Gå till innehåll

Häng på en sportsbetting spelfond!


toppace

Recommended Posts

  • Svars 171
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej grabbar,

 

Är ny här på sidan och fastnade direkt i denna tråd. Jag är själv en gambler som dagligen ägnar en hel del tid på oddsspel. Tänkte berääta lite om hur jag själv spelar:

 

MoneyManagement:

 

Överväg noga vilken typ av MM ni vill ägna er åt. Själv spelar jag alltid flatbet 2,5 % oberoende av oddsvärde. Jag spelar alltid på matcher/objekt till överodds och genom att använda sig av en flatbet så slipper ni den svåraste delen av betting, nämligen att ni slipper värdera hur pass bra denna match är. Med detta menar jag att man ska avgöra hur stor insatsen ska vara av er kassa. Med flatbet är det också mindre svängningar i din kassa, både upp och ner och ger en mer solid tillväxt.

 

Tanken bakom flatbet är att hitta matcher med överodds över 2,00. Med odds kring 2,00 behövs en hit-rate på över 50 % för att långsiktigt gå plus.

 

Jag spelar också mycket på spelformer med endast två alternativ. När man spelar 1x2 finns det tre utfall men spelformer som över/under eller h2h har endast två utfall vilket i alla fall statistiskt ger större chans för vinst.

 

Använd också fler än ett spelbolag. Jag själv har en 7-8 stycken som jag spelar på men 3-4 stycken räcker väl. Anledningen till att använda flera olika spelbolag är att det ofta är skillnad i odds. En match kan vara spelbar på ett bolag men ej spelbar på ett annat beroende på att oddsen varierar kraftigt. Det är svårt att gå plus långsiktigt på endast ett bolag för att inte säga omöjligt. Om ni ska använda er av "betting exchange" bolag så tänk på att dessa tar kommission på varje spel vilket sänker din vinst.

 

Låter som en kul idé ni har grabbar! Lycka till och kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns i nuläget som att hitta vinnare är 50% och ett riktigt bra MM är de andra 50%-en +-5%.

 

Eftersom det kommer ta ett par veckor till uppstart av projektet så får ni gärna höra er med ideer om vilket som är bäst MM i detta projekt.

 

Flatbets i viss% har ju många fördelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Knut Arne till mesta delarna.

Håller som tidigare sagt INTE med om att rent flatbet är att föredra.Man MÅSTE enligt min åsikt se till varje objekts relativa risk,dvs hur långa losingstreaks dess inneboende risk ger upphov till.Jag vidhåller å det bestämdaste,hittar man chalk till värde SKALL detta bettas betydligt mer aggressivt än ett "vanligt" värdeobjekt(som är underdog).Det har man råd med i en längre serie,inte tu tal om annat.Vissa objekt har mera upside än andra,värde eller ren normalfördelning.

Sportbetting består "bara" av två rent speltekniska moment.

1.Objektsurval.

2.MM.

Det är allt.

MM är +50% toppace-tro inget annat,över tid-och över tid är det ENDA sättet att betta sport med något så när edge...precis som poker.

Det är ett bristfälligt MM,inte ett dåligt objektsurval,som fäller de flesta seriösa punters.Tänk igenom Ert MM noga,noga som attan,och håll Er sedan till det.

Shoppa runt.

Såsom Kurt Arne säger-det MÅSTE man göra.Visserligen har bookmakers blivit mera och mera likriktade,men det finns fortfarande skillnader i värde att hämta med många "outs".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vidhåller å det bestämdaste,hittar man chalk till värde SKALL detta bettas betydligt mer aggressivt än ett "vanligt" värdeobjekt(som är underdog).

 

Det skulle kunna organiseras som så att om någon av spelaren tycker att ett "objekt" har extra mycket värde så ska han kunna diskutera med de övriga spelarna om de ska satsa mer än normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,Ni gör ju helt som Ni vill.

Det är dock ett litet "bökigare" sätt att betta efter.

Den STORA nackdelen med det är att man måste vara rejält säker på att man verkligen bettar värde.Om inte så får den större insatsen en stor negativ inverkan på kassan.Det är per definition små marginaler när man bettar favorit,och Ni borde nog se till att Ni har lite större marginal rent värdemässigt.Det är svårt nog ändå.

Det gäller för övrigt alltid.De stora bettens inverkan på kassan(de är ju oproportionerliga).

Hmm,jag har aldrig problem med att ändra åsikt när jag tycker att jag bör göra det.

Ni skall nog ändå köra flatbets.Det är enklast,och mindre risk för allvarliga misstag på det sättet.Dessutom är Ni ju ett flertal personer-och det torde icke fungera praktiskt om Ni skall betta vissa objekt mer än andra.

Välj en procentsats-och kör efter den.Lägg krutet på att leta värde istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju väldigt många som vill vara med och det känns som om det behöver administreras lite?

 

Om du (Toppace) behöver hjälp med att fixa listor på spelare som vill vara med, antal andelar som varje spelare vill lägga etc. kan du säga till.

 

Tack, gärna!

 

Skicka ett pm om vad du vill ha hjälp med :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...