Gå till innehåll

Othello - Tackar för sig för en tid framöver.


Othello

Recommended Posts

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Instruktion till en halvtråkig pokerdag:

 

1 - Sätt dig och spela klockan 8.00 på morgonen.

2 - Vinn 40 dollar tredje handen genom att 2/3 pottbetta middle set i J på brädan AJ8 och till din stooooora förvåning se tre halvmaniacs folda liksom två andra spelare.

3 - I femte handen, limpreraisa en shortstack med $110 i stacken all-in med AAKQss. Inse att du är uppe mot AA82ds och hårdträffa floppen med TP och flushdraget, se hur du vinner handen med trips K.

4 - Känn dig mycket nöjd med att ligga 150 upp efter sju händer.

5 - Ge barnen frukost efter 19 spelade händer.

6 - Återuppta spelandet på kvällskvisten och gå 0/50 på att pricka set med pocketpar.

7 - Ge upp efter 140 ytterligare händer när du backat 40 dollar och sluta dagen på 110 upp.

8 - Inse att du fått sparken som affiliate för Empire.

9 - Inse att du glömt att du var affiliate för Empire.

10 - Inse att du fått 50 dollar i ersättning från Empire i "avgångsvederlag".

11 - Bli momentant munter.

12 - Inse att du inte ens ligger ett inköp upp.

13 - Försök muntra upp dig med chips (Pringles Hot'n'spicy).

14 - Bli illamående av chipsen.

15 - Avstå från poker, chips och slösurfande.

16 - Gå och lägg dig.

 

Jag missade veckosummeringen för förra veckan igår, men -1,2k blev det i alla fall. Trist, men vad skall man göra? En dag backade jag ju 160+140+110+350+90=850 enbart mot RR-flusher (och det är inte pottstorlekar där, det är pengarna jag förlorade i potterna). Sånt händer tyvärr i PLO. 350 var dock på tiltkontot (ironiskt nog kom 200 dagen efter då jag var på tilt direkt när jag satte mig). Sånt händer tyvärr också. Jag gör vad jag kan för att förbättra detta, men det är nog det svåraste. Lära sig spela bra poker är nog lättare än att lära sig att inte tilta.

 

Det gick ju lite bättre i slutet på veckan, och jag hoppas ta med mig det flytet framöver. Knack, knack...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammy Farha, PLO-kungen:

 

(från Linda's dealerblog, via 2+2)

My last game of the night was in Bobby’s Room. A guy named Art and Sam Farha playing heads-up, $200-400 PLO, and Art always got the Button, even though the blinds changed each hand - Sam would be the SB one hand and the BB the next. I’m not sure what the advantage was there. Maybe someone can explain it to me. It would be an advantage if Sam had to fade the BB every hand but this way…

 

Kaxigt att ge bort knappen varje hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min favoritkolumnist Bill "The Sports Guy" Simmons har en lång intervju med de som skrev manuset till Rounders som ett led i hans uppvärmning inför WSOP. Som alltid är det en rekommenderad läsning fylld med popkulturella referenser.

 

Pokermässigt:

 

250 händer, 9 dollar upp. Hurra...

 

Roligt:

  • Floppat fyrtal i Q betalades av av underfull m JJxx av en shortstack.
  • Jag fick fem AAxx-händer de sju första händerna vid bordet.
  • Jag såg en timing tell på en checkraise och tog gratiskort. Hela helvetet bröt löst på turnen och killen som missade sin checkraise på floppen åkte det så det sjöng om det när wheelet kom på turnen. Han hade naturligtvis top set.

Tråkigt:

  • Ställde pre m AAK9ds mot en kille med 90 i stacken tredje handen jag spelade. Han hade KKxx. Blank flop, turn K. Blank river.
  • Ställde in en annan shortstack med 50 i stacken på floppen AJx, tvåflush när han hade top tvåpar och jag set i J. Ett A dök upp direkt på turnen...
  • Jag missade alla floppar utom en med mina AAxx-händer (och de var många idag). Då kom floppen A55 och jag träffade för bra istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt säker på att de är jättemuppar.

 

:)

 

Det var nog mitt filmintresse som talade mer där än mitt pokerintresse. Men igår lyckades jag dels kombinera ihop film med poker via den artikeln, och sedan basket med poker genom en artikel om Gilbert Arenas, lagkapten i Washington Wizards, som tydligen spelar poker i omklädningsrummet. Online. I samband med matcher. Närmare bestämt i halvtid. Lagkaptenen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

304 händer, $385 upp.

 

Handen nedan postar jag enbart för att visa att jag är väldigt prestigelös.

Man är ju inte direkt ofelbar om man säger så. Aggressivt bord, så man får iofs vara villig att gambla lite. Men ändå.

