Zoogin Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Säg bara vänligt men bestämmt att du inte är intresserad, dom brukar respektera det, även om dom kanske kommer med någon mindre invändning för att få dig intresserad. Personligen brukar jag ge alla jehovas, mormoner, scientologer mm en chans att säga vad de vill. Ser det som en verbal utmaning att ställa dom mot väggen och det är inte så svårt om man vet vad man skall trycka på, även om dom ibland har en del frågor och argument man själv inte alltid är beredd på. En av mina bästa var när jag hade en diskussion om meningen med livet med en påknackande jehovas. Då jag är djupt rotad ateist så tyckte han att jag inte kunde ha någon. Så jag sa att meningen med mitt liv är att göra mig själv lycklig, vilket bla kan ses som en ren satanisk filosofi. Det roliga var att han nickade förstående och sa att han tyckte att det lät vettigt... Citera
Torsus Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Jag vet ett recept som garanterat fungerar: Säg:"Jag tycker inte om er organisation eftersom ni inte tillåter intern kritik!" Då kommer de att försvinna fortare än vad man hinner säga "amen". Att visa dom sin WASP-samling ger bara motsatt effekt! Tvärtom så är det just det som dom vill! Då får dom en orsak att slå upp ställen i bibeln som visar hur "fel" musik kan skada oss... Hur vet jag då detta? Jo, jag kan avslöja att jag är uppvuxen i ett hem där min mamma är ett Jehovas Vittne och det var ingen rolig tid... Jag hade överhuvudtaget ingen talan, jag skulle släpas med till deras möten eftersom de anser att det står i bibeln att man ska göra så. Tack och lov bet inte denna hjärntvätt på mig men det var också jobbigt att bryta sig ut ur det. Själv så använder jag mitt tittöga. Ser jag att de står utanför(man känner igen det på stilen, de går alltid finklädda, ett påbud från deras högsta ledning som styr allt med järnhand)så öppnar jag inte överhuvudtaget. Så sammanfattning: Ge er INTE in i någon diskussion med dom! Dom är programmerade att handla på ett visst sätt och man kan inte resonera med dom! Lika lite som att det går att resonera med en tiger innan han ska anfalla en antilop...! Citera
Svinto Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Hur vet jag då detta? Jo, jag kan avslöja att jag är uppvuxen i ett hem där min mamma är ett Jehovas Vittne och det var ingen rolig tid... Huga... Har ni nån kontakt öht eller är det bara att klippa alla band som gäller? Hade en kompis vars föräldrar plötsligt blev frälsta när han var i 11-12årsåldern. Enda barnet och de två tidigare helt normala föräldrarna flippar ur och han får inte ha kontakt med någon utanför kretsen. Game over. Citera
Torsus Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Hur vet jag då detta? Jo, jag kan avslöja att jag är uppvuxen i ett hem där min mamma är ett Jehovas Vittne och det var ingen rolig tid... Huga... Har ni nån kontakt öht eller är det bara att klippa alla band som gäller? Hade en kompis vars föräldrar plötsligt blev frälsta när han var i 11-12årsåldern. Enda barnet och de två tidigare helt normala föräldrarna flippar ur och han får inte ha kontakt med någon utanför kretsen. Game over. Jag har haft tur i det avseendet att min mamma är väldig mån om familjen och tack och lov inte hörsammat den biten att man ska klippa alla band. Så vi har bra kontakt även om jag ibland får lite moralkakor om mitt pokerintresse.... Men annars är det helt riktigt som du säger, det finns otaliga exempel på familjetragedier. Ett klassiskt exempel är ju när en person inte fick kontakt med sin bror och i ren desperation gick till församlingen för att åtminstone se en skymt av honom. Det resulterade i att han fick 10 personer över sig som brottade ner honom och knäckte en arm på honom...Det var Jehovas Vittnens församling i Angered kan jag avslöja... Citera
Suppe Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Men jag håller god ton, och svara på deras frågor, och gillrar fällor för dem. Då de ej kan svara på frågorna, säger dom istället: "Endast Gud kan avgöra det..." eller "Endast Gud kan svara på det." Be dom komma tillbaka när dom har pratat med gud om dina frågor. Citera
Torsus Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Men jag håller god ton, och svara på deras frågor, och gillrar fällor för dem. Då de ej kan svara på frågorna, säger dom istället: "Endast Gud kan avgöra det..." eller "Endast Gud kan svara på det." Be dom komma tillbaka när dom har pratat med gud om dina frågor. Självmål! Då kommer dom tillbaka dagen efter! De kommer naturligtvis inte att ha pratat med Gud. Men väl med några älstebröder som anser sig ha svar på allt! Citera
