Othello Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2006 Äh. Vad skall han ha liksom? Poker Stars Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $1/$2 8 players Converter Stack sizes: Hero: $216 UTG+1: $212.20 MP1: $226.60 MP2: $94.25 CO: $224.85 Button: $59.85 SB: $402.80 BB: $154.30 Pre-flop: (8 players) Hero is UTG with Hero calls, UTG+1 raises to $9, MP1 calls, 5 folds, Hero calls. Flop: ($30, 3 players) Hero checks, UTG+1 checks, MP1 bets $16, Hero calls, UTG+1 folds. Turn: ($62, 2 players) Hero checks, MP1 bets $26, Hero calls. River: ($114, 2 players) Hero checks, MP1 bets $50, Hero calls. Results: MP1 : shows (a pair of Queens) Hero : shows (a flush, King high) Final pot: $214 Och ja, han svor åt mig i chatten.
Othello Postad 20 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2006 Blupp blupp blupp!!! Sant, jag trodde helt fel om honom. Jag trodde han hade ett set i K. Jag måste ha slöat till mig.
snooker Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Tjipp.. snyggt med flushen.. Frågan är ju hur Mp1 läser dig efter floppsynen..Killen har inte bluffesset så det måste verkligen vara -EV att bluffa på varje gata här. Visst hade du haft ess hög så hade du nog slagit om på flopp eller turn. Men efter att du synat floppen så skulle jag sätta dig på minst Q hög flush eller top trissen. Så även om det parar sig kan han inte bluffa tycker jag. Jag menar nakna A bluffen funkar ju i princip bara med ett checkraise mot en bra spelare tycker jag. Dåliga synar hela tiden med ickenötter jö. Som igår. Jag slår om efter turn med A höga flushen. Killen steker lite men synar ner med sin stack med K höga flushen. Man kan bara Tacka och ta emot. Sen att jag hamna all in mot bordets halvfirre med J högt flush drag samt lite stegmöjligheter nämner vi inte här ! shhhh (Fi hade självklart A hög flush drag med top par efter jag slagit om han floppbet.) Så nu har jag glömt det ..Ok nu da.. Fn
Othello Postad 20 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2006 Dåliga synar hela tiden med ickenötter jö. U got that right! Nej, men orsaken till att jag satte honom på ett set (eventuellt en låg flush) finns i hans betting. Hade han bettat hårdare på floppen/turnen hade jag direkt släppt handen. I princip kan han enbart betta så där med nötflush+top set, annars ger han ju mig nästan odds att dra ut honom (om jag har ett set). Att han sedan kör "nakna Q-bluffen" var lite oväntat. Riverkortet är ju annars ett toppenkort för mig då det minskar chansen att han också har en flush. Även om jag två gånger den här månaden har sett en helt enfärgad bräda (alla fem korten) och två killar med flusher. Är man försiktig kan man komma undan med sådana här spel då och då. Jag tror jag varit "överflushad" två gånger den här månaden och synat ned bluffar betydligt oftare, så för mig är de +EV (även om de inte direkt hör till vanligheterna). Gällande nakna-A bluffen så spelar jag knappt nakna ess numer om inte resten av handen är bra. Jag körde den dock igår, men då hade jag samtidigt topp tvåpar på den enfärgade floppen, så om shortstacken ställt hade jag åtminstånde något att falla tillbaka på...
Othello Postad 20 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2006 Spanska kommentatorer när Larsson gör mål = nöten. Independence Day med en spansktalande Will Smith = tilt.
Shahin86 Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Man tiltar ju järnet på såna människor. Hur ska du syna 26 på turn men lägga dig för 50 på river? Åsnor... Vore roligare om han tänkte igenom potten på nån gata iaf.
Othello Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2006 Nytt ord, courtesy av en felskrivning från djens: Gluff. Det är en förkortning av gamble/bluff. Som en semibluff, men något sämre tror jag.
Othello Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2006 Man spelar sitt A-game, vänder ett back på -600 till +800, och sedan så gör man bra läggningar när man skall (även om det var uppenbart här) och straffas för det. Poker Stars Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $1/$2 9 players Converter Stack sizes: UTG: $200 UTG+1: $272.95 MP1: $74 MP2: $202.65 MP3: $317.60 CO: $155.10 Hero: $333.95 SB: $119.25 BB: $121 Pre-flop: (9 players) Hero is Button with 2 folds, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, CO raises to $13, Hero calls, SB folds, BB calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls. Flop: ($79, 6 players) BB checks, MP1 is all-in $61, 2 folds, CO raises all-in $142.1, Hero folds. Uncalled bets: $81.1 returned to CO. Turn: ($201, 0 player + 2 all-in - Main pot: $201) River: ($201, 0 player + 2 all-in - Main pot: $201) Results: Final pot: $201 EDIT: CO hade självklart AAxx. Konvertern hånar mig ytterligare genom att ta bort resultatet.