 

Annars var det rätt tråkiga händer. En intressant var dock när jag hade monsterwrappen med nötflushdrag med en liknande hand som den nedan och satte "fel" out på turnen. Jag fick en stege, men inte nötstegen. Fi pottade och jag synade med intentionen att även syna rivern. Rivern gav mig flush och jag ställde in Fi som synade med K-höga flushen. Han hade pottat turnen med bottom två+hålstege+flushdraget. Bra nyttjande av position av honom, dåligt resultat.

 

Just det, en kul detalj. Jag spelade fem bord samtidigt idag istället för fyra som jag brukar köra. Och vart tvungen att fylla på med pengar på Stars (jag brukar ha det mesta på Neteller normalt sett som en buffert mot megatilt av Idahoepotato-karaktär) då jag hade 1.1k i spel på två bord, 460 på två andra och var tvungen att reloada på det femte bordet då jag bara hade 150 på det. Annars fungerade fem bord rätt bra, jag fick exempelvis inte tid att tilta över att min hand med QQJx mot QJT9 på turnen QJx8 inte längre var nuts som jag hoppades (trodde han drog mot en annan stege). Jag var ur position också, så det var ju bara att bomba på och tyvärr se honom raka hem potten på 350.

 

Nåja, till dagens r-r utköp. För en gångs skull är det jag som spelar som en fisk, och självklart belönas man då.

 

  • Fold preflop (draghand ur position mot aggressivt bord)
  • Fold flop (top and bottom och icke-nöthålpipa)
  • Och även om man räknar entusiastiskt, vilket jag gjorde (jag satte honom helt riktigt på top tvåpar och inget flushdrag) så får man bara ihop 12 outs för mig. Och inget kvar att betta på rivern. Fold på turnen alltså.

Men det är ju fasen på tiden att jag får jaga in en flush på detta vis. Alla andra gör det ju mot mig.

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

8 players

Converter

 

Pre-flop: (8 players) Hero is MP2 with :6d::9s::7s::Ad:

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, Hero calls, CO calls, Button raises to $15, 4 folds, Hero calls, CO calls.

 

Flop: :7c::Th::As: ($52, 3 players)

Hero bets $33, CO calls, Button calls.

 

Turn: :2s: ($151, 3 players)

Hero checks, CO bets $148, Button folds, Hero calls.

 

River: :4s: ($447, 2 players)

Hero bets $36, CO calls all-in $5.65.

Uncalled bets: $30.35 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $458.3

 

Hero showed :6d::9s::7s::Ad: and won ($455.30) with a flush, Ace high

CO mucked :3s::Ac::Tc::2c:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blubb, blubb. <((--<

 

Några höjdpunkter från Sports Guys intervju med skaparna av Rounders/Tilt (utifall att ni avstod från att läsa den pga att Hjort var "rätt säker på att de är jättemuppar"):

 

Angående deras pokerkompetens: "There's a friendly moment of recognition, but then you may as well be wearing one of those bounty T-shirts. They want to take you out, for the story. People are surprised if you lose a hand. Like the guy who wrote "Top Gun" is a great pilot."

-De höll med om att det var ett stort misstag att inte skriva in en scen där Matt Damon tackar ja till Famke Janssens goda erbjudande om sex ("It's not that we're monks, just idiots").

-De var frustrerade över Tilt och över att behöva fightas mot cheferna på TV-bolaget.

-Det berömda hoppet i hur mkt Mike till slut vinner av Teddy KGB är förklarat med att Teddy har följt Mikes råd om att "feel free to reload anytime".

 

Annan kul kommentar om TJ Cloutier.

Levien: How'd you do in the main event?

Koppelman: Unfair question. I lasted 30 minutes. But why don't you tell him what happened with T.J. Cloutier and Daniel Negreanu on the set of "Tilt"? For me to tell would be bragging.

Levien: BK beat each of them heads up for $100, which they signed as proof. Daniel went all-in early with pocket Jacks. Koppelman called with pocket kings. No one improved. Koppelman lives clean. T.J. didn't go so quick. We started to get the idea he really didn't want to lose that hundy when he was still grinding a half-hour in. The man is tough.

 

En annan höjdarlänk:

 

WPT drinking game. Jag dricker inte ens, men jag funderar på att göra ett undantag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det! Jag glömde säga att jag nu kan skapa egna turneringar på Stars. Håll ögonen öppna efter den kommande "10+1 A679ds Memorial PLO-klonk" som jag säkert skapar någon gång när jag hustlat tillräckligt med spelare till den.

 

Eller säg till om ni vill ha hjälp med någon privat turnering. 10+1 är visst minsta buyin, och man behöver tydligen skapa den med viss framförhållning.