jezaja Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Så vi har bra kontakt även om jag ibland får lite moralkakor om mitt pokerintresse.... Det kan man få utan att ha religösa föräldrar Citera
Henkeman Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Lite Off-topic, men jag fick ett mail häromdagen som jag fortfarande funderar på hur jag ska svara på. (Det har uppenbarligen varit avsett till en annan med samma namn, inte första gången eftersom jag tjingade namnet först på Hotmail så alla andra får köra på varianter) Henrik Käre vän, Guds frid! För kännedom! Arbetet med registreringen för kyrkoavgiftsmedgivande är i full gång. Vi vill på detta sätt meddela dig att Din registrering kommit till oss och att kyrkoavgift till Pingst kommer att dras från din inkomst under nästa år. Vi vill också påminna om att om du är medlem i Svenska Kyrkan så kommer kyrkoavgift till Svenska Kyrkan också att dras från din inkomst. Om du inte önskar få dubbel kyrkoavgift skall Du före den sista oktober begära utträde ur Svenska Kyrkan. Om något skulle vara oklart får ni gärna höra av er! Enligt uppdrag Lars-Ivar Nilsson Kent Cramnell Ordf. i Trossamfundet Pingst-ffs Församlingskonsult Vad kan man svara för kul på ett sånt mail? Citera
Jennez Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Jag hade nyligen flyttat hemifrån till min alldeles egna lägenhet. Och skojfrisk som jag är försökte jag skriva in mig som aptämjare i telefonkatalogen och försökte komma på en massa roligt bus som man kunde hitta på. Många har ju en skylt där det står "ingen reklam" på dörren. Jag drog det ett steg längre och präntade ut en liten plastskylt där det stod "Ingen reklam, inga Jehovas" och klistrade upp den prydligt på dörren (med benägen hjälp från min fader som även han som hedning tyckte att detta var lite roligt). Nåväl, ett år går och jag kommer bra överens med alla i huset. Dvs alla utom min närmsta granne. Efterhand börjar det komma in klagomål när man har fest osv. Jag tyckte att det var lite konstigt eftersom jag alltid förvarnat om det skulle vara fest osv. Jag får då höra att det är min närmsta granne som klagat. En äldre dam på våningen under som hade koll på det mesta i huset upplyste mig om detta. Hon kunde även upplysa mig om att min närmsta granne var ett Jehovas vittne. Helt plöstsligt gick allt upp för mig... varför hon inte hade hälsat i trappen och varför hon alltid blängde surt på mig. Det blev möte med vice värden, grannen och min farsa. Jag och farsan satt och försökte hålla oss för garv medan jag bad om ursäkt. När grannen hade gått låg både jag, farsan och vice värden på golvet och vred oss av skratt! Citera
Jennez Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Kan för övrigt meddela att skylten fungerade utmärkt. Inga besök av jehovas under tiden den satt där och inte efter heller för den delen. Citera
Animaniac Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Har bara fått ett besök av jehovas, men det var så fint timat så det finns inte... Hade precis städat lägenheten, och tyckte att nu ska jag minsann bara njuta av lite bra musik och bara ta det lungt. Tänder rökelse, några ljus, slår på lite schysst musik och lutar mig tillbaka i fotöljen. Efter ett kort tag ringer det på dörren, jag går och öppnar och förstår direkt vilka det är. Medan de presenterar sig inser jag hur det måste se ut i deras ögon när jag öppnar dörren i långt svart hår, svarta kläder, tända svarta ljus på bordet bakom mig och black metal i bakgrunden... Kunde bara garva och upplysa dem om att 'ni måste ha kommit fel' Citera
