Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Bison - Attacktrevlig

Bison? Trevlig? I en och samma mening? Okej att du inte dricker, men, ehh - vad fan har du tagit för något som ger dig SÅ skev verklighetsuppfattning? :)

Parre - Attacksnäll

Det kan vi däremot köpa, trots att jag gjorde mitt bästa för att framstå som jätteond, otrevlig och dryg. Men som vanligt misslyckas jag!

• Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ibland är det kul att bara fåna sig...

Jag försökte ge mig på att grinda upp min UB-rulle från brutala 84 dollar till en "normal" rulle men blev översettad typ fyra gånger av shortstacks på 50-bordet, så min "rulle" där gick från 206 dollar till 85 innan jag och Filip på MSN enades om följande:

"Fuck it. Gambool."

Vilket ändå var vad jag gjorde, så vem fasen bryr sig egentligen?

Så jag testade mina shortstackfärdigheter genom att köpa in mig med 85 på ett 200-bord. Gick ok till en början och jag gled upp till 115-120 innan följande hände:

Flop Q96, två hjärter.

Jag har A78T, tvåflush på SB, ohöjd pott.

Check - pot bet, pot reraise av någon i LP och det kommer tillbaka till mig. Båda är short och jag täcker LP med 5.90 tillgodo. Vad göra?

Jag ställer in, instasyn från båda som har ett set vs set-läge. Allt blankar och jag slutar med high card A på rivern.

Jag har således 5.90 kvar på kontot. Och får nu AAJ2 på knappen.

Hela bordet limpar fram till mig, jag ställer självklart in (...) och får fem syner.

Flop: 445. Bordets ende kompetente spelare potbettar för 32, alla lägger.

Turn A.

Jag scoopar naturligtvis och får tre händer senare en hålpipa att fyllas i i en trevägspott och lyckas få två syner av (återigen) set. Rivern blankar och jag är uppe på 90+ dollar igen. Efter lite missade floppar är jag nere på 60 innan jag ställer in en shortstack på turnen när jag pottar mitt nötflushdrag. Han har monsterwrappen och missar totalt, och jag vinner potten på 62 dollar med ett par i tvåor. Efter att bluffat hem en pott genom att avfyra två bredsidor på turn och river så ger jag till sist upp och kliver av bordet med 120. Comebacken från 5.90 får dock anses vara stor.

Övriga noteringar:

-Cassano har avsatt en mindre summa för att skotta 10/20 PLO.

-Jag är inte avundsjuk på det, däremot skärmen han idag fick levererad var det tilt på. Dells 30-tummare. 'Nuff said.

-När gick Parres dagbok från att vara Parres dagbok till Parres flamewarhörna? Missade jag ett memo någonstans? Snart kommer jag in, guns ablazing. Verkar ju vara fart på det haket.

-Förkylningen jag hade förra veckan försvann inte, den gick bara i ide. Frågan är om jag skall skippa att spela seriöst på hela veckan eller köra lite ikväll. Är ju fredag. Ligger ju 5bb/100 bara i veckodagsvalet. Hm.

-Ed Miller (författaren till Small Stakes Hold'em) skall vara med på "Queer eye for the straight guy". De borde kanske byta namn på showen till QQ eye for the str8" denna gång?

Postad

-När gick Parres dagbok från att vara Parres dagbok till Parres flamewarhörna? Missade jag ett memo någonstans? Snart kommer jag in, guns ablazing. Verkar ju vara fart på det haket.

Parres dagbok gick över till Parres flamewarhörna när Parre beslöt sig för att sätta in det tunga artilleriet mot diverse nättomtar som tror att de är tuffa - de har dock inte Jack (Göran Vegas) Shit mot mitt crew av "Abou len, jag cuttar dej yo"-Biatches (S)Crew!

Ska folk tomta sig ska de veta att de tomtar sig mot Stockholms kanske skönaste människa, som har backup av diverse löst anhang lite här och var - vad ska de ha, liksom? De är ju tommare (både i huvud och själ) än jag är när jag betar pott på rivern. Alltså riktigt jävla übertomma.

