iremmats Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 tycker detta är asgött, finns bara en negativ sak som är brist på rakeback, men jag tycker det vägs upp fett av att man kan lira 10 bord och kommer få lira mot extremt mycket fisk. Du har kunnat lira 4 bord per skin tidigare så det där med 10 bord max är en begränsning. Och fisken är samma som alltid, det är mest bra spelare som haft konton på Eurobet/Empire. Rakeback finns att få tag på Party men inte i närheten av samma pengar som på de andra sajterna. Citera
Henkeman Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Men om vi ska dra det lite extremt: PartyPoker = dåliga spelare, många spelare, siten tjänar mycket på rake. Skins = bra spelare, färre spelare, siten tjänar mindre pga. rakeback och bättre deals. Jag har iaf fått för mig att pengar flödar från de dåliga spelarna till de bra? Vilket betyder att det sätts in mycket pengar på Party och nu ska det tas ut mycket på skinsen, tror ni Party kommer skjuta till pengar? De som kommer märka något och kommer vilja ta ut sina pengar kommer ju vara de bra spelarna också (som nån nämnde tidigare så kommer inte snittspelaren märka att det hänt nåt) Om de bra spelarna stoppat in (påhittade siffror) $1000 och nu vill ta ut $20000, hur kul är det för "Skinsen" då? Citera
P_kungen Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Är det risk att man inte får ut pengarna då? Citera
pennypacker_ Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Är det risk att man inte får ut pengarna då? undrar samma sak, kör på Empire Citera
Gila01 Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Det löser sig säkert när programmerarna kommer till jobebt på måndag. Dom är nog redan där!!! Kom hit eller få sparken... Citera
kraudo Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Om de bra spelarna stoppat in (påhittade siffror) $1000 och nu vill ta ut $20000, hur kul är det för "Skinsen" då? Nu tänker du nog lite fel, dom 19000 som den bra spelaren har vunnit har ju givetvis flyttats till den bra spelarens konto på skinnet. Problemet för dom olika skinsen blir mindre rakeintäkter (mindre action, flytt av spelare etc) och inte uttagen. Citera
kydyl Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Vilket betyder att det sätts in mycket pengar på Party och nu ska det tas ut mycket på skinsen, tror ni Party kommer skjuta till pengar? Ja rimligen så. Du vinner ju pengar av spelarna, inte sajten. Pengar som sätts in på party och vinns över till eurobet bör ju följa med. Annars skulle sajterna förlora stort på bra spelare och så tror jag inte är fallet. Citera
Jensation Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 jag som har lirat på multipoker.. vart ska jag ta vägen nu? Citera
Mikey Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Jag hoppas att folk är medvetna om att det finns fler skins än Party? Jag skulle aldrig skapa ett Partykonto efter det här. Dels skulle jag aldrig komma på tanken att 8-10 tabla utan RB. Sedan så är Partys support totalt värdelösa. Sen läser vi artikeln i AB om Mats. Sen gör de en sån här grej som är jäkligt ful. Men FORTFARANDE vill folk dra till Party och spela? Det bevisar ju bara ett enorm företag kan göra precis vad som helst och folk accepterar det fortfarande. Att ge en kommentar som "Jaha, då var det bara att flytta till Party" förstår jag mig inte på.. Nä vet ni vad. Party kommer kunna göra vad som helst nu eftersom folk bara accepterar läget och stannar kvar hos dem. Dra nån annanstans tycker jag. Finns gott om ställen. De allra flesta av er behöver liksom inte 130 NL50 bord att välja mellan heller. Citera
flibben Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 jag som har lirat på multipoker.. vart ska jag ta vägen nu?Prima? Citera
Jensation Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 jag som har lirat på multipoker.. vart ska jag ta vägen nu?Prima? Vilket skin? Jag vill ha möjligheten att casha ut mina pengar direkt till mitt konto. Citera
Dollarturist Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Mikey:Du har en poäng. Jag tänker i alla fall bojkotta PP. Jag har aldrig lyckats speciellt bra på partynätet i alla fall. Föredrar weaktighta spelare framför galningar. Citera
MP Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Jag kör klart min bonus på multi sen drar jag, det här var inte roligt alls. Citera
