8.ALTER.NET [204.255.168.61]

10 128 ms 128 ms 127 ms 0.so-6-2-0.XL2.NYC8.ALTER.NET [152.63.21.126]

11 138 ms 138 ms 137 ms 0.so-7-0-0.XL2.MTL1.ALTER.NET [152.63.133.57]

12 138 ms 137 ms 138 ms POS7-0.GW2.MTL1.ALTER.NET [152.63.128.245]

13 185 ms 231 ms 223 ms ge1-1.mci-rt1.mohawk.ca [216.94.184.110]

14 139 ms 138 ms 138 ms vl52-rt1-knw.mohawk.ca [66.212.224.86]

15 139 ms 139 ms 138 ms ge1-1-rt4-knw.mohawk.ca [66.212.224.74]

16 * * * Begäran gjorde timeout.

17 * * * Begäran gjorde timeout.

18 * * * Begäran gjorde timeout.

Postad

Tracing route to http://www.partypoker.com [66.212.229.233]

over a maximum of 30 hops:

 

1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.0.1

2 28 ms 15 ms 15 ms 217.215.168.1

3 27 ms 15 ms 17 ms ar1sbk1-geth0-0-0.fre.skanova.net [195.67.220.77]

4 14 ms 14 ms 14 ms fre-d1-geth7-1.se.telia.net [195.67.220.73]

5 36 ms 14 ms 17 ms hy-c1-link.se.telia.net [81.228.72.56]

6 16 ms 14 ms 33 ms fre-peer1-link.se.telia.net [81.228.72.65]

7 14 ms 14 ms 50 ms s-b3-pos14-0.telia.net [213.248.101.138]

8 29 ms 23 ms 21 ms s-bb2-pos7-1-0.telia.net [213.248.66.9]

9 34 ms 30 ms 32 ms kbn-bb2-pos0-0-0.telia.net [213.248.65.29]

10 108 ms 118 ms 110 ms nyk-bb2-link.telia.net [213.248.82.101]

11 111 ms 113 ms 103 ms nyk-b1-pos2-0-0.telia.net [213.248.80.66]

12 105 ms 103 ms 103 ms so-9-1.car1.NewYork1.Level3.net [209.244.160.161]

13 114 ms 129 ms 106 ms ae-1-51.bbr1.NewYork1.Level3.net [4.68.97.1]

14 113 ms 113 ms 113 ms as-3-0.bbr1.Washington1.Level3.net [64.159.3.254]

15 120 ms 114 ms 121 ms ge-4-0-0-56.gar3.Washington1.Level3.net [4.68.121.164]

16 152 ms 142 ms 171 ms TELUS.gar3.Washington1.Level3.net [4.79.192.2]

17 136 ms 167 ms 136 ms ia-cnnu-gw01-ge1-2.vtl.net [207.96.210.157]

18 149 ms 131 ms 130 ms vl22-rt2-knw.mohawk.ca [216.113.37.18]

19 161 ms 132 ms 141 ms ge2-1-rt3-knw.mohawk.ca [66.212.224.78]

20 134 ms 134 ms 160 ms 66.212.224.41

21 133 ms 135 ms 161 ms pp-29-233.partypoker.com [66.212.229.233]

 

Trace complete.

 

Funkar fint, händer att jag disconnectar ibland dock.

Postad
Tracing route to http://www.partypoker.com [66.212.229.233]

over a maximum of 30 hops:

 

1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.0.1

2 28 ms 15 ms 15 ms 217.215.168.1

3 27 ms 15 ms 17 ms ar1sbk1-geth0-0-0.fre.skanova.net [195.67.220.77]

4 14 ms 14 ms 14 ms fre-d1-geth7-1.se.telia.net [195.67.220.73]

5 36 ms 14 ms 17 ms hy-c1-link.se.telia.net [81.228.72.56]

6 16 ms 14 ms 33 ms fre-peer1-link.se.telia.net [81.228.72.65]

7 14 ms 14 ms 50 ms s-b3-pos14-0.telia.net [213.248.101.138]

8 29 ms 23 ms 21 ms s-bb2-pos7-1-0.telia.net [213.248.66.9]

9 34 ms 30 ms 32 ms kbn-bb2-pos0-0-0.telia.net [213.248.65.29]

10 108 ms 118 ms 110 ms nyk-bb2-link.telia.net [213.248.82.101]

11 111 ms 113 ms 103 ms nyk-b1-pos2-0-0.telia.net [213.248.80.66]

12 105 ms 103 ms 103 ms so-9-1.car1.NewYork1.Level3.net [209.244.160.161]

13 114 ms 129 ms 106 ms ae-1-51.bbr1.NewYork1.Level3.net [4.68.97.1]