Du är välkommen - väntar med stor spänning på kraftiga hån mot diverse i min dagbok från din sida. Hånen på Burger King höll faktiskt hög klass, även om valet av hånoffer (*pekar på Joanna*) inte är en direkt svår utmaning....

Postad

punkis skrev:

>läst lite i din dagbok, mycket intressant läsning...

>Har du kanske nått tips på nån bra bok som inriktar sig på omaha?

Jo, skrev om det i ett inlägg för ett bra tag sedan. Klicka här.

Sedan äger jag numer SS2, och har således numer läst PLO-kapitlet där. Det var inriktat på nybörjare utan att vara dåligt och kan summeras som "spela tight" med exempel på varför.

Postad

parre skrev:

<snip>

>Alltså riktigt jävla übertomma.

Ja, men vad skall de ha liksom?

>Du är välkommen - väntar med stor spänning på kraftiga hån mot

>diverse i min dagbok från din sida. Hånen på Burger King höll faktiskt

>hög klass, även om valet av hånoffer (*pekar på Joanna*) inte är en

>direkt svår utmaning...

Enklast att ta det säkra kortet med någon man känner sedan tidigare :)

Liten anekdot angående att skojretas:

Min syrra och mina tidigare flickvänner har alltid försökt "bli kompisar" genom att glatt småretas med mig någon av de första gångerna de träffades. Sådant får man ju bjuda på när man presenterar en tjej för resten av familjen, bara hon känner sig välkommen.

Poängen? Poängen är att detta har inträffat med alla de tjejer jag varit ihop med. Utom Sandra (frugan) - hon vägrade att gå in på det spåret. Syrran avslöjade för något år sedan att det var hennes "test" för de tjejer jag träffade. Om de skulle "duga" åt mig (enligt syrrans kriterier) skulle de inte haka på och skojretas. Sandra var den enda som klarade testet.

Downside? Numer ringer det, Sandra pratar i telefon en timma och lägger på. När jag frågar vem det var får jag höra "din syster". WTF?! Det var min familj först!

Postad

Det är officiellt. Jag äger på SH och HU PLO.

UB-rullen är snart spelbar på riktigt. Jag har spelat upp den till c:a 600 på HU/shorthandedspel (SH i mitt fall=högst fyra personer vid bordet). Det är grymt kul men utmattande att spela HU och man kan ju inte direkt nutpeddla, vilket potten nedan visar. Men som Parre sade på MSN, att han orkar syna med stegen i nämnda pott är lite förvånande. I princip betalar han 125 dollar för att han är nyfiken och tiltad (han dubblade upp doodieball fem händer innan, och jag checkraisade floppen 25Tr handen innan den här då jag hade 3466ss varvid det var klart maskinläge på hans spel).

doodieball is at seat 0 with $180.30.

Nuisance is at seat 5 with $195.60.

Klonk is at seat 6 with $211.20.

The button is at seat 5.

Klonk posts the small blind of $1.

doodieball posts the big blind of $2.

Klonk: :Qs::6d::Qd::4h:

Pre-flop:

Nuisance raises to $7. Klonk calls. doodieball

folds.

Flop (board: :Tc::8d::7d:):

Klonk checks. Nuisance bets $16. Klonk calls.

Turn (board: :Tc::8d::7d::8h:):

Klonk bets $48. Nuisance calls.

River (board: :Tc::8d::7d::8h::3d:):

Klonk goes all-in for $140.20. Nuisance goes all-in

for $124.60. Klonk is returned $15.60 (uncalled).

Showdown:

Klonk shows :Qs::6d::Qd::4h:.

Nuisance shows :5c::Js::6c::9s:.

$1 is raked from a pot of $393.20.

Klonk wins $392.20 with flush, queen high.

Next stop - 50/100.

Postad

En kall gårdag ur pokersynvinkel. Först fick jag migrän när jag tänkte åka in till CC och på Djens förslag hänga lite där. Djens tyckte jag skulle agera inofficiell lagledare då jag på morgonen via MSN föreslog saker som theme song (Push it - Salt'n'Pepa), lagsamlingar och liknande fånigheter. Jag tänkte inte anamma den rollen, men då det hela verkade rätt uppsluppet så var jag på väg in när jag fick migrän pga lite konstigt ljus utomhus.

