Gå till innehåll

Häng på en sportsbetting spelfond!


toppace

Recommended Posts

  • Svars 171
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Vi kan køra detta, men vi kan bara spela på b2b-nætverket.

 

Personligen har jag inte numera så mycket tid som nær jag skapade tråden men jag initierar gærna och drar igång, och vinner lite før att visa var skåpet skall stå:)

 

Finns fortfarande intresse før jag har en kille som kan fotbolls sidan.

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken underhållning att läsa. :D De flesta av er på detta forum är dedikerade pokerspelare och vet allt om pottodds och strategier. Hur kan ni då;

 

A säga att ni endast skall spela på ett bolag?

B inte enas om vilket MM som skall bedrivas?

C inte ens ha en basal aning om vad sportsbetting går ut på?

 

Idén är kanonbra att bedriva sportsbetting i en fond då experter kan lägga spelen och fonddelägarna får spänningen i att följa matchen. Räkna med att en mycket bra spelare kan göra mellan 107% till 112% på omsättningen. Dvs med dessa små marginaler så är det ett måste att fördela kassan på minst 4 bolag plus en oddsbörs. Fördelen med en fond mot en enskild spelare är just det att du har möjlighet att samla en större kassa och därmed kunna agera på flera bolag.

 

Ni som läser AlltomSpel vet vad jag står för och vi skulle mycket väl kunna hjälpa till att få igång en sådan här sak på allvar. Men 24hpoker står inte ens på topp-20 av de bolag jag skulle välja, då det gäller sportsbetting. Inget ont om dem som pokerbolag, tvärtom.

 

De flesta av de heltidspelare jag umgås med spelar huvudsakligen asian handikapp (2-vägs spel). Dels för att vi får en jämnare utveckling av kassan, samt att bolagens vig är mindre. Vi pratar om payback på 96-98%! Därför, vill ni ha igång detta och ha proffs som tradar för fonden så kan jag vara behjälplig. Arvode för att trada är 25 % av vinsten och inget fast arvode om jag med mitt team skall sköta det hela.

 

Lämpligt belopp per andel är €100 och spelen skall postas efter matchstart. Varför? Jo därför att det finns en sak som bolagen inte gillar och det är "Följa John". Blir fonden lönsam så lär ni rygga med privata spel, eller hur? Då kommer alltså fonden snabbt att stämplas som "wise guy" och få limit problem. Vidare är syndikatspel helt emot alla bolagsregler så det gäller att ha tillstånd för detta, då kassan faktiskt skulle kunna beslagtas tom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske har missuppfattat forumet helt då jag trodde ni var öppna för att hela tiden lära er och bli bättre. Varför kasta bort en bra idé, när den kan utvecklas till något bra? Jag ansåg att många i tråden gav prov på en mindre bra förståelse för sportsbetting. Det är mitt område och jag kan mycket om sportsbetting och skulle kunna bidra till att detta blir något bra.

 

Vad var felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Nick,

 

Inga problem alls utan också några argument varför.

 

Betfair är nr 1, men det är en oddsbörs och du bör förstå detta med att boka för att kunna utnyttja den maximalt.

 

Pointbet som har lägsta vig av alla och är en ren asian handikapp. (en nackdel och det är att de fortfarande är utanför EU, men har licens på G i UK) Du får in obegränsat nästan och få av er som spelar tyngre skulle jag tro. Kniven undantagen då jag har hört honom spela 6-siffrigt på någon match. Men även det slinker igenom hos Pointbet.

 

10Bet är ett mycket bra EU alternativ till Pointbet, med låg vig och asian i många lägre divisioner. Tar bra med risk.

 

Pinnacle naturligtvis, men främst för US Sports

 

De tre ovanför är för dig som spelar lite hårdare och den enda nackdelen är uttagen som är begränsade till ett fritt per månad (över $500). Helt förståligt att de inte kan absorbera den kostanden med den låga marginalen.

 

Unibet för att de tar risk, men en varning då deras oddssättare är skarpa och höga odds hos dem ofta betyder att de vet vad de gör!