Othello Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2006 Diskuterade just preflopsyner med Mauau, och gjorde en liten lista med vad jag automatiskt tänker igenom innan jag synar/höjer. Först satte jag nummer på dem, men sedan höll jag på att ändra ordningen hela tiden och sanningen att säga så tänker jag på nästan allt samtidigt, så det är svårt att sätta någon korrekt ordning på det. Jag vet inte om någon är intresserad, men detta är några av de saker jag reflekterar snabbt över innan jag synar/höjer: -Vad har jag för kort? (korten kan dock stå först - jag vill gärna se dem innan jag synar. Jag kan ha position på jättefisken nummer ett och vi kan ha 1000bb djupa stackar, men om jag har fått 2222 som starthand kan jag ändå inte spela den. Sorry.) -Vad har jag för position? -Hur många sitter vid bordet? -Hur djupa stackar har motståndarna/jag? -Hur spelar de andra preflop? -Hur många synar preflop vid bordet (tight/slaskigt bord)? -Hur många synar höjningar preflop (weaktajt/"weakslaskigt" bord)? -Är någon/några vid bordet på tilt? -Är jag tiltad? -Är jag tjurig på någon vid bordet? -Är någon vid bordet tjurig på mig? Om någon höjt innan mig tillkommer följande: -Hur många kommer troligen att se floppen? -Hur sitter jag i förhållande till han som höjde? -Hur relaterar mina kort till vad fi troligen har? -Hur relaterar mina kort till vad de andra som synat och de som är kvar att agera troligen har? Andra viktiga faktorer: -Vilken flopp vill jag se? -Hur spelar de andra vid bordet postflop? (tight, aggressivt, smart, dåligt, etc) -Hur spelar de andra sina olika typer av händer (draws, AAxx, sets, tvåpar, etc) postflop? Baserat på detta kan jag ibland höja 77TQ och ibland släppa den som en död potatis. Förvirrande? Japp, men jag är rätt förvirrande också.
Waggho Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Baserat på detta kan jag ibland höja 77TQ och ibland släppa den som en död potatis. Förvirrande? Nej...
Othello Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2006 Jag är rätt seg idag och det kommer troligen inte bli något spel. Sessionen igår var småsvängig när jag under loppet av 770 händer svängde från (som värst) $580 back till att sluta $920 upp. Men det blir ju så ibland, jag ställde in med stege och återdrag till flusher två gånger på raken rätt tidigt och åkte dit mot ett fyrtal och en kåk. Inget att göra. Jag klonkade dock själv fint i en pott när jag ställde på turnen med topp tvåpar mot AAxx och parad bräda (ja, jag "gluffade"...) och köpte ut på rivern när fyroutaren kom. Rätt åt honom som hittade synen där. En intressant hand, den här killen synade tidigare på rivern när jag ställde in med nötkåken och han hade KKxx med naket K. Notera stackdjupet, i vanliga fall skulle jag ha slängt den här direkt på turnen, men här valde jag att gambla lite då jag hade en känsla av att jag skulle få betalt om jag träffade. Så här i resultatorienterad efterhand kan man dock fundera på om det var en bra syn att göra på turnen: Poker Stars Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $1/$2 6 players Converter Stack sizes: UTG: $86.85 UTG+1: $843.20 CO: $178.40 Button: $229.15 Hero: $550.20 BB: $184.70 Pre-flop: (6 players) Hero is SB with UTG calls, UTG+1 calls, CO raises to $11, Button folds, Hero calls (för den som undrar varjagsåhärnära att lägga preflop), BB folds, UTG calls, UTG+1 calls. Flop: ($46, 4 players) Hero checks, UTG checks, UTG+1 bets $43.7, CO folds, Hero calls, UTG folds. Turn: ($133.4, 2 players) Hero checks, UTG+1 bets $130.4, Hero calls. River: ($394.2, 2 players) Hero checks, UTG+1 checks. Results: Final pot: $394.2 Imorgon åker jag hem igen, och en sak kan jag säga: Jag kommer sakna den här hotellfrukosten. Den var galet god.