14 113 ms 113 ms 113 ms as-3-0.bbr1.Washington1.Level3.net [64.159.3.254]

15 120 ms 114 ms 121 ms ge-4-0-0-56.gar3.Washington1.Level3.net [4.68.121.164]

16 152 ms 142 ms 171 ms TELUS.gar3.Washington1.Level3.net [4.79.192.2]

17 136 ms 167 ms 136 ms ia-cnnu-gw01-ge1-2.vtl.net [207.96.210.157]

18 149 ms 131 ms 130 ms vl22-rt2-knw.mohawk.ca [216.113.37.18]

19 161 ms 132 ms 141 ms ge2-1-rt3-knw.mohawk.ca [66.212.224.78]

20 134 ms 134 ms 160 ms 66.212.224.41

21 133 ms 135 ms 161 ms pp-29-233.partypoker.com [66.212.229.233]

 

Trace complete.

 

Funkar fint, händer att jag disconnectar ibland dock.

 

Jo, fast du har tracat till Partys web-sever http://www.partypoker.com, int etill deras spelservrar som finns på tex pp-29-183.partypoker.com.

Web-servern fungerar bra för mig också.

(Jag tror inte tracert success/failure har så mycket med time-out problemen att göra)

Postad

Har spelat 2 timmar på Party (1h i morse/1h nu ) utan tillstymmelse till problem. :D:D De körde en omstart på servern idag vet jag, hade iofs inga problem innan omstarten men de kanske har sett över nåt..

Postad
Har spelat 2 timmar på Party (1h i morse/1h nu ) utan tillstymmelse till problem. :D:D De körde en omstart på servern idag vet jag, hade iofs inga problem innan omstarten men de kanske har sett över nåt..

 

Ska genast starta upp 2 Party Bord...

Postad

Kan inte någon poll-expert sätta upp en poll med alternativ tex:

 

BBB Inga problem

BBB Måttliga problem (time out sporadiskt)

BBB Stora problem (time out ständigt)

 

Andra leverantörer Inga problem

Andra leverantörer Måttliga problem

Andra leverantörer Stora problem

 

Så vi kan se om BBB är överrespresenterade?

Postad
Nu har tech-avdelningen på Multipoker kollat på det.

Problemet skall vara fixat och skulle någon ändå fortfarande ha problem pm:ar ni mig igen.

 

Kan man få reda på vad problemet var?

Postad

Jag kör på både Unibet å Martins Poker och de använder samma klient men det är bara på Martins Poker jag blir disconnectad hela tiden. Lade ner mina aktiviteter på Expekt när det hände å jag förlorade runt $1000 på det. Hoppas nu att det ska funka på Pokerstars så man kan hitta en klient som inte dissar en hela tiden..

Postad
Jag kör på både Unibet å Martins Poker och de använder samma klient men det är bara på Martins Poker jag blir disconnectad hela tiden. Lade ner mina aktiviteter på Expekt när det hände å jag förlorade runt $1000 på det. Hoppas nu att det ska funka på Pokerstars så man kan hitta en klient som inte dissar en hela tiden..

 

Party Poker flyter för mig, och jag har haft stora problem med Prima och Partynätverket tidigare...

Postad

Igår hände det skit igen, denna gång på partypoker när jag hade anmält mig till en 3-bords sng och det inte ens gick att sitta ner vid bordet så jag mailade supporten:

 

I registered to tournament #493569 ($20 3-table sng) and after several (15+) attemempts I can’t join my table, the connection just times out.

 

I have no problem at all with cash game tables.

 

Thankful for any help

 

standardsvar:

Dear Anders,

 

Thank you for contacting us.

 

With regard to your e-mail, I would like to inform you that, in-order to resolve this issue we request you to make a call to us at the numbers mentioned below:

 

Toll Free from US/Canada:

 

011-800-7789-7537

011-800-PRTY-PKER

1-800-852-4719

 

+ 44 (800) 279 -1030 (Toll Free from UK, International charges apply for

+ Rest)

 

+350 50509 (International Charges Apply)

 

Note: Please do not disclose your password to any individual/organization claiming to represent us. We will never ask you for the password to your account. If you receive any email or phone call from anyone requesting you to provide your password please report it to us immediately.

 

Our Customer Care Department is available 24/7 to assist you via email.

 

Thank you for choosing us as your online gaming site!

 

Navin

Poker Customer Care

 

så jag skickar nytt brev:

So now without having been able to get into contact with you or been able to take my seat I've been placed at 15th so I hereby claim my entrance fee to that tournament to be refunded since I couldn't participate.

 

och svaret:

Dear Anders,

 

Thank you for contacting us.