rob72 Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Lite Off-topic, men jag fick ett mail häromdagen som jag fortfarande funderar på hur jag ska svara på. (Det har uppenbarligen varit avsett till en annan med samma namn, inte första gången eftersom jag tjingade namnet först på Hotmail så alla andra får köra på varianter) Henrik Käre vän, Guds frid! För kännedom! Arbetet med registreringen för kyrkoavgiftsmedgivande är i full gång. Vi vill på detta sätt meddela dig att Din registrering kommit till oss och att kyrkoavgift till Pingst kommer att dras från din inkomst under nästa år. Vi vill också påminna om att om du är medlem i Svenska Kyrkan så kommer kyrkoavgift till Svenska Kyrkan också att dras från din inkomst. Om du inte önskar få dubbel kyrkoavgift skall Du före den sista oktober begära utträde ur Svenska Kyrkan. Om något skulle vara oklart får ni gärna höra av er! Enligt uppdrag Lars-Ivar Nilsson Kent Cramnell Ordf. i Trossamfundet Pingst-ffs Församlingskonsult Vad kan man svara för kul på ett sånt mail? Ge igen med samma mynt Mina vänner! Jag tackar för Ert arbete med att tvångsansluta mig till Er förträffliga församling. Tyvärr passar det inte så bra med min nuvarande livssituation. För att Ni inte ska känna att Ert arbete har varit förgäves vill jag erbjuda Er följande: 1. Livslångt medlemskap i pokerforum.nu, Sveriges ledande pokersajt! 2. Ett konto hos pokerforums turneringspartner HeyPoker med en väldigt uppskattad poängshop. Det är inte nog med det, de erbjuder även 100% i bonus på Er första insättning (upp till €200).och det bästa av allt: 3. Stejkning till kval till Poker-SM! Tag chansen att täppa till truten på alla självutnämnda pokerproffs samt att kamma hem rejäl summa pengar som skulle göra församlingen gott! Må korten vara med Er! Citera
satan68 Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Om någon religös sekt skulle komma hem till mig så skulle jag helt enkelt be dom DRA ÅT HELVETE!!! Citera
flibben Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Jag tror också att det mest bra sättet att bli av med dom är att säga "Nej tack, jag är inte intresserad" på ett vänligt men (definivt) bestämt sätt. Sen kan du bjuda på ett "gud var med er" eller något annat skojsigt som dom mår bra av när dom lommar iväg. Själv så tycker jag det är alltför roligt att ha diskussioner med religiösa människor för att låta dom gå hursomhelst ^,^ Citera
Björnerik Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 De ska ju alltid erbjuda någon form av läsning, en bok eller broschyr eller något liknande. Jag gick då och hämtade min 800 sidors "fundamentals of organic chemistry" som jag just satt och pluggade i och frågade om de var intresserade av att förkovra sig... De fick ganska bråttom därifrån. Nästa gång ska jag erbjuda "Theory of Poker". Citera
ades_va Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Pingst ffs! Haha, hakade också upp mig på det edit!: Väntar fortfarande på att de ska dyka upp hos mig. Kanske borde satsa på "Har inte tid just nu, spelar fyllepoker med grabbarna" ? (Kommer antagligen bli gamla ateist-krafset och sen en liten diskussion) Citera
adde_snoppskalle Postad 21 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Nu när vintern börjar närma sig kan man ju erbjuda dem att komma in och hjälpa till att slå in julklappar under tiden de försöker övertyga en:D Citera
stitchio Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Finns det ingen på forumet som har lyckats kombinera religion och poker? bara massa gudlösa syndare här verkar det som! Citera
Torsus Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Finns det ingen på forumet som har lyckats kombinera religion och poker? bara massa gudlösa syndare här verkar det som! Nej, men jag känner till Ken Smith som är professionell turneringsblackjackspelare som är kristen Citera
Playandpray Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 En kompis till mig hade en schäfer han lärt upp att varje gång han sa Jehovas började hunden morra/skälla. Fungerade visst bra när vittnena kom på besök. Citera
matze42 Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Det ringde en tjej från vittnena häromveckan(de tar sig inte in i huset) och undrade om jag märkt av det ökande våldet i samhället. Om det orade mig. -Inte nämnvärt, svarade jag. Istället frågade jag henne om hon trodde på att det funnits dinosaurer. Efter ett jakande svar följde jag upp med: Varflr står inte dinosaurer omnämnt i bibeln? Efter det följde en kort diskussion och när hon inte kunde ge ett tillfredsställande svar så tackade hon för sig.... Några dagar senare blev jag misshandlad efetr en blöt natt på krogen.... Kanske skulle jag har oroat mig.... Citera
Zoogin Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Varflr står inte dinosaurer omnämnt i bibeln? Den där har jag med frågat, men den ger inte så mycket, för bara för att dom inte har något svar på det så kan man inte motbevisa det dom tror på. Något dom brukar ha svårt för annars är varför man har tånaglar, svanskota, hårig röv etc... Citera
Recommended Posts