Othello Postad 24 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2006 Veckans mest lättspelade pott. (För att vara ärlig, jag håller mest på och letar HH-konverterare då jag gillar snyggt konverterade händer och jag för tillfället tiltar på den jag brukar använda...så det här är mest utfyllnad. Och så ville jag visa min favoritstarthand in action.) EDIT: Oj, vilka stora kort det blev. PokerStars Pot-Limit Omaha High, $2 BB (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) saw flop|saw showdown SB ($151.85) BB ($433.40) UTG ($263.05) UTG+1 ($40) MP1 ($250.90) MP2 ($194.95) MP3 ($677.55) CO ($227.20) Button ($46) Preflop: Hero is BB with , , , 1 fold, UTG+1 raises to $6, 1 fold, MP2 raises to $21, 4 folds, BB calls $19, UTG+1 calls $15. Flop: ($64) , , (3 players) BB checks, UTG+1 bets $19 (All-In), MP2 raises to $118, BB raises to $217, MP2 calls $55.95 (All-In). Turn: ($473.95) (3 players, 2 all-in) River: ($473.95) (3 players, 2 all-in) Final Pot: $473.95 Results in white below: Outcome: BB wins $473.95.
rilleg Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 så vackert.. ibland är poker så vackert....
Othello Postad 26 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2006 Jag hade en dålig dag igår när jag backade fem inköp på 1 1/2 timma innan jag vann tillbaka två och slutade på -580 dollar. De som jag förlorade var: -Top set mot bottom tvåpar som "trapspelade" mig och ställde på turnen (jag spelade min hand exakt som om jag hade AAxx och inte QQxx vilket jag hade, genom att betta 75 dollar in i en 98-pott) samt hittade hålstegen på rivern. -AAxx med överpar+flushdrag där jag blev checkraisad all in av ett set och gav mig själv odds att syna genom att mitt cb var så pass stort. -17-kortswrap mot ett set där brädan parade direkt på turnen. -Openended+flushdrag i trevägspott där de andra två hade set. -13-kortswrap där jag fångade trips på rivern och tiltsynade. Två halvtveksamma potter, en rätt usel (sista på listan med tiltsynen) och två bra spelade potter. Varians i sitt esse. Sedan vann jag tillbaka c:a 400 genom att spela rätt bra. Jag gjorde även årets hjältesyn helt baserad på en PAHUD-siffra när jag synade ned med ATxx på brädan 359A2 och han hade high card ace i en pott på cirka 120 dollar. Det var rätt kul. I alla fall, jag har precis läst klart Ace on the river av Barry Greenstein. Lysande bok, jag gillade den verkligen, även om den är lite spretig ibland. Komiskt att han har ett kapitel om "poker and sexuality" där han menar att man spelar bättre om man är...tja...sexuellt tillfredsställd. Jag kan tänka mig Barry och hans fruga när de var gifta: -"C'mon, You look hot and I gotta get my game face on baby." -"But, I'm tired..." -"C'mon baby, gotta dent that headboard before the Big Game or the kids college tuition could be in jeopardy. Look at Chip, nothing tilts that man, ya know why? Noone knows why, but I'm on to him. He doesn't even look at the waitresses during the game!" -"You look at the waitresses while you play?" -"They have lips that could suck a tennis ball through a tennis racket! It's crazy!" -"Yeah, right. Take a cold shower instead."
gdaily Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 På samma ämne, i Vegas i somras (eller om det var förrförra året). En aisiatisk tjej med ett ganska uppseendeväckande utseende (så långt från skönhetsidéal man kan tänka sig, men hon har stor självironi) spelar kort med några gamlingar. Plötsligt känner sig tjejjen hungrig och ropar. Im Hungry. I want Pizza. I give sex for Pizza. Gamlingarna runt bordet skrattar lite förläget. Ett par minuter kommer en blåhårig tant i 75-årsåldern för att hämta sin gunne som spelar kort vid bordet. Come, lets go, säger hon. Shhh, no way, I am about to get laid!, säger far i huset till sin fru, och hela bordet med gamlingar störtskriker av skratt så tårarna sprutar.
Hjort Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 På ytterligare en tangent så såg jag Steve Zolotow i bakgrunden på bordellsåpan "Cathouse". Så det kanske ligger något i teorin ändå.
parre Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Jag kan tänka mig Barry och hans fruga när de var gifta: -"Come'on, You look hot and I gotta get my game face on baby." -"But, I'm tired..." -"Come'on baby, gotta dent that headboard before the Big Game or the kids college tuition could be in jeopardy. Look at Chip, nothing tilts that man, ya know why? Noone knows why, but I'm on to him. He doesn't even look at the waitresses during the game!" -"You look at the waitresses while you play?" -"They have lips that could suck a tennis ball through a tennis racket! It's crazy!" -"Yeah, right. Take a cold shower instead." Och Othello bevisar ännu en gång varför hans dagbok är forumets bästa Keep up the good work och jobba klonk. Efter Svitens sommaruppehåll i juli SKA du börja liveslaska också. Hur svårt ska det vara att sätta munkavle på frugan och låsa in barnen i ett skåp och sen bege sig ner till en skön pokerklubb för en helnatts slask?