 

(de där jäkla PF-HeyPokerturneringarna är ju bara en massa NLT :()

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana här händer är det som håller en flytande mellan de större potterna på 6-max. Och preflopsynen? Jag ogillade SB, och hade ett sooooooted A.

 

Prima Poker skin

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.50/$1.00

4 players

 

Stack sizes:

UTG: $90.10

Button: $227.79

SB: $115.55

Hero: $243.30

 

Pre-flop: (4 players) Hero is BB with :5h::9d::4c::Ac:

UTG calls, Button calls, SB raises to $4.5, Hero calls, UTG calls, Button calls.

 

Flop: :Ts::Ah::Tc: ($19.5, 4 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, Button checks.

 

Turn: :6s: ($19.5, 4 players)

SB checks, Hero bets $10, 3 folds.

Uncalled bets: $10 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $19.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1002 händer, 1035 vunnet den här veckan.

 

Jag hade 1k som mål för veckan och gjorde ett litet ryck idag för att hinna med det vilket lyckades (+340 för dagen). En riktig slantsingling fällde avgörandet: A995ds vs 2456ds på floppen 557. Min kicker stod, tacksamt nog. Jag återkommer med lite roliga potter senare, för jag har spelat några kul potter under veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans statistik:

 

$1/$2:

 

Vunnet: $728.85

Händer: 813

BB/100: 22,41

Tid: 5h 50 min.

Bord spelade samtidigt: 2,94

VPIP: 25.34

 

$0.5/$1 (mestadels 6-max):

Vunnet: $257.75*

Händer: 190

BB/100: 67,83 (säg 50 med de som saknas)

Tid: 1h 56 min.

Bord spelade samtidigt: 1,75

VPIP: 27,89

 

Veckans...

Hand: A976ds. Jag fick den två ggr inom 30 min och vann båda gångerna. Potterna var hyfsade: 455 respektive 264 dollar.

 

Principsyn: $0.5/1 6-max, J95r flopp, jag har JQQKss och gör ett cb på 12 in i potten på 16 och får ett check/raise all in i nyllet av sb som har JTQ5 men bara 40 i stacken. Jag steker ett tag och får en skön känsla..."Jag kommer klonka in hålstegen, och det är rätt åt nollan för att han sätter sig som shortstack i PLO". "Och jag vill gambla då synen bara kostar 28 dollar!". SYYYYYN! Turn T. Katjing!

 

Donkbet:

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

8 players

 

Pre-flop: (8 players) Hero is UTG+1 with :Kc::As::4c::Kd:

UTG folds, Hero raises to $4, 2 folds, CO raises to $15, 3 folds, Hero calls.

 

Flop: :7h::4s::Th: ($33, 2 players)

Hero bets $22, CO calls.

 

Turn: :9h: ($77, 2 players)

Hero checks, CO checks.

 

River: :Ts: ($77, 2 players)

Hero bets $22, CO folds.

Uncalled bets: $22 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $77

 

"Ok, jag synar väl ned på river..hepp! Enoutaren kom!":

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :9s::9d::Ah::Tc:

UTG calls, 2 folds, Button calls, SB calls, Hero checks.

 

Flop: :Ac::9c::Qh: ($4, 4 players)

SB checks, Hero bets $3.8, UTG calls, 2 folds.

 

Turn: :Qd: ($11.6, 2 players)

Hero bets $7, UTG raises to $14, Hero calls.

 

River: :9h: ($39.6, 2 players)

Hero checks, UTG bets $13, Hero raises all-in $74.7, UTG calls all-in $28.1.

Uncalled bets: $33.6 returned to Hero.

 

UTG showed :7s::7d::Qc::Ad: and lost with a full house, Queens full of Aces

Results:

Final pot: $121.8

 

"Mäh, enoutaren kom.."

 

Blinds: $1/$2

8 players

Pre-flop: (8 players) Hero is Button with :Ah::Ac::Kc::6h:

2 folds, MP1 calls, MP2 (poster) checks, CO folds, Hero raises to $8, SB folds, BB calls, MP1 raises to $35, MP2 folds, Hero raises to $116, BB folds, MP1 calls all-in $46.

Uncalled bets: $35 returned to Hero.

 

Flop: :7h::Jc::3d: ($173, 1 player + 1 all-in - Main pot: $173)

Turn: :Ks: ($173, 1 player + 1 all-in - Main pot: $173)

River: :5d: ($173, 1 player + 1 all-in - Main pot: $173)

 

Results: MP1 shows :Kd::Kh::7d::9s: (three of a kind, Kings)

Final pot: $173

 

Humor: Folk som gör hit'n'run på 0.10/0.25. Vart ska de någonstans? Såg polaren råka ut för det när han fick spela på mitt konto för lite gratispengar jag fått.

