Gå till innehåll

Häng på en sportsbetting spelfond!


toppace

Recommended Posts

  • Svars 171
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det meningen att man plockar fram ett knippe matcher som är lukrativa för att sedan låta alla som har del i fonden rösta om vilka/vilken matcher man skall spela på eller är det en person som avgör hur bettandet skall gå tillväga?

 

Det ska ju "experterna" avgöra. Jag har ingen lust att låta mina pengar ligga i majoritetens händer, majoriteten är dum i huvet :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp majoriteten är rätt pantad, man har ju senaste valresultatet i minnet..

 

tycker vi ser vilka som är intresserade att vara "sportbetsproffs" sen kör vi en röstning så vi får fram 2-5 personer.

 

jag tycker även att dom 2-5 personerna som har kunskap ska få en extra del också eftersom dom lägger ner tid på det. Jag antar att ingen har lust att ställa upp helt gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker även att dom 2-5 personerna som har kunskap ska få en extra del också eftersom dom lägger ner tid på det. Jag antar att ingen har lust att ställa upp helt gratis.

 

 

Helt rätt.

 

de kan få en % på eventuell vinst och därefter delas resten upp mellan andelarna.

 

Jag är för övrigt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker även att dom 2-5 personerna som har kunskap ska få en extra del också eftersom dom lägger ner tid på det. Jag antar att ingen har lust att ställa upp helt gratis.

 

 

Helt rätt.

 

de kan få en % på eventuell vinst och därefter delas resten upp mellan andelarna.

 

Jag är för övrigt på.

 

Alternativt så kan de få en gratis andel. Om andelen ligger nere på 70% tredje månaden så kanske de inte är lika motiverade.

 

Ett krav borde i alla fall vara att de som spelar själva köper minst en andel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ett nötskal: Money managemant och att pricka in överodds...

Överodds hittar man oftast på outsiders...Lönar sig oftast i långa loppet

 

Självklart så är money management en förutsättning i allt som rör ekonomi, men vad är egentligen definitionen? Borde det inte det vara en fördel att ha s.k. stalltips om man ska pricka in ett överodds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I'm in, låter kul och intressant.

Men jag håller inte riktigt med om bara hockey och fotboll. Personligen har jag lättast att pricka in tennis. Om man bara är ute efter säkra matcher rekommenderar jag även damidrott av alla dess slag. Där finns i de flesta sporter en mycket större glipa mellan de som är "bra" och de som verkligen är stjärnor (alternativt klart bättre lag) i detta jämfört med i herridrott enligt mig. Nackdelen med detta är dock att det e desto svårare att hitta matcher där det är skrällvarning, eller åtminstone matcher som känns värda att spela för att få upp oddsen en bit.

För övrigt låter mellan 20 och 50€ som en bra summa, så länge den är fast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok det ser ut som det blir en spelfond!!!!

 

Andelarna kommer hamna på 20 eller 25€.

 

Var vi spelar kommer avgöras snart, jag inväntar pm från forumets ledning.

 

Föreslå 6 namn på vilka som skall spela så slänger jag upp en poll så röstar vi vilka som spelar. Jag kommer dock att skapa kontot och vara den enda med tillgång till det.

 

Jag föreslår som sagt att vi bara spelar på hockey och fotboll då detta är enklast att följa för allmänheten. Så bra vore om vi fick tre förslag på hockey och tre förslag på fotbolsspelare.

 

Visst har ni rätt i att viss summa av nettovinst bör gå till spelarna, jag återkommer med ett förslag om detta.

 

I dag tjänar vi pengar som vanligt!

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ett nötskal: Money managemant och att pricka in överodds...

Överodds hittar man oftast på outsiders...Lönar sig oftast i långa loppet

 

Självklart så är money management en förutsättning i allt som rör ekonomi, men vad är egentligen definitionen? Borde det inte det vara en fördel att ha s.k. stalltips om man ska pricka in ett överodds?

 

Tja, min definition är klar: Att man kör med Kellys kriteria.

 

Nej, inga stalltips! Jag har privat tillsammans med ett par kompisar tacklat det matematiskt/statistiskt. Mer kan jag inte avslöja. Det har fallit ut bra men man måste jobba på mycket lång sikt.

 

Jag tror inte på "rösta fram vilka som ska spela denna vecka metoden"

eller att något kollektiv i en slags svärmhjärna skulle bestämma spelen.

 

Ju fler kockar desto sämre soppa brukar det heta och det gäller i synnerhet i detta sammanhang.

 

Man kan lite grand jämföra med att världsmästaren i schack spelade mot ett kollektiv där dragen röstades fram. Världsmästaren krossade motståndet på nolltid.

 

Och efter att ha läst allas inlägg här så har jag inte precis blivit övertygad om att detta är en bra idé. Jag lägger ner det här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan lite grand jämföra med att världsmästaren i schack spelade mot ett kollektiv där dragen röstades fram. Världsmästaren krossade motståndet på nolltid.

 

det var det sämsta exemplet på länge! :)

 

 

läs

http://en.wikipedia.org/wiki/Kasparov_versus_The_World

 

FFS!

 

Contrary to expectations, however, Kasparov's game produced a mixture of deep tactical and strategic ideas, and although Kasparov won, he admitted that he had never expended as much effort on any other game in his life, declaring it to be the "greatest game in the history of chess".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr fungerade inte min ide om mervärde för andelsköparna.

 

Jag har för avsikt att skapa fonden på 24hpoker, detta för att det är enkelt att adminstrera betalningar därifrån. Vidare så har de ett ganska bra utbud på hockey och fotboll.

 

Tyvärr har denna sajt inte alltid det högsta oddset på marknaden men får leva med det.

 

Inga förslag har framkommit om spelare så vi behöver åtmindstone en till som vill spela fotboll.

 

Jag kan tänka mig att 5% av nettovinsten/spelare är en skälig nivå.

Men vi behöver minst två spelare.

 

Jag återkommer med ett konkret förslag i mitten på nästa vecka!

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för avsikt att skapa fonden på 24hpoker, detta för att det är enkelt att adminstrera betalningar därifrån. Vidare så har de ett ganska bra utbud på hockey och fotboll.

 

Tyvärr har denna sajt inte alltid det högsta oddset på marknaden men får leva med det.

 

Att ta emot pengar via 24h låter bra, men bara för det så måste du väl inte spela där? Eller kan 24h bli kinkiga om man använder dem som mellanhand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att i princip alla använder Neteller?

Pengarna kan väll överföras till de netellerkonton som spelarna har? Därifrån kan de ju välja lättare vilken sajt de ska spela på för att få ut bäst odds. Eller blir det besvärligt? Utbetalningar till andelsägare kan ju sen ske på olika sätt, via neteller eller poker/betting sidor. Eller nått sånt verkar väll bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...