 

Centrebet för att de står för sina fel och har bra kundvård

 

VC Bet eller Victor Chandler är lika mycket gentleman som deras slogan

 

Stan James för tennis och udda ligor i fotboll

 

William Hill, men de är allergiska mot ”Följa John” så undvik att vara kompisar som lägger spel från samma dator och liknande

 

Gamebookers för ett brett utbud om många alternativa lines på bl.a. NHL

 

Expekt strax utanför topp-10 för att de har ett anpassat utbud för skandinaviska kunder, men deras autostopp och väntan på att få in spel kan vara störande. Limiterar kunder trots att de säger sig limitera endast risk på objekt.

 

Det var 11 om jag räknade rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sugen på PeterD:s idé, speciellt som ingen verkade vilja ta tag i det hela ordenligt. 25 % av vinsten känns absolut som en fair deal och jag köper gärna en andel eller två om en sådan "fond" skapas. Kanske skulle du kunna starta en ny tråd om detta, Peter?

 

Trevligt Waggho, men det är inte lika enkelt som det låter. Jag har haft detta på gång under 1 års tid och även gjort det men i lönndom. Det finns ett stort men och det heter finansinspektionen eftersom det är förvaltning av andras pengar. Vi i mitt bolag har kollat upp både med FSA i England och FI i Sverige. Det finns inget olagligt i själva arrangemanget, men det är att likna vid fondförvaltning och då skall du ha tillstånd.

 

Finns en väg runt detta och för allas trygghet bör det vara lagligt och officiellt eller hur. Skatt utgår inte så länge spelen läggs inom EU. Skatt utgår endast på provisionen eftersom det är inkomst av tjänst. Dvs ni som har andelar får ut vinst minus provision skattefritt och den som erhåller provision betalar inkomstskatt på sin del. Finns regler för bolagsspel på stryktipset också och samma där, skatt på eventuell provision. Dock ok att ta ut en liten avgift för att täcka porto, inlämningsavgifter och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag dig rätt om att alternativen är som följer:

 

a) Spel läggs endast på bolag inom EU. Fördel: Endast provisionen behöver skattas och inga tillstånd krävs. Nackdel: Inga spel utanför EU.

 

b) Spel läggs även utanför EU. Fördel: Potentiellt lönsammare spel. Nackdel: Krångel med tillstånd och skatter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag betvivlar inte dina kunskaper om sportbetting, absolut inte.

 

Däremot så håller jag med stitchio, att jag såg detta som en chans för oss forum medlemmar att göra detta. Det verkade som det fanns ett par stycken med vissa kunskaper om sportsbetting.

 

Anledningen till att vi inte kommit överens skulle jag tro är för att.

- Toppace som hade hand om det i början och som var ambitiös har inte haft tid.

- Vi är alldeles för många som hade åsikter om hur det skulle gå till väga.

- Ingen har administrerat/antecknat våra åsikter, dethar inte funnits någon kärngrupp.

 

Jag har tyvärr tappat intresset, känns som man kan köra på egen hand istället... Men jag hoppas ni lyckas få ihop något och skall följa fonden med spänning (hoppas ni inte går med alltför mycket plus ;) ).

 

Sen var det lite väl drygt att skriva zzz osv. ber om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag dig rätt om att alternativen är som följer:

 

a) Spel läggs endast på bolag inom EU. Fördel: Endast provisionen behöver skattas och inga tillstånd krävs. Nackdel: Inga spel utanför EU.

 

b) Spel läggs även utanför EU. Fördel: Potentiellt lönsammare spel. Nackdel: Krångel med tillstånd och skatter.

 

Nej, tillstånd krävs alltid för att förvalta andras pengar, men däremot kan en ekonomisk förening eller bolag bildas. Göra dåliga investeringar är tillåtet däremot! :D

 

Skatt på spel utanför EU, japp men då är fallet även om du spelar själv. Finns flera mycket bra trådar här i forumet kring detta. Juridik är väl ett underforum som behandlar detta.

 

Ursäkten accepterad Sommar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har pmat PeterD, om han svarar och är seriös kommer jag med ett förslag inom 10 dagar.

 

En av mina polare är advokat så jag föreslår att att alla som vill investera skriver detta i tråden eller i ett pm.

 

Skall höra efter med nuvarande musikern vad som är gällande rätt!

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...