Överlag verkade helgen varit rätt sur för många jag känner - Djens omnämnde den trista förlusten under veckan, och i princip alla jag känner backade rakt ut under helgen. Själv slutade jag 50 dollar plus efter helgen trots alldeles för mycket spel två dagar på raken. Man vet det är illa när man direkt på morgonen får höra "Jag är arg på dig" pga att man lagt sig för sent.

Det enda positiva var väl att jag hann spela ett gäng händer på Prima där jag mestadels enbart körde ett bord. En vänlig själ hade fixat RB åt mig, vilket fick mig att känna mig som en äkta grinder. Det hjälpte dock inte. När korttorkan var ett faktum, endast ett bord spelades och jag var trött gjorde jag en del misstag varav jag tvingas inse att några var baserade på tristess. Samt blev utköpt ett par gånger. Det blev inte så dyrt i alla fall, men ändå 260 back.

Så här i efterhand skulle jag gjort det jag funderade på att göra redan efter 20 minuter vid bordet - bytt plats. En synstation med blufftendenser satt direkt bakom mig på båda borden jag spelade på, och i och med att han försökte bluffsyna ungefär varje bet jag gjorde (kom ihåg korttorkan också, så jag bettade oftast drag som inte kom) så gav han hela bordet odds att syna. Det hade varit mycket bättre att sitta direkt efter honom istället.

På slutet av sessionen fick jag i alla fall ordning på spelet och gnetade ihop 100 dollar via preflopraises och sluga continuationbets på flop och/eller turn. Jag visade mig också ha en kuslig talang för att undvika checkraises på floppen genom att helt sonika ta ett gratiskort istället, vilket hjälpte en del.

Veckosummeringen då? Jo, jag har bara spelat seriöst i måndags om jag skall vara ärlig. Då spelade jag på fyra bord på Stars vilket som tidigare nämnts gick segt, resten av veckan har varit mycket nöjesspel, invänjning av nya klienter (UB/Prima) och principgrindadet av rullen på UB. Resultatet slutar således på väldigt modesta +$300.

Förresten, om någon kan berätta hur man automatsparar sina HHs på UB utan att behöva gå in manuellt och spara dem så får ni gärna hojta till. Jag gillar PT-statistik, och just nu får jag ingen från UB.

Veckans klonk: Kul att träffa folk "på riktigt" på CC.

Veckans beat: Måste alla möjliga draws träffa på turnen när jag har top set ur position?

Veckans "could've been": Grymt bra EV i wraw+flushdragshanden mot två stycken set på UB.

Veckans kommentar: "Hålfotsinlägg är nöten", sagt av en person jag känner till en förvånad skoaffärsexpedit.

Veckans hepp: "Fria hån" är nästan en hälsningskommentar ibland svitengänget.

Postad

Den som läst Cassanos dagbok (återigen, bra jobb) vet redan hur min kväll artade sig. Jag började köra lite på Stars, men fick så kalla kort att min table image gick åt pipan och jag fick kliva av. Turnade en kåk i femte handen eller något, så jag slutade 30 dollar upp efter att nästan ha blindat bort allt jag vunnit på den handen. Verkade dock som om nästan alla fick tråkiga kort, inte ens TheNizz (svensk spelare - hojta via pm om du läser detta förresten) höjde preflop särskilt mycket och då vet man att det är tråkiga bord.

Sngboten på party var väl annars dagens nyhet. Jag måste säga att jag inte är ett dugg förvånad. Jag känner genom några andra intressen (typ, det där brädspelet jag spelar..) några extremt vassa matematiker. Jag är tacksam över att de är så pass ärliga som de är och inte riktat sina talanger i den riktningen. Jag tror fö att FL hi/lo spel som 7CS/8 och FLO8 efter SNGs är de områden där man kan se störst fördel för en CG-bot.