 

The tournament 493569, you are referring to went on fine without any interruptions from our end.

 

However, as you are a valued player on our site, we went ahead and refunded the $20 to your account as a special onetime courtesy and not as a compensation.

 

Further to your e-mail, we are sorry you are experiencing connectivity issues and understand how frustrating this can be.

 

Your Internet Service Provider (ISP) connects you to the tables on our Game Servers. Every time you connect to the main lobby, your link uses a network of servers on the Internet. These network connections are decided by your ISP.

 

When you connect to the tables, each table is again connected to our Game Servers through individual sets of network connections on the Internet. Each of these network connections uses multiple intermediate servers and each of these servers handles not only your connection, but also various other connections routed through them from the Internet. This puts a lot of strain on the intermediate servers. Some of the servers are capable of handling heavy loads and are very stable, but some of them are not. A weak server will randomly select a connection passing through it and disconnect the subscriber. This is why players experience sudden disconnections from tables even though they are still able to browse through the Internet or even play other tables.

 

We fully understand that it is not a problem from your end. However, as explained above, if there is a weak server on the network connection that your ISP has chosen to connect to our Game Servers, it is quite possible that you might get disconnected from a table.

 

In order to resolve the problem we would suggest that you contact your ISP to discuss the different connection options available.

 

Also, we request you to activate the PCP account so that you can start accumulating the Party Points which can be used for purchasing fantastic merchandise. You can also use them to convert to buy-in to "Players Club FreeRoll Tournaments" or "Special Tournaments". You can activate the PCP account by:

a) Logging into the "My account" section at the Website.

b) Click on "Sign up for PartyPoker.com Players club."

c) Fill out the registration form with your complete name and email address

d) Click on "Sign me up"

 

Once you do this your PCP account will be activated and you can start earning points. The points that you earn after registration will be updated in your account by the next day.

 

For more details on "Party Points", please visit the following link: https://secure.partypoker.com/my_account/pc/pc_details.html

 

Should you require any further assistance, you can call us on

1-800-852-4719 (toll free for USA and Canada). Our Customer Care Department is available 24/7 to assist you.

 

Do check the link below for the other numbers to contact us.

 

http://www.partypoker.com/help/index.html

 

Note: Please do not disclose your password to any individual/organization claiming to represent us. We will never ask you for the password to your account. If you receive any email or phone call from anyone requesting you to provide your password please report it to us immediately.

 

Our Customer Care Department is available 24/7 to assist you via email.

 

Thank you for choosing us as your online gaming site!

 

Sweta A K,

Poker Customer Care

 

Ibland blir man glad, det var mest i uppgivenhet som jag drog iväg det sista brevet då jag vet att det inte är deras fel men nu måste jag se deras customer care som mycket bra.

 

BBB ska jag flytta ifrån så snart som möjligt.

Postad

Och här har man trott att man var ensam...Har SJUUUUUUUKT stora problem med Eurobet. Har BBB fiber 10/10 och jag har sånna sjuka delays och disconnects att allt möjligt varit nära att flyga i väggen flera gånger. Testat nu på morgonen...samma skit...Någon som vet någonting om vad felet är ännu?!?!?!?

Postad

Jag har exakt likadant problem och sitter med BBB, jag märker att det inte beror på pokersidorna direkt heller. Utan det är min uppkoppling som svajar upp och ner, det märker man direkt då man sitter och läser på nätet samtidigt och sidorna inte ploppar upp direkt.

 

Frågan är vad man kan göra med ett privat abbonemang hos BBB?

Igår kväll vid 22-00 tiden hade jag dock inge större problem och det var skönt :) Men idag gick det inte alls när jag skulle spela på Parbet.

Postad

Har inga problem alls med surfning, irc, eller något annat rörande internet. BARA pokern som strular, vilket är så otroligt irriteraende. Omöjligt att spela in bonusar, skickade mail till MP angående detta som resulterade i ett färdigformulerat standardsvar "kontakta din ISP, ha det bra, skit på dig och lämna inte ut lösenord till oss om vi frågar"

Postad
Och här har man trott att man var ensam...Har SJUUUUUUUKT stora problem med Eurobet. Har BBB fiber 10/10 och jag har sånna sjuka delays och disconnects att allt möjligt varit nära att flyga i väggen flera gånger. Testat nu på morgonen...samma skit...Någon som vet någonting om vad felet är ännu?!?!?!?

Jag ansluter mig till skaran med helt tokiga problem med att spela på Eurobet.. BBB 10/10 är linan det gäller, så klart..

Hoppas någon med lite skill viftar med en trollstav eller nåt och fixar det hela... de där 2000 raked jag tänkte spela kan jag ju glöööööömma.. :(

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...