Gå till innehåll

Häng på en sportsbetting spelfond!


toppace

Recommended Posts

Tjena på er allihop!

 

Jag hade en fundering om vi här på forumet skulle öppna en sportsbettingfond. Vi överför typ 1-20 € till någon person alla litar på och utser sedan 3-5 personer som får spela med fonden.

 

För att göra det enkelt föreslår jag att vi bara spelar hockey och fotboll.

 

Projektet varar sedan 4,8 eller 12 månader, och alla spelare erhåller sin insats tillbaka i relation.

 

Hur låter detta?

 

/Robert Andersson

Toppace

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 171
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det väcker en del frågeställningar:

 

Ska vadslagningen ske på endast en eller flera vadslagningssidor?

På sportingbetföretag eller vadslagningsbörser?

 

Ska det spelas på bra odds eller troliga resultat?

 

etc...

 

återkommer om var det kommer spelas!

 

Naturligtvis kommer bara värdespel att göras!

 

Vidare kom jag på att det är bättre att öppna ett nytt konto just för detta ändamål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man skulle kunna köra "herren på täppan" modellen, dvs lotta fram en ordning och så fort man missat ett spel går turen vidare till nästa person på listan.

 

Ja, kanske men som jag ser det är det inte så avgörande HUR OFTA man tippar rätt utan HUR MYCKET man vinner i pengar över en liten längre period...

 

Tänk som i poker: en tight spelare vinner färre potter än en lös men i gengäld mer pengar på sikt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Money Management måste diskuteras före uppstarten detta är helt klart.

 

Vidare så skall jag försöka etablera en kontakt som kan lägga till lite medel för att kompensera det faktum att den sidan inte har det bästa oddset på just det objekt vi vill spela. Om kontakt X därför lägger till 15-20% på den totala fonden så kan vi spela på en sajt med kompenserade odds.

 

Detta får dock inte förorsaka relationsstörningar med forumet!!!

 

jag skall iväg till arbetet nu men fortsätt och skriv era funderingar, om det finns någon som vill ta sig tid, och det kommer att ta tid, att ställa upp som spelare så hör av er via pm eller här i tråden.

 

Tänk på att vi idetta projekt kommer förvalta andras pengar.

 

/toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevlig ide, kan tänka mig att stoppa in en slant om det ska köras seriöst....

 

Alla spel kommer att redovisas här på forumet!

 

Dvs så här kommer det se ut:

 

Nuvarande fond 1200 €

dagens spel

 

No limit smörgåsbord

Gdaily-QoS

your winner QoS

odds 1,55

insats (spelat belopp) 100 €

möjlig vinst 155 €

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevlig ide, kan tänka mig att stoppa in en slant om det ska köras seriöst....

 

Alla spel kommer att redovisas här på forumet!

 

Dvs så här kommer det se ut:

 

Nuvarande fond 1200 €

dagens spel

 

No limit smörgåsbord

Gdaily-QoS

your winner QoS

odds 1,55

insats (spelat belopp) 100 €

möjlig vinst 155 €

 

 

wow snacka om bjudodds!!! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att undvika att flera siter och massa extra jobb bör spelet ske på en och samma site.

Vi ska utse ngn som vi alla litar på och låta den personen ha hand om kontot.

När det är dags att lägga in ett bet kontaktar man personen i fråga som i sin tur lägger in bet.

Allt redovisas här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppace. du verkar ju ha en organisationsådra, tar du tag i detta eller?

 

Intresset verkar ju finnas som sagt, bestäm ett belopp och öppna konto på nån (med stoort utbud) site och sen en lista på deltagare så är vi ju hemma. :)

 

Det som bör diskuteras är väl om man kan ta sig in efteråt för eventuella intressenter. Själv tycker jag att det blir väl mycket strul och att vi borde köra en freeze, ingen lämnar ingen kommer till.

 

Tycker självklart att alla ska få vara med och lägga spel också men att det istället blir mer sällan. Insats 1-2% av rullen? Lite tips och funderngar skickas ut....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker man kan orangnisera nagon slags bettingliga mellan alla deltagare i projektet. Sa varje vecka far alla deltagare lagga hogst 1 bet for funmoney och sen bokfor man resultatet och tillslut kommer man kunna se vem som har plussat bast pa sina vad. Sen tycker jag att typ top2 i bettingligan plus de tva basta fran forra veckans omgang kan fa sina tips med i varan portfolj.

 

Typ nagot sant skull vara bra tycker jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, en grej till...Tycker att vi bör sätta in en ansenlig summa vad nu det kan vara. Toppace skrev tidigare 1-20€. Jag talar för mig själv nu men jag är inte intresserad om det blir kaffepengar. Då blir det en ny HU-FL grej av det och det var ett bra och kul initiativ men när matcherna tog i vissa fall över 4h så kändes det inte så kul att man bränner övrig pokertid för att grinda den. Jodå, ingen tvingade mig att vara med och det var emellanåt kul men jag tyckte att det blev segt och då tröt motivationen att lira bra.

 

Samtidigt vill jag säga att det inte behöver vara nån high stakes. Men 20€ ser jag som ett minimum om man ska ha intresse och ork att följa tråden/bettningen.

 

Andra åsikter?

 

...thats my 20€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...