Postad

En del går över gränsen från Rock till Diamond.

mindwalker11: checks

*** FLOP *** [Kd 3s 6h]

Radashack: checks

*** TURN *** [Kd 3s 6h] [8c]

*** RIVER *** [Kd 3s 6h 8c] [As]

*** SHOW DOWN ***

mindwalker11: shows [2s Ks Kh 9h] (three of a kind, Kings)

Radashack: mucks hand

mindwalker11 collected $4.75 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $5 | Rake $0.25

Board [Kd 3s 6h 8c As]

Postad

Snygg dag jag har. Fiskarna har hittat allt mot mig, och jag stannar på 1,2k back.

Table 'Laura II' 9-max Seat #3 is the button

Seat 2: Hero ($346.50 in chips)

Seat 3: Uncle Bak ($651.05 in chips)

Seat 4: garkencha2 ($104.80 in chips)

Seat 5: fly747 ($230.55 in chips)

Seat 6: unkypunky ($250.20 in chips)

Seat 7: sharka28 ($529.80 in chips)

Seat 8: Perbru ($251.35 in chips)

Seat 9: john jdk ($209 in chips)

garkencha2: posts small blind $2

fly747: posts big blind $4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:7s::Ts::6d::9s:]

jled joins the table at seat #1

unkypunky: folds

unkypunky is sitting out

sharka28: raises $10 to $14

Perbru: folds

john jdk: folds

Hero: calls $14

Uncle Bak: folds

garkencha2: calls $12

fly747: raises $56 to $70

sharka28: calls $56

Hero: calls $56

garkencha2: raises $34.80 to $104.80 and is all-in

fly747: calls $34.80

sharka28: calls $34.80

Hero: calls $34.80

*** FLOP *** [:3s::8s::Jh:]

fly747: bets $125.75 and is all-in

sharka28: calls $125.75

Hero: calls $125.75

*** TURN *** [:3s::8s::Jh:] [:7h:]

sharka28: checks

Hero: bets $115.95 and is all-in

sharka28: calls $115.95

*** RIVER *** [:3s::8s::Jh::7h:] [:3h:]

*** SHOW DOWN ***

sharka28: shows [:8h::Tc::Ah::Td:] (a flush, Ace high)

Hero: mucks hand

sharka28 collected $231.90 from side pot-2

fly747: mucks hand

sharka28 collected $377.25 from side pot-1

garkencha2: mucks hand

sharka28 collected $416.20 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot $1028.35 Main pot $416.20. Side pot-1 $377.25. Side pot-2 $231.90. | Rake $3

Board [:3s::8s::Jh::7h::3h:]

Seat 2: Hero mucked [:7s::Ts::6d::9s:]

Seat 3: Uncle Bak (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: garkencha2 (small blind) mucked [:8c::5c::4s::2d:]

Seat 5: fly747 (big blind) mucked [:Kd::Ad::Kc::4c:]

Seat 6: unkypunky folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: sharka28 showed [:8h::Tc::Ah::Td:] and won ($1025.35) with a flush, Ace high

Seat 8: Perbru folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: john jdk folded before Flop (didn't bet)

Postad

Fy fn..

Känner med dig...

Har åkt på såna också. Man blir galen..Va fn håller sharka på med '...

En annan har pajat ADSL modemet så jag sitter och har abstinens..kanske lika bra det.

Postad

Ja, dagen var ju rätt trist. En nogrannare slutsummering slutar på 1150 efter att jag avrundat med att tiltkrossa HU och tremanna PLO100 på Stars där jag vann 250 på 40 minuter. Jag hann dock med att gula UB-rullen när jag i total trötthet sent på natten trodde jag hade top set. Vilket jag hade. Men jag missade att det låg en stege ute på floppen och ställde där. Av ren princip bombade jag på direkt efter när vi var HU till floppen med en 6-hög flush, vilket säkert gav stilpoäng hos RilleG och Djens men tyvärr var förödande för UB-rullen då jag fick syn av en T-hög flush. Inte direkt min greatest hit i pokerkarriären om vi säger så. Nåja! Det både har varit och kunde varit värre!