Zyr Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 OMG KAOS KAOS PANIK!!!!1111111111 föresten kan man väl säkert få 20-25% rb på party? nu kan man ju lira blackjack och något annat -EV crap på party, detta väger nog MKT tyngre för fisken än låt säga 100% sänkt rake på skinnsen. att party poker skulle slå tillbaka mot skinnsen var ganska givet, började ju med att party poker fixade kunderna sen kom skinnsen och lockade över dom med rakebackerbjudanden.. nu går party poker iväg med all fisk och säger "ska ni lira av fisken pengar får ni ge oss som dragit hit fisken all rake, dessutom kan ni nu lira 10 bord istället för 4" självklart kommer nästan alla byta till party poker i fredags var party poker aktien nere på lägsta nivå någonsin, sjunkit från 175 till 80kr senaste tiden.. undra om en uppgång kommer.. man kanske borde köpa lite party poker aktier.. Citera
Hector Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Jag mår illa...hoppas fortfarande att det här är nåt jävla skämt.... Citera
MajkTheBike Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 bara att cleara bonusen på MP, casha ut och vandra vidare. Men vart? Party? Citera
rotbag Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Är det nån som tror att Eurobet har fått problem!?! Det är väl klart att de inte vill att folk i stundens ingivelse ska plocka ut pengarna. Om de kan få folk att vänta ett par dagar så kanske de ser att det kanske kommer att gå att spela på siten ändå. Fast jag kanske bara är cynisk. Mvh Robert Citera
Zyr Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 tycker eurobets stil är ett skämt, här har man säkert betalt minst 100 000kr i rake till dom och ändå "fryser" dom kontot för dom inte vet vad dom ska ta sig till.. kul läsning på http://www.partypoker.com "70 000 players online now, come and join the party, the world's largest pokerroom" Citera
Zoogin Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Att ge en kommentar som "Jaha, då var det bara att flytta till Party" förstår jag mig inte på. Det är väl en helt naturlig och för den vinnande spelaren en ekonomiskt försvarbar reaktion? Nu är det inte säkert att jag kommer att göra så, men det är ganska troligt. Får kolla upp lite alternativ först, men fiskfrekvensen på Party är svårslagen. Och så får man se de andra skinnens reaktion också, för något måste de ju göra om de inte vill dö ut nu. Men dom behöver göra väldigt mycket för att bli attraktivare än Party nu har blivit. Citera
jb05 Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Om man vill multitabla fiskiga fixed limit bord, helst med PlayerView, så blir det nog Party som gäller nu. Citera
Mikey Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Att ge en kommentar som "Jaha, då var det bara att flytta till Party" förstår jag mig inte på. Det är väl en helt naturlig och för den vinnande spelaren en ekonomiskt försvarbar reaktion? Nu är det inte säkert att jag kommer att göra så, men det är ganska troligt. Får kolla upp lite alternativ först, men fiskfrekvensen på Party är svårslagen. Och så får man se de andra skinnens reaktion också, för något måste de ju göra om de inte vill dö ut nu. Men dom behöver göra väldigt mycket för att bli attraktivare än Party nu har blivit. Tror du att din EV är enormt mycket större på Partys låglimit bord än någon annans sida låglimit bord? Även med rakeback inräknat? Vad ska du göra då du ska upp i nivå när fisken börjar sina? Vara kvar på Party? Eller gå vidare? Kommer det inte bli en enorm nivåskillnad då om man ska flytta senare eftersom det uppenbarligen finns så fruktansvärt mycket sämre spelare på Party? Måste bli en liten chockhöjning då man byter nätverk... Men det är såklart, folk får göra precis som dem vill. Men personligen så spelar jag inte på den nivån jag gör för att enbart tjäna pengar. Utan jag spelar här för att jag vill utvecklas som spelare och jag siktar på de högre nivåerna. Därför vill jag heller inte spela mot de allra sämsta spelarna, utan jag vill hellre bli en bättre spelare själv medan jag ligger på låg nivå. När jag är kung av poker så vill jag givetvis spela mot så dåligt motstånd som möjligt, men absolut inte nu för tillfället då erfarenhet och utveckling ger mig en större glädje än de relativt små summor (om man jämför med dit jag vill komma) som det handlar om vid NL100ish. Men men, var person har sina egna åsikter dock! Ha det! Citera
Saint_Bjorn Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Så var den här dagen förstörd. Ajöss och tack för fisken, Multipoker! Citera
Semai Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Jag förstår inte riktigt varför Party gör så här, om dom har 70000 spelare och dom övriga "skinsen" har 4000 spelare så kan väl inte den raken vara så mycket att ha? eller är det helt enkelt så att mycket vill ha mer? Citera
iller Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 eller är det helt enkelt så att mycket vill ha mer? Så är det. Citera
Recommended Posts