 

Coinflip: Jag höjer pre m A995ds, får omslag pott av CO, syn av SB, syn av mig. Flop 755. Jag checkraisar all-in, han har 5624ds och håller på att sätta både stege och bakdörrsflush. Min hand överlever och så även jag med potten på $418.

 

*Några händer saknas på 0.5/1, jag har vunnit c:a $300 totaltpå den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tecken på ett bra bord. Potten är på 14 dollar på rivern...

 

*** RIVER *** [:5c::Ah::8d::Jh:] [:4d:]

Mongoose2: checks

apond: bets $6

suckoutter: raises $14 to $20

Mongoose2: raises $66.95 to $86.95

apond: calls $80.95

suckoutter: raises $102.05 to $189 and is all-in

Mongoose2: calls $102.05

apond: folds

*** SHOW DOWN ***

suckoutter: shows [:Ad::6d::7c::Th:] (a straight, Four to Eight)

Mongoose2: shows [:Ks::2s::6c::3s:] (a straight, Ace to Five)

suckoutter collected $483.95 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somnade när jag lade barnen (låg bredvid på en madrass på golvet) och var heltiltad över att det fanns slaskiga bord på Stars att spela på när jag vaknade och var helt groggy. Jag var ju så trött att jag inte kunde spela. Efter en och en halv timma lyckades jag kvickna till så pass att jag kunde sätta mig, och låg c:a 150 back direkt (jag hade ett set mot AAxx med flushdrag där jag ställde in på floppen mot en kille med 115 i stacken och han satte sin flush på river, och så betalade jag av 50 dollar med en K-hög flush på en helt enfärgad bräda).

 

Då fick jag plats på slaskbordet nummer ett (130 i avg pott). Det här är första handen vid bordet. Värsta kaos jag sett på länge på floppen. För övrigt var jag övertygad om att jag blivit badbeatad av fyrtal på både turn och river.

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

9 players

 

Stack sizes:

UTG: $200.40

UTG+1: $200

MP1: $538.40

MP2: $945.85

MP3: $197.85

CO: $113.90

Button: $164.20

SB: $78.65

Hero: $200

 

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with :5s::Jc::5c::Qs:

UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 folds, MP3 calls, 2 folds, SB calls, Hero checks.

 

Flop: :5d::4s::3s: ($12, 6 players)

SB checks, Hero bets $11.4, UTG calls, UTG+1 raises to $48, MP1 folds, MP3 calls, SB folds, Hero calls, UTG raises all-in $198.4, UTG+1 calls all-in $150, MP3 calls all-in $147.85, Hero calls all-in $150.

Uncalled bets: $0.4 returned to UTG.

 

Turn: :4h: ($801.85, 0 player + 4 all-in - Main pot: $795.4, Sidepot 1: $6.45)

 

River: :3c: ($801.85, 0 player + 4 all-in - Main pot: $795.4, Sidepot 1: $6.45)

 

Results:

Final pot: $801.85

 

Hero showed :5s::Jc::5c::Qs: and won ($798.85) with a full house, Fives full of Fours

UTG mucked :8s::6h::Td::As:

UTG+1 mucked :7d::Kd::6s::9d:

MP3 mucked :6c::8h::7c::Kc:

 

Snacka sjukt bra EV jag hade på floppen:

http://twodimes.net/h/?z=1680603

pokenum -o 5s jc 5c qs - 7d kd 6s 9d - 8s 6h td as - 6c 8h 7c kc -- 5d 4s 3s

Omaha Hi: 528 enumerated boards containing 4s 3s 5d

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Qs 5s Jc 5c 227 42.99 301 57.01 0 0.00 0.430

6s Kd 9d 7d 18 3.41 380 71.97 130 24.62 0.157

As 8s Td 6h 124 23.48 387 73.30 17 3.22 0.251

Kc 7c 6c 8h 12 2.27 369 69.89 147 27.84 0.162

 

 

Körde rena hit'n'run-session på 38 minuter på grund av denna pott och klev av $530 upp då jag inte vill sitta hela natten och spela. Jag skall jobba fokuserat i morgon och vill vara pigg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Othello, en snabbfråga: Om floppen kommer J84 och spelare A har KQ109

och spelare B har AAXX vi säger inga färgmöjligheter vad är procenten?

Råkade i gruff med en vid bordet nu. Tacksam för svar.

 

Helt utan färgdrag leder KQT9.

 

http://twodimes.net/h/?z=1682229

pokenum -o kc qs td 9h - ac as 2d 3h -- jc 8h 4d

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing Jc 4d 8h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Qs Kc Td 9h 451 55.00 369 45.00 0 0.00 0.550

As Ac 2d 3h 369 45.00 451 55.00 0 0.00 0.450

 

Med några bakdörrsflusher och så kan du justera procenten lite i någon riktning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...