Av de 1150 som jag backade kan jag nu konstatera att 150 var tilt, 150 var en felläsning av brädan med topsettet och resten var utdragningar. Det är rätt hyfsat ändå.

Några höjdpunkter från MSN igår:

Under 1k-handen ovan:

Mauau: "Har du något bra?"

Jag (till Filip): "Två sek, stor pott här"

Jag (till alla jag har på MSN som spelar poker utom Rille och Djens): Jag stryker det för yngre läsare, men det skrevs med caps lock intryckt.

Cassano: *Cut'n'paste från den ena storpotten efter den andra. Alla nötkåkar också. Dude's running g00t!*

Jag: Bra jobb! Jag blev just utköpt av en r-r-flush igen.

Cassano: "Lägg av?! Stor pott?"

Jag (numer härdad): "Bara 290"

Mycket intressant diskussion i 2+2-tråden jag startade om Djens finfina starthand och vad som skedde på floppen. Rekommenderas.

Postad

Jag är (återigen) sjuk som en smutsig hund, vilket sätter vissa spår i spelet. Och i privatlivet. Jag tankade häromdagen under hög feber ned en dvd med ett avfilmat akvarium. 'Nuff said. Dessutom var jag fortfarande på tilt efter föregående dags spel och släppte ett par buyins på PLO100 6-max på Prima då jag i inledningen av sessionen beslutade mig för att agera bluffpolis då jag "visste att de var svaga". Klart de var, det var mycket icke-nötstegar och som visades upp, men när jag hade set/tvåpar så kändes det snart som att jag inte alls var i form. Jag spelade kort sagt uselt. Kontentan är att det blir en paus ett par dagar med cg spelet och så kör jag lite billiga turneringar istället, förutsatt att jag hittar några.

När jag hittade tilttråden på 2+2s PLO-forum begav jag mig till UB för att se på tågkraschen på deras 50/100 PLO-bord. Efter ett tag befann sig både Mauau och Cassano däroch när jag skulle bjuda in dem till en och samma MSN-konversation klantade jag mig och lade till hela min MSN-grupp "Spel" till konversationen.

Det vart rena IRC-kanalen på min dator efter det. Tursamt nog (?) var många offline, men jag kan säga så här: RilleG lär bli förvånad när han sätter sig framför datorn nästa gång ("hepp...vad är det här för människor?"). Gemytlig stämning, även om det nästan var lite obehagligt att se på tilten. Grymt mycket pengar han drog bort, men man får väl se det som att det var pengar han vunnit av andra också.

Postad

Texas is da shizznit.

Fo shizzle.

Fast jag är fantastiskt usel på det. Här är jag när jag gör ett..."move" mot en kille som spelade varje hand. Fast jag inte har några texasmoves i min arsenal. Läses med viss munterhet. :)

Poker Stars

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

7 players

Converter

Pre-flop: (7 players) Hero is SB with :5h::6h:

UTG raises to $1.5, UTG+1 folds, MP1 calls, 2 folds, Hero calls, BB folds.

Flop: :Tc::5d::2s: ($5, 3 players)

Hero checks, UTG bets $1.5, MP1 folds, Hero raises to $4, UTG calls.

Turn: :2c: ($13, 2 players)

Hero bets $7, UTG folds.

Uncalled bets: $7 returned to Hero.

Results:

Final pot: $13

Postad

Phil Hellmuth blir mobbad när han spelar Texas 150/300. Det är nästan lite tjabbigt. Och nej, bilden är inte editerad.

I övrigt: Hjort, jag trodde iofs också att jag hade bästa handen där...Vilket besudlar mitt "move" något.

De är fö grymt usla på NLT50. Jag rackade upp 40 dollar på 20 minuter mot extremt weaktajt motstånd utan några större potter. Vilket gör att jag inser att där är ju inget ställe att lära sig spela texas på. Dåliga vanor lär rota sig blixtsnabbt. Är de bättre på 100-nivån? 200 är helt klart för dyrt, där kostar misstag en hel del.

• Skapa nytt...