Othello Postad 28 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2006 Jag har inget kul att meddela mer än att Cassano för en månad sedan på MSN uppmuntrande skrev: "Man skall lita på sin read!" Detta har fått till följd att jag gjort en del bisarra spel som betalat sig sjukt bra men som framstår som totala tomtespel om man inte ser dem i något sammanhang. Igår svor en kille argt i chatten över min dumma hjältesyn i en 300-pott varvid jag förklarade min syn med: "I didn't like you." Jag funderade ett tag på att säga "Boom goes the dynamite", men var inte säker på att den popkulturella referensen skulle uppfattas. Dagen slutade lite upp, c:a 300. Andra nyheter: "Central Casting, the self-proclaimed largest extras casting company in the world, has announced an open casting call for extras for director Michael Bay's big-screen version of Transformers. They are looking for 16-17 year-olds and 18-23 year-olds that look like high school students. They require SAG members and non-union talent. The scheduled work dates are July 10-12, 2006, although dates are subject to change.". Det finns alltså hopp om en ny rulle om ni gulat nyligen. Och så här stor är jorden i förhållande till andra planeter. Ser ni? Det är utbildande att läsa den här bloggen.
Othello Postad 30 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2006 "Variansen är dum! Säg till den!" -Anonym PF-are på MSN för en månad sedan. Jag håller med. En jätteansamling av coinflips och 60/40 lägen (där jag ledde) som tyvärr inte hamnat på min sida mer än i undantagsfall har drabbat mig de senaste 3000 händerna. Jag är dock bara lite back (4 inköp) på den tiden, men det känns ändå tufft när man borde vara...en hel del upp. Jag orkar inte skriva ned några beats från igår då det är så trist att läsa om och jag ändå känner mig rätt blasé inför dem, men den enda jag verkligen irriterade mig på var den här när vi hamnade all-in på floppen via ett checkraise av mig. Då är jag inte så irriterad på att han vann potten, mer på att han dels bombar floppen och dels blixtsynar all-in för 80bb med en suckeropenended. Så, jag tar ett kortare cg-break över helgen, spelar jag något kör jag lite SNGs eller MTTs. Jag skall också utvärdera om jag kunde gjort något annorlunda, men faktiskt: Jag tvivlar på det. Om man reraisar till 84 preflop på 1/2 och får FYRA personer med till floppen varvid tre ställer in på den enfärgade floppen där man självklart har ett naket A så går det inte att göra annat än att klicka på "Fold". Nåja, nya insatser, nya vinster!
Othello Postad 1 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2006 Tillbaka från Eurosport och kvällens sändning med Ola. Rätt kul program med lite table talk och rätt skön stämning vid bordet. Vi kunde även se Brasilien-Frankrike på en extra monitor i hytten så vi fick ett poker/fotboll-happymeal som hette duga. Höjdpunkten för min del var när ett K kom på rivern i en pott och gav Ben TPNK mot Marcels stege och jag försöker föreslå en hand som Marcel kan ha spelat och höjt med istället för Q8o (som han hade) och slänger ur mig "kung knekt" vilket i samband med taskig tajming får det att låta som om jag helt plötsligt tyckte KJ var den ultimata starthanden. Ola var snäll och lät det passera utan några kommentarer. Det tillhör nog avdelningen "you should have been there"-skämt, men jag höll på att börja skratta direkt efter att jag sade det.
Othello Postad 1 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2006 nog Jaja. Jag har sovit 6 timmar på två dygn, förlåt om jag yrar lite.
Othello Postad 3 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2006 Det blev inte mycket spel under helgen, två SNGs och frirullen till WSOP för Stars Gold Members. Frirullen blev lidande av att vi hade gäster och att det var min tur att ta hand om barnen, så medan jag donade med kidsen så fick ena killen som var på besök sitta och folda åt mig under första perioden ("Spela bara AA, KK, QQ och AKs"). Helt plötsligt hör jag från arbetsrummet: "Jag har triss i damer, vad gör jag nu?" Jag springer dit och ser de tilldelade pocketdamerna. Floppen är 78Q. Polaren har dessutom limpat på CO med dem. Det blev inte mycket action där, det kan jag säga. Sedan snodde Cassano min blind. Sedan fick inte KK stå mot JTo. Sedan åkte jag. Körde även två sngs, kom etta och tvåa. På de 16 som jag spelat hyfsat ambitiöst nu (bara 15+1 dock, inga coola nivåer) har jag 5-5-2 i resultat. Som jag sade till Mauau: Obviously sustainable. Jag tror det snart är dags för det obligatoriska "skall jag bli proffs?"-inlägget för att trolla lite.
